teambus

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 31 augusti 2012 14:20

Nu har man kommit tillbaka till skolbänken med Matte och engelska och allt vad det heter ja folkhögskolan Fornby! Första veckan då? Ja vad ska jag sä'ga sist jag gick där var jag faktiskt inte ett dugg taggad på och plugga men nu vet jag precis vad jag vill med mitt liv jag vet var jag ska och jag ska dit om det så tar att min kraft! Ja till och med skolan går före ALLT nu! och då menar jag ALLT! ja Hästarna är inkluduserat i det! Om jag inte hade haft hjälp så skulle jag faktiskt sälja eller låna ut hästarna. Men nu har jag både Kattis och pappa som kan hjälpa mig om jag skulle behöva men ja dom tar banan och jag kan ängna mig åt skolan och ja jag är inte ett dugg orolig över att jag inte ska hinna med allt.


Första skolveckan ahr väl inte varit så intesiv men snart du börjar det! Då börjar allt det där pluggandet som jag måste ha. Engelskan är jag inte ett dugg orolig över läöngre och jag länktar tills vi ska åka till turkiet med engelska gruppen. Och dessutom verkar det som att jag kommer ha använding av all poesi som jag skrev på Gotland. Jag säger bara en sak jag ahr ALDRIG skrivit så mycket posesi som jag gjorde när jag gick där och jag kommer nog ALDRIG mer skriva så mycket poesi heller.


Sen har jag funderart på detd är med forsättnings kusren i skrivarlinjen som ska starta när man skriver ett stort projekt men jag tror inte tiden kommer räcka till faktiskt just nu är det bara klara allt det jag ska och skolan vanliga skolan går först! Hinner inte tänka på att skriva något annat mer än kladdar just nu.


Och jag är lite facinerad över mig själv jag ahr ett kladdblock som jag skriver lite ideer i och gissa vad jaga hr hållit mig till det blocket ;) har alltid det med mig. Hum se om det hamnar någon poesi där i så fall tänker jag slå mig själv på fingrarna tycker inte alls att det är roligt att skriva det heller.



Och BLomma då? Hon har hållt sig fräch och fin körde henne i onsdags och då var hon skit fin väldigt het dock. Men det är en skön pause och få komma ut och köra en vända och inte tänka på så mycket annat. Visst att jag saknar ridnigen men just nu känner jag inte alls för en ridhäst se om jag någonsinn kommer känna för det. Tiden räcker inte till och skolan går FÖRST!

Av Sara - 24 augusti 2012 14:09

Har börjat titta på en ny serie igen . Ja jag vet jag är ganska manisk när det kommer till serier jag tittar en hel del på serier och filmer! Nu är det once upon a time jag sitter och tittar på.


Det handlar om en stad Story brooke alla i story brooke är en sagofigur så som rödluva och snövit ja you name it alla är med. Men ja detta är sago figurer som man aldrig sett dem. Och the wicked Witch är värre än i sagorna. Men ja snövit är åh andra sidan en barn saga från början. Och ja jag älskar ju sagor och fantasy och denna är både spännade och jätte häftig att man kombinerar mordent med saga. Och min favorit i hela serien är absolut Rumplestilskin eller Mr/Gold.


Hela serien är om Emma som ska bryta förbannelsen som wicked Witch har satt och placerat alla i en värld som hon bestämmer över. Jag tyckte inte om senaste avsnittet jag tittade på för då försvann en av mina favoriter. Jag hoppas verkligen inte Rumplestilskin försvinner då blir jag lessen.

 

Av Sara - 24 augusti 2012 11:03

Nu har man jobbat på hönsarvgården hela veckan jag älskar mitt jobb det är verkligen det bästa man kan ha MEN ja det finns ett MEN i det hela. Det blir större och större barngrupper och då hinner man inte med alla dom där roliga sakerna man vill göra med barnen. Det är ju tråkigt så ja jag ahr börjat tvivla lite på att utbilda mig. Och inte bara det. Utbildnigen är 3½ år och jag måste dessutom plugga upp lite betyg så ja det blir fyra år eller ja 4½ år och den usel lön för någon som inte tjänar något till typ. Så ja vi får se har funderingar på om jag ska bli personlig assistent men jag tycker ju jobbet är kul men ändå. Jag vet inte hur det blir. Det jag vet är att jag börjar skolan på måndag i alla fall. Och CSN är sega som vanligt och om jag bara får sju veckor så lär jag ju hitta något annat helt enkelt!


Och i dag så tömkörde vi Lilja hon var duktigare än tidigare men hon lekte cisrkus i dag med. Hon stod på bakbenen och trodde hon skulle få som hon ville! Men där fick hon det kunde hon glömma här får man inte som man vill när jag är med! Hon är så mycket tuffare än Blomma shit ibland blir jag tokig på henne men hon är rolig vår lilla bus häst.


Och i veckan var pappa och Kattis med Blomma till banan hon var så duktig äntligen har slitet gjort färdighet äntligen är hon fräch igen. Och nu har det inte rengnat på¨några dagar och då har det varit torrt i hagen och då har hennes ben varit fina. Jag ahr ju tagit hand om dom i alla fall så klart men inga svullna ben eller något sånt. Men nu är leran här igen då är hon svullen igen så i natt blir det jodopax omslag för vanligt vatten hjälper inte! Suck för leriga hagar!

Av Sara - 20 augusti 2012 16:43

Ibland när jag ser tillbaka på mitt förflutna mina minnen jag har så tänker jag på att jag gått igenom.

Jag har haft en resa och det har alla haft jag har tappat bort mig själv mer än en gång på denna resa. Jag har låtit någon annan styra mitt liv. Jag har lyssnat blint på en människa. Mitt hjärta har blivit kluvet i tusen bitar. Jag har förlorat nära och kära.


Jag minns när jag såg min fina underbra Excellent Queen. Hon var så vacker med den bruna hårremen glänsande i solen och sin stora breda stjärna och sin snopp på mulen. Hon var den vackraste jag någonsinn sett hon var hästen så fort jag såg henne visste jag att hon skulle bli min häst! Och det blev hon. Hon var envis och tjurig men hon var mit bitch och jag älskade henne över allt annat. Men så blev hon skdad och hon var borta innan jag ens han blinka min Häxan var borta som bort blåst på bara en liten stund. Hon var den jag gick till när jag var ledsen hon var den som alltid fanns där vad som än hände. Hon var en riktig jävla bitch men åh så underbar hon var.


Men trots jobbiga beslut och jobbiga tider har jag alltid haft min familj och mina vänner. Ja visst har jag fått mitt hjärta krossat. Och jag har mina beskärda del av misstag och jag har lärt mig av dom. Och mina misstag har kommit och bitit mig i arslet mer än en gång! Men jag är glad över att jag fått denna erfarnhet. Nu kan jag kolla tillbaka och se att ja där gjorde jag så vad gjorde jag fel? eller ja det var inte bara mitt fel fast det kändes så då.


Men ibland är det svårt och släppa det förslutna för det är det enda man har kvar i bland! Ibland är det jävligt svårt och släppa vissa saker för man vill inte släppa och gå vidare. Vissa saker håller man i bakhuvudet och vissa saker drar man sig ifårn för att jag har gjort detta innan och jag vill inte blir sårad igen.


Men så kommer det någon som säger att det är okej du behöver inte skydda dig från mig jag kommer alltid finnas här för dig. Och jag har haft min beskärda del av misstag och jag har själv blivit sårad. Jag kan inte lova att vi inte kommer bli osmas och att vi alltid kommer komma överrens men när dagen är över kommer jag vara där för dig alltid vad som än händer.


Jag var en av dom som var rädd för att bli sårad för saker som hänt tidigare men så träffade jag Simon och han visade mig att det finns inget att vara rädd för. Han är verkligen en underbar människa och jag älskar han så mycket så ni anar inte. Jag vet att det låter klychigt och jag har aldrig gillar klychor jag har varit en av dom som hånat klychor men så kom Simon och då tror jag på allt det där med att leva lyckliga i alla sina dagar.

 


Av Sara - 18 augusti 2012 18:42

Ibland funderar jag på vad vi gjort för att gå Blomma så cool? Hon finner sig i dom flesta situvationerna. Visst kan hon vara jävlig det har man fått smaka på några gånger. Men hon är så lungn och finner sig i det mesta. Så vad har vi gjort med henne för att hon ska vara så lungn?
 Jag menar i dag när vi var ute och körde så körde vi runt långsjö och när vi skrittade på långa tömmar på långsjö vägen brydde hon sig inte alls om att två bilar körde som galningar förbi henne. Hon gick på utan att ens bry sig alls. Hon går förbi hagar med läskiga saker. och gårdar med läskiga saker på utan att ens blinka hon kan titta med hon kastar sig aldrig eller sticker. Så vad har vi gjort för att få henne så cool?

Idag var hon fantasisk hon gick på och låg på som tusan men gud vad bra hon var. Hon låg på som en galning men shit va ficn hon var! Hon kändes hel bra i dag! Så bra som hon var i dag har hon inte varit på länge. Åh vad jag älskar när hon är så här fräch och fin!

Sen när vi kom hem så stod Mio och Maria och hennes kompisar på gården. För i morgon kommer Mio och bor hos oss över vintern. Hon kom med grejer.

när jag selat at Blomma så duchade jag henne hon stod stilla då hon hade grimskaftet runt halsen och njöt av att bli duchad!

Och sen fick hon bli stretchad vilket hon hatar men det gick bra, och sen lindad benen med BoT och hon hatar att bli lindad. Det är dryg på i bland! att linda och ha på gången för då är hon så otålig.

  I morgon kommer den lilla gula och bor hos oss under Marias sista år :D Min fina fina flicka ett halvår gamal <3 

Av Sara - 17 augusti 2012 13:15

Det blev igen bana för Blomma i dag efter som Ronny tyckte att hon skulle ha skor på sig. Så nästa vecka ska vi dit med henne och då ska ha sko henne tycker hans ka sko om henne bak också efter som hon börjar få dåliga skor det tror jag att han gör!

Men i alla fall så sitter jag och funderar på om man ska prova att ha boots på henne ute i hagenn så hon inte trampar av sig skorna. Jag blir galen på det visserligen funkar bootsen hon ahr SUPER bra! Men hon ska ju ha skor på sig på banan tyckte Ronny. Men fårgan är om hons ka få börja ha boots ute i hagen då? För då minskar det riksen att hon trampar av sig skorna. Så jag tror hon ska få ha boots på isg på frambenen ute i hagen ska prata med pappa om det också så han är med på det.

 


Och ja om mans er ut som en uppstoppad gris så gör man! och munsår på det! nej men en bok mär bra att ha när man är på skitigt humör för nu är det mycket bättre än i morse

Av Sara - 15 augusti 2012 20:09

I går hann jag med rätt mycket jobbade till två sen kom mamma och hämtade mig och vi åkte hem hade sån jävla mensvärk på efetmiddan att jag trodde jag skulle svimma men med lite värktabletter gick det över! Så då tog vi och fikade lite mellis med te sen bestämde vi oss för en promenad runt älven i det fina vädret. Sture tyckte om det litte skrutt hunden <3.


Sen när jag kom hgem så körde jag en vända med BLomma hon var jätte duktig och gick jätte bra vi joggade en vända och provade dom nya skorna hon har fått. cravallo simple boots jätte bra körde i vatten och lera och ja iprendip i alla terräng i går det gick jätte bra. Men folk på inlines är både läskiga och konstiga människor tycker blomma. Hon glodde på två stycken som att dom var helt dumma i skallen och fnyste högt åt dom. Och dom tittade på henne och fårgade om det var okej. Och så sa dom att Blomma var fin :D Så klart hon är min stjärna är snyggast <3. Sen travade vi joggade lite lätt på grusvägen borta mot flygfältet. Hon ville springa fortare men det fick hon inte. Och jag är så stolt över min filnig Kattis tyckte det va snyggt gjort ja det hoppades jag för det tog 1½ timme ;).


Och i dag fick hon stå efter som vi ska till banan på fredag så ska hon stå i dag och i morgon. Jag tog in henne och sköljde av henne och hon blev skit arg och stgrade så då blev jag arg på henne. Men sen lungnade hon ner sig efter att vi bråkat en stund. Hon tyckte det va skönt i alla fall. Men så skulle jag ta andra benet då blev hon skit sur igen. Knäppa häst och det västa hon vet är att bli lindad på bakbenen då håller hon bara på pch drygar sig så då brukar jag dra henne i svansen och säga nej åt henne. Och io bland när hon är riktigt jävlig så åker hon på en smäll. Knäppa häst alltså. Men nu är hon klar för kvällen i morgon ska hon få en liniment kur och stretching. Strechar henne varje dag nu för att hon ska hålla sig i form.


Och sen sitter jag och funderar på om jag ska köpa mig en klippmasikn. Ja vi måste ju ha en för att ens kunna träna henne i vintern för hon ser ut som en björn på vintern så jag ska nog köpa en fårn hööks men jag vet inte om den är bra. Men jag har hört bra saker om den. För vi måste ha en så vi slipper låna en eller betala någon för att dom ska komma och klippa. Lika bra och köpa en själv.

 

 

Av Sara - 11 augusti 2012 15:21

Oj oj ja jag insåg nyss att det kanske blir lite völ klychigt som rakt fårn en av dom där filmerna där dom möter varann och blir stört kära. Haha ja det är exkat vad mötet mellan Johan och Izabelle är. Men det är ju i och för sig bra. Jag tror jag gillar det för hon har ju ändå tre barn med han och hon skulle ju inte skaffa barn med en som behandlat henne illa. Men det blir ganska klychoigt men det blir nog bar i slutändan tror jag. Och just detta är en stor skiss sen kommer jag vara missnöjd och ända mer än en gång.



Sitter fortfarande och funderar på och jag ska söka till distans kursen när man har prijekt skulle vara kul men åh andra sidan kommer jag ha mycket i höst också.

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards