teambus

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 11 augusti 2012 15:01

Ja jag har järn brist och jag ahr haft piller som antigen gör mig hård i magen eller lös i magen. Och jag har haft tabletter som mans ka ta tre gånger om dagen tror ni jag kommer ihåg det? Nej du jag glömmer dom hela tiden. Och ja järn är egentligen inte lifsviktigt men det gör att jag inte är trött och slö hela tiden. Och sen är det ju inte speciellt bra att ha järnbrist har jag hört. Inte för att jag riktigt refelekterat i det utan jag bryr mig inte riktigt om det heller. Fast det är jobbigt att vara trött hela tiden det är det som är jobbigast att vara trött precis hela tiden. Det är det som jag har haft jobbigast med man orkar ju ingetning när man är trött och slute hela tiden jag hatar det. Men nu har jag hittat flytande järn som jag köpte på hälobutiken här upp i boden och jag blir inte dålig i magen av det och det är inte speciellt dyrt heller. Så det funkar bra för mig och jag är glad över att min mage inte säger upp sig.



Och nu är det sista dagen på denna underbara semster i morgon bär det av hem jag vill direkt inte åka hem heller. Men men på måndag ska jag jobba ända till torsdag =). Ja jag lär väl boka om min körlektion igen men men då hinner jag träna med mamma lite mer också. Och jag kommer få köra volvo sen coolt jag är inte alls van vid det men coolt. Och det bästa av allt den har klimatanläggnig. Och dessutom ska jag sätta mig ner med teorin nu i veckan jag vill ha det här körkortet snart!

Av Sara - 10 augusti 2012 19:20

Kom på att jag ska organisera upp allt inom skrivandet skriva karaktärsdrag och skriva vad dom har för magiska krafter i Kämpa för frihet. Och var dom kommer i fårn och vilken ras dom har och vad dom ahr för förflutet hur dom ser ut och så vidare.

Och när det kommer till Izabelle ska jag skriva om vad hon ahr för förflutet och alla karkatärer ska vara med även dom små som inte spelar så stor roll. Och lika med Kämpa för frihet för även dom små måste jag ha koll på. Sen får vi se om jag gör lite ändringar här och där. Och det ska stå i två olka block ska hitta några snygga block och skriva det i. Ett som det står Kämpa för frihet INFO och ett Izabelle INFO!

   

Av Sara - 10 augusti 2012 19:07

Nu sitter jag här och skriver lite på Izabelle storyn. Jag tror den kommer bli bra men jag skriver på så mycket olika delar och ideer sen ska jag få en rödtråd och lite flachbaks och lite annat i det hela de om man aknske kan få en hel serie om bara Izabelle? Det var man ju aldrig. Men i alla fall så håller jag på och testar hur det blir när jag skriver från olika perpektiv både från hennes och ja jag har inte testat hennes barn ännu men det kommer. Så jag kommer skriva ur jag form när det kommer till Izabelle och Du form från ja nu skriver jag i hur Johan och Izabelle träffades och blev tillsammans då skriver jag ur Johans perpektiv hur han såg henne så. Funderar också på om jag ska lägga in lite om vad han tycker om henne nu och så vidare. Speciallt när hon får veta att han är otrogen ångarar han sig eller är han helt iskall? Ja jaga rh inte ebstämt mig ännu. Eller har han tappat henne helt han kanske ångrar sig först och sen blir han kär i Helena ja vi får se men sen kommer det komma fårn Mirjam hur hon ser det hela och Tove också. Och Vilhelm tror det kan bli svårt och skriva hur Vilhelm ser det efter som han är bara vtre just nu..... Men men jag kan ju testa och se om man kan använda det hela.

Det är i alla fall kul och skriva från olika prepektiv tycket jag.


 

Av Sara - 8 augusti 2012 02:09

Nu sitter man här i boden mitt i natten och skriver blogg. Ja jag har tagit lite semester oavsett om jag saknar Blomma massor så behövde jag denna semster ladda om inför skolstart och umgås med underbar kompis och ha det allmänt bra. Jag har haft rätt mycket nu med hästen och jobb och allt vad det varit vi har i alla fall överklagat till CSN nu se hur det går jag hoppas verkligen jag kan få fullt studiebidrag då slipper jag jobba. Men ändå skulle det vara skönt och jobba lite men jag vill verkligen satsa på skolan! Jag vill detta mer än någonsinn. Så jag håller tummarna att det ska gå som jag vill! Men som vanligt så är CSN sega... suprise suprise!


Och körkortet går framår jag hatar teorin bara bara hatar den men det går framåt jag förösker i alla fall läsa varje dag eller sitta och göra test på datorn varje dag. Men ja jag tycker inte teorin är så jävla rolig men jag måste ju.

Och på tisdag har jag en till körlektion jag hinner inte träna för mycket med mamma innan dess men sen vet jag inte när jag kommer ha nästa lektion så då hinner jag träna massor med mamma. Och sen ska jag ta mig in till körskolan några dagar i veckan och träna teori i alla fall för det behövs!


Men men i morgon ska vi till nolia mässan upp tidigt så det kanske är dags och sova?

Av Sara - 8 augusti 2012 01:56

Vad ska man säga om denna serie? Den är baserad på sagorna Grimm så klart det är säger ju sig självt med namnet. Jag har bara sett ett avsnitt men det är verkligen en nervkittlande serie det händer saker hela tiden i den.


Det handlar om Nick som är polis och han är en ättling till en av Grimmbörderna. Han börjar se saker han börjar se människor för de dom är på riktigt. Alltså typ som vargen i rödluvan handelar det om i första avsnittet. Och sen handlar det om Nicks liv när han f¨r veta att han ska jaga dessa mörare. Det är en krminalare med lite fantasy och saga i det hela en liten twist om man säger så.


Jag älskar kriminalare och jag älskar fantasy och Grimm sagorna har vi alla växt upp med så jag gillar att dom har sett det hemska i sagorna också. Jag låg i sägen på hel spänd när jag såg första avsnittet och var beredd hela tiden på att det skulle hända något. Jag hoppas verkligen resten av avsnitten är så bra som det första.


  Titta på Grimm jag lovar ni blir inte besvikna. Har också snott once uopne a time av Petra så vi får se om det är bra eller dåligt jag tror åt det bra hållet har sett lite av det.

Av Sara - 3 augusti 2012 20:01

Ja i dag körde jag med en fil så att fästerna skulle passa till selen! Och vem lyckades med att få dom och passa? Jo JAG så klart :D. 1½ timmes filande filade först lite innan jag tog i hästarna. Sen filade jag när jag tagit in dom. Jag var så trött i armarna efter detta så jag trodde jag skulle smälla av jag tyckte att det var bra att jag tog Lilja först innan jag ställde mig och gjorde i ordnig BLomma.


Och BLomma hon stod där bara som ett ljus och brydde sig inte att jag selt och drog och provade om den passade om och om igen. Hon bara stod där mitt fina hjärta <3

Och på körturen skötte hon sig som en ängel jag älskar den där hästen :D<3 och jag glömde käken och hon slkötte sig exemplariskt!


Och lika Lilja vi tog en promenad och hon skötte sig utmärkt :D fin fina stjärnan <3

Av Sara - 3 augusti 2012 15:06

Ja i blnad tänekr man inte alls måste man säga! Jag ska fila lite på fästerna så dom passar till selen. Ibland tänker jag inte det var Kattis som sa att jag skulle prova det. Så nu letar jag efter en fil men jag hittar den inte skit irriterande och jag tänker inte ringa pappa och trackasera honom för dom har semester och då är det från mig med. Ja jag kan klara mig själv jag är faktiskt vuxen nu.... Eller ja så vuxen jag kan bli i alla fall....... och så ringer man till pappa och han hade lagt den på vagnen grattis sara du har nyss vunnit pris i.....blidhet?


Men i alla fall jag ska fila ner lite på vagnen (om jag hittar filen annars ska jag låna en av någon eller köpa en) Sen blir dget och köra lill skruttan min. För nu vill jag köra har länktat efter att få köra henne nu sen ja hur länge som helst och nu har jag köpt en ny MP3 så nu kan jag lyssna på musik och sjunga högt :D haha det är jag i ett nötskal det ;).


Och sen ska jag ut och gå med Lilja också i dag blir det en längre tur i dag. Träna lite vattenpölar och så vidare. Eller så kanske jag kan få någon och hjälpa mig och tömköra lillan. Ja vi får väl se.


OCh i dag ahr jag varit med Emma i Falun. Det var menigen att vi skulle bada men jag är så jävla förkyld så jag vill inte riktigt bada just nu så då åkte vi in till Falun det blev en ny MP3 lite fullblodsböcker och sen bjöd Emma på lunch :D tack för en bra dag <3


 

Min vackara tjejer <3

Av Sara - 2 augusti 2012 18:28

Ja det kan man väl säga eller dagen började riktigt bra! Eller ja jag vaknade med halsont och huvudvärk som jag haft hela jävla dagen. Men jag körde för andra gången på köskolan men samma lärare han är riktigt bra han förklarar på ett sätt som jag förstår och gillar. Han visar stället för att förklara utan och visa. Jag är ju lite så att jag måste ha det visat praktiskt och förklarat för mig! Inte bara förklarat då blir jag fusterad och förstår ingenting.

Men i dag fick jag forsätta träna på växlingen och backa och bromsa och så vidare det gick riktigt bra. Och start i backe som jag verkligen bävat mig inför men det gick faktiskt riktigt bra! Han tyckte det gick bra i alla fall!
 Så jag är nöjd med körlektionen jag ska köra veckan efter jag kommer från Boden igen men jag ska också träna med mamma. Har fått lite läxa som jag ska kolla över sen.


Men ja eftermiddan har verkjligen inte gått min väg. Jag var först på väg att få ett blodsocker fall på dollar så ja dieten följer jag inte direkt då åkte jag och mamma in på Max och åt. Ja och det känns ju så bra att jag gjorde det eller inte.........Och så har vi köpt ett clic sele till Blomma tror ni att fästerna passade i hop? Nej så klart dom inte gjorde snacka om irrierad jag vart! Jag svor som en borstspindlare och nej fy fan för denna skit dag jävul! Skulle fan inte förvåna mig om jag ramlade i duchen och slog mig fördärvad!



Men ja Lilja sköter sig examplasiskt i alla fall! och jag körde mycket i går med mamma! Hela vägen till Kattis och hela vägen till Simon! och jag sitter och nördar dragon age hela tiden!

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards