teambus

Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

plugga plugga teori teori

Av Sara - 23 juni 2014 11:29

Ja nu var det ett tag sen igen. Jag ahr fullt upp på dagarna trots att jag bara är hemma just nu så gör jag saker hela tiden helt galet mycket. Jag bor väl mer eller mindre i stallet just nu jag pluggar massa teori och är med kompisar. Jag skulle ju vilja jobba men vad gör man då? Eller det där är på två sätt nu hinner jag ju göra allt som jag ska göra men jag får ju inte mycket pengar men när jag jobbar så hinner man ju knappt med. Just nu är det ju ganska bra att jag är hemma då hinner jag plugga till körkortet och köra med mamma och fixa andra grejer. Körkortet går bra vissa frågor är så himla onödiga att man funderar på varför dom ens existerar men ändå det känns som att jag kommer klara det i alla fall när provet kommer. Eller jag SKA klara det så är det bara. pluggar på för fullt nu tills provet är här jag ska ta det lungt genom frågorna och tänka efter inte ha så bråttom och idag när jag pluggade blev jag inte lite distraherad med folk som ringer och grejar. Så ska plugga idag efter jag varit och joggat och gått med en kompis. Japp Sara ska börja med det nu behöver det för att orka rida Blomma på banan och för att gå ner i vikt ja man borde väl ända på korsten också antar jag. Men vi kan ju börja med kondisen och allt det där för den är under all kritik men jag jag erkänner jag är jävligt lat haha.


ja snart ska Lilja få lite semster en månad eller två har inte bestämt mig ännu hur det kommer bli. Jag red henne i lördags med Maria i alla fall hon körde Mio har aldrig ridit henne när någon kört förut. Jag trodde hon skulle bli lite rädd när det skrammlade men hon brydde sig inte ett dugg. Skönt det fast Marias vagn skrammlar inte lika mycket som min gör. Hon skötte sig super bra denna gång hade jag med mig en spö för att ha som extra hjälp när hon ska flytta till höger och ställa sig tuill höger vilket är hennes värsta sida. Hon var så himla fin fick henne att flytta sig för båda skänklarna och till och med ställa sig åt rätt håll när vi skulle flytta sig. Så skänkelviktnigar är ju inte långt bort kan jag säga. Den där höger sidan är jobbig tycker hon vill helst smita iväg med rumpan och inte alls gå rakt hon tycker det är jätte jobbigt men jag fick henne att gå ordentligt ett tag. Sen travade vi och galopperade hon tog bpda fattnigarna super fint om jag har jobb i höst eller går i skola som jag hoppas på så kommer jag att träna för tränare längtar till vi kan göra det gör hon är ju så himla fin nu min lilla tjej.

 

Älskade lilla häst <3.


Sen körde jag Blomma igår och satan i gatan vad hon surade ihop d'r ett tag först körde jag runt och det blev mest skritt och jogging sen ville jag att vi skulle gå upp för backen och vända uppe vid bommen. Men det ville inte damen hon saktade ner innan backen och ville gå hem men det fick hon då inte för mig! Och när hon inte fick det för mig så typ sprkade hon en löjl spark för att visa att hon inte tyckte det var roligt alls! Dum häst jag drev på henne och då tog hon i för kung och fosterland upp för backen och sen fick hon gå förbi bommen för hon envisades för mycket. Och då jävlar vad hon tjurade hon skulle då inte gå men sen när jag sa åt henne och gå gick hon efter ett tag och då tog hon i för kung och foster land igen. Knäpp hästen min men hon kändes super fin när jag körde henne i alla fall gud vad fin hon var när hon inte tjurade! Så på onsdag om inte pappa jobbar så ska jag rida ett jobb på rakbanan och på söndag ska jag köra henne på rundbanan. Fast på söndag så ska jag i alla fall begära saker av henne så är det bara! Hon ska då inte gå fjant tider då!

   Min envisa nordis som inte alladig vill som jag vill <3


"You just never give up, no matter how hard the challenges are, and observe this world with a healthy dose of criticism and don't just follow the herd like somebody else might do." //Renny Harlin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards