teambus

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Back on track!

Av Sara - 27 september 2014 11:08

Igår så slutade jag halv två vi var föst till norelles och köpte en ny bukjord till Blommas bansele som hon har på banan. För hennes bukgjord gick sönder till hemma selen så då köpte vi en ny igår. Mamma trodde först den kostade runt fem hundra men det var tre hundra. Så träffade vi Lina och Andreas på Norells det var riktigt roligt för det var ett tag sen. Sen handlade vi mat till kvällen för pappa fyllde år igår så vi käkade tacos. 

Men i alla fall vi hade bestämt att vi skulle åka till banan med Blomma efter som det inte blev något i måndags. Det blåste lite och duggregnade lite också när vi tog in dom på eftermiddagen så hade det blåst ännu mer tidigare på eftermiddagen. Men vi bestämde oss för att åka i alla fall det vara bara jag och pappa denna gång. Lastningen som vanligt ska hon gå på sidan och krångla minst två gånger och stå på bakbenen men efter en stund med lite morötter och ett rep vid rumpan så är hon inne sen. Men det får inte vara för mycket folk kring henne när vi lastar för då blir hon nervös har jag märkt. Sist det var jätte mycket folk omkring oss så tog det jätte lång tid att få in henne i transporten. 

Men nu när det bara var jag och pappa gick det mycket bättre. 

Men i alla fall så kom vi till banan och då kollade solen fram, jag selade henne och sen körde vi en vända på banan hon och jag.

Tog först två bakvarv hon kändes super fin och pigg låg på bettet lite grann men jag kan ju säga sen jag tog en gammal pullarnosgrimma och använder det som en  spärrgrimma så går och inte och gapar eller försöker lägga tungan över bettet. Hon låg på väldigt mycket och ville springa. 

När jag sprang första riktiga varvet så sprang hon 147 med en galopp hon tappade takten och galopperade några meter. Andra varvet var saktare men ingen galopp och tredje varvet efter ett bakvarv och ett till varv så ville jag ha ett bra varv utan galopp så vi körde ett till varv i en lung takt jag körde inte så fort. Hon kändes i alla fall super fin min lilla tjej. Stolt matte kan jag lova.

Vi duchade henne och precis när vi skulle åka hem så började det spö regna. Hon gick rakt in i transporten och när vi kom hem så strechade jag henne och böt täcke sen fick hon BoT på sig. 

Jag var impad över den andra bus också hon stod stilla i boxen och gnäggade säkert efter Blomma men hon är duktig att vara själv när vi är iväg med Blomma i alla fall lilla skruttis <3. Hon har fått en sliksten som smakar äpple också som jag satt upp i taket hon var livrädd för den till en början se hur hon tycker om den sen. Förhoppningsvis börjar hon gilla den så hon slutar skrapa med hoven.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards