teambus

Alla inlägg under juli 2014

Av Sara - 31 juli 2014 20:55

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Har typ glömt bort det vet inte vem som läser om någon läser bloggen men men kan skriva i alla fall för att det är kul. 

Vad har hänt då? Ja arbetslösheten gör mig galen vet inte alls vad jag ska göra om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt vad jag vill göra känner mig lite vilsen i det hela. Jag har alltid sagt sen jag började som vikarie att jag ska jobba med barn och det vill jag absolut. Men om jag inte kommer in på skola vad gör jag då? Nej jag vet inte vi får se ska i alla fall plugga engelska 6 så mycket vet jag just nu. sen får vi se hur det ser ut vad jag ska göra. 


Ja stall bygget går i raket fart vi ljöt ena delen för ett tag sen och det blev super bra och på onsdag ska vi ljuta andra delen på onsdag det kommer bli så bra med sex boxar och kall stall. Helt nytt fräscht kommer bli så himla bra. Som det ser ut nu så kommer det bara vara Blomma och Lilja till hösten vi ska hyra ut boxar men vad vi vet just nu så är det bara Blomma och Lilja som får gotta sig i det nya stallet. Eller är det mer matten och hussen som får gotta sig? Damerna ska i alla fall stå bredvid varann och jag tror dom ska få boxarna man kan öppna så de kan kika ut i =). 

Sen får vi ju se om jag måste köpa ett tjockare täcke till Lilja efter som det kommer bli kall stall och jag kommer träna henne i vinter men inte överdrivet hårt men jag kommer ju träna henne vill inte hon får nordis pälsen men vi får se hur jag gör. Blomma kommer då verkligen få ha sitt tjocka inne täcke på sig för hon ska inte få björnpäls.

Sen har jag kollat på krokar som vi ska sätta på boxdörrarna och lite annat för att hänga upp höpåsar och hänga grimmor på. Det kommer bli så bra detta längtar verkligen.



Blomma tränas på som vanligt rider henne rätt mycket nu faktiskt så hårt på marken så det är inte klokt åt det men hon är så fin nu så det finn inte. Hon gör allt man ber om tycker det är kul och få komma ut. Vi har åkt till banan med henne några gånger nu gud vad fin hon är min tjej. 

Lilja hon har vilat och fått återhämtat sig fått komma in och jobba små NH övningar och blivit ompysslad. Hon har sträckt sig också för inte så länge sedan var halt på ett bakben men nu är hon inte det mera. Men hon ska få vila ett tag till tänkte jag men nu jobbar jag mer och mer NH med henne för hon behöver det. Var sjukt stolt över henne idag hon är väldigt lyhörd och hon stod till och med lös på gången. 


Ja jag håller på och interjuvar mina karaktärer i Izabelle också får veta massor som jag inte visste tycker om det kan nig forsätta skriva på det snart tror jag.


   

Av Sara - 1 juli 2014 10:55

Åh herre gud vilket tråkigt väder det är! Jag blir galen på detta väder bara regn och regn och mer regn gud vad kul. Var tog sommaren vägen med mitt fina väder och sommar travet som jag beställde? Var tog värmen som var i maj vägen? Glömde den och svara på min vän förfrågan? Ja jag tror nog det jag suckar inombords blir trött på detta väder kan jag då lova! Men men det kan man inte göra något åt man måste ju träna hästen och ta hand om dom i alla fall. 


Ja jag har ställt av Lilja nu till i slutet av juli. Först skulle jag ha ställt av henne första juli men jag bestämde mig för att ställa av henne för en vecka sen. hon behöver få vila så jag ska låta henne stå och gosa med henne och borsta på henne massor vilket jag gör ofta. I söndags när jag var i stallet så stod hon i hagen och jag myste med henne och Blomma. Sen skulle jag gå och hälsa på Trixa och mysa med henne så hon blev skit arg på Trixa för att jag pratade med henne jag var hennes matte ingen annans. Hon och Blomma stod och gosade med mig i mer än en halvtimme mina goa fina tjejer. 


Vi var till banan med henne i onsdags. Hon kändes som ett as det kändes som att hon gick skit tider och hon sprang och kollade på allt annat och galopperade med bakbenen och galopperade i svängarna en liten stund. Men sen när hon väl sprang på riktigt så sprang hon jätte fint faktiskt. Jag trodde hon hade skit tider som förra gången men hon sprang 1,23 och det är bra med tanke på att kval tiden ligger på 1,42 så var det bra tider trots att hon sprang och tittade på allt annat och galopperade i mellan. Jag kom ut från banan och sa till pappa Lisa och Maria som var med att detta kändes då inte bra. Och sen frågade jag om tiden och Maria sa 1,43 jag trodde henne nästan inte henne när hon sa tiden. Så här efteråt så är jag jätte nöjd med henne i alla fall hon skötte sig bra. nästa gång ska hon få ha halvstängt huvudlag så hon inte kan titta på allt som rör sig. 

Och det gick ganska bra att lasta henne i alla fall hon ville först inte gå in i transporten hon stegrade inte i alla fall Men först ville hon inte alls gå in gick på sidan och krånglade. Precis när pappa skulle hämta linan och då gick hon in på en gång. När vi skulle åka hem så ville hon inte gå in sen hämtade pappa spöt och petade på henne så gick hon in på en gång. Så den där lastträningen har gett lite i alla fall för min envisa häst.

Och igår red jag henne i dressyr sadeln och hade gummisnodd. Hon var super pigg och låg på sin fan men hon kändes fin i alla fall. Vi tränade trav och galopp fattningar och massor av halter och tempoväxlingar. Hon tar inte galoppen längre om inte jag ber henne om det vilket är en riktigt bra sak. Ibland gör jag bara trav jobb och ibland galopp jobb för att stärka henne hon behöver verkligen det. Hon var super duktig i alla fall min lilla tjej.


Nu sitter jag och skriver om mina karaktärer i Izabelle historian och det blir bra tycker jag. Får veta massor om dom som jag inte vet håller på och skriver om Johan och han är annorlunda kan jag säga. Men bra blir det.


Och plugga teori gör jag för fullt och räknar ner gör jag också som jag längtar. 

   Från banan i onsdags så duktig.     Min fina lilla tjej <3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards