teambus

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Rubrik saknas

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu i tre dagar och vilat upp mig så på måndag är jag fit for fight igen. Har haft ont i ryggen sen jag ramlade av Lilja har kunnat stå ut men nu på senaste tiden har jag haft så ont att varje steg jag tagit varit en plåga. Så i onsdags när jag vaknade med huvudvärk feber och ont i ryggen så jag knappt kunde ta mig upp ur sängen så ringde jag min största skräck kiropraktorn. Ja jag vet att det låter löjligt vadå min största skräck? Men ja jag hatar verkligen att gå dit det gör ont och dessutom så måste man klä av sig det hatar jag och sen knakar det och nej uch jag gillar det inte hatar att ha ont men jag går hellre och ha ont än att  gå till kiropraktorn. Men sen så när jag var liten så skulle jkag gå dit jag minns att mamma fick gå in innan mig och hon skrek och sa aj aj och ja för ett barn i 10 års åldern var jag nog och mamma skriker aj aj och det knakar i henne då blir man fan livrädd. Jag gömde mig under ett bord och vägrade komma fram sen dess hatat kiropraktorer jag vet att det blir bättre men nej jag står ut till jag inte kan längre drar ut på det in i det sista. Sist jag var dit var för ungefär ett år sen då drog jag mig läääänge lääänge innan jag gick dit. Hade mest bara dumma ursäkter för när jag var dit så blev det bättre. Då hade jag gått runt och burit på barn för mycket och dessutom halkat och slagigt mig i ryggen. Hade lika ont då som jag hade nu.


Och Blommas sadel ligger rent åt helvete. Eller att allrunden satt åt skogen visste jag sen länge och dressyren visste jag att den inte låg bra heller. Så nu ska vi ha en ny sadel till damen. Hon har gått så ojämt nu när hon haft sadlarna på jag trodde hon var halt men när hon fått på vagnen har hon varit klockren. Så ja båda sadlarna ligger inte bra så nu ska jag köra henne bara tills vi hittat en sadel som ligger bra på henne. Ville helst ha en hopp eller en allround sadel så jag kan rida ett banjobb som omväxling. Men just nu kör jag henne bara. Eller ja jag har inte kört na alls denna vecka för jag har varit sjuk. 

Igår blev hon skodd igen det blir rätt slitna skor när man motionerar så pass mycket som vi gör med henne och speciellt när vi har travskor. Vi är noga med att sko henne var sjätte vecka nu. 


Och Lilja ja henne red jag med Kattis när hon red Blomma åt mig i söndags. Ut i trafiken hon brydde sig inte ett dugg om men jag litar inte riktigt på henne ute i trafiken. Det sitter nog mest i mitt huvud och inte i henne känner att det känns säkrast och ha någon med oss ute i trafiken tills vi båda är säkra på att rida ut själva för man vet aldrig vilka idioter som finns där ute hur dom kör bil. För det behöver bara vara en idiot och allt det där vi jobbat på skulle vara kört. Blomma bryr sig inte om något fordom en stor jävla lastbil skulle kunna köra förbi oss utan att hon ens bryr sig. En lastbild med hängande och slängde kedjor körde förbi oss en gång i hög fart hon fattade inte ens att det var en lastbil som körde förbi oss. Hon är väldigt trygg med trafiken så därför är hon den perfekta lära lilla syster tant i trafiken. 

Och jag får dåndimpen på lilla damens skrapande hon skrapar med hoven HELA tiden och då menar jag hela tiden jämt och ständigt när hon står i boxen så nu har vi skaffat fin maskigt hönät och ger henne mer hö än kraffoder. Visst har hon fått det innan också självklart men nu får hon bara miniraler och vi ska börja ge henne fiber foder så hon inte blir så otålig och sen skulle jag vilja ha en tredje häst i stallet när vi åker iväg med Blomma så slipper Lilja vara ensam så mycket. Vi får se om vi får mer sällskap till henne. Det är skönt med bara två hästar ja visst men hon blir ju ensam så mycket när vi är iväg med Blomma speciellt när vi ska börja tävla henne. Lika om jag ska åka iväg med Lilja sen på träningar och så där blir ju Blomma ensam också.

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 6 oktober 2014 20:08

Det har varit mycket SD och svenskarnas parti den senaste tiden. Jag tycker inte om SD men jag hatar svenskarnas parti och när jag läser att flera av dem kommit in i kommun fullmäktige ja då blir jag rent utav jävligt förbannad.... Jag tycker ju de...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards