teambus

Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 31 januari 2013 10:00

Ja nu sitter jag och mobil bloggar och är på väg till bästa Sandra och hennes son Benjamin :-). Ska bli kul att träffa henne. Och jag ska få prova och rida en utbildad häst oj oj hur länge sen var inte det? Typ öh ja Lappen Jellys fina nordis är ju mer utbildad än mina men ja åh vad kul det ska bli. Länktar mest efter att träffa Sandra så klart.
Tänkte på att rida en utbildad häst man behöver inte vara övertydlig med sina hjäper :-D.

Och sen tänkte jag den här eviga täckes diskutionen nu tycker jag det är såååå skönt att det börjar gå mot vår inte bara allt annat som är bra med våt men hästrna kan gå utan täcken och det gillar jag :-D. Men till nästa år ska jag leta efter ett tunnare övergångs täcke åt Ferre :-).

Av Sara - 30 januari 2013 17:20

Jag kan störa mig så otroligt på hästar som inte står stilla när man sitter upp det är nästan det värsta jag vet. Och inte nog med det så är det farligt också! Speciellt för mig som ALLTID sitter upp med pall! Dels för att jag är sveriges klumpigaste människa och sitta upp och dels att det sparar på hästens rygg!

Tycker inte om hästar som går iväg när man ska sitta upp så det är faktiskt bland det fårsta jag lär dom när dom kommer hem till mig att stå stilla när man sitter upp och av.

Att dom inte kan stå stilla på gången är en bargatell tycker jag det kan jag ta. Men att dom inte står stilla när man sitter upp tål jag inte. När hästen inte står stilla när jag sitter upp så snurrar jag dom i en liten cirkel tar ena tygeln i handen och låter dom gå runt mig sen sitter jag upp. Det lärde jag mig när jag hade häxan jätte bra när man ska lära dom att stå stilla när man sitter upp och perfekt om man har en häst som stegrar.

Tycker inte heller om hästar som får percis som dom vill hästar är lite som barn dom behöver koncekvenser dom får INTE göra som de vill då kan hästen bli rent utav farlig! Visst jag kan skämma bort minba hästar med godis men det får dom när de förtjänar det! Skulle aldrig tänka tanken och belöna min häst med godis när den tx bitit mig eller när den inte står stilla då kopplar den åh jag får godis så när den inte får godis och ska stå stilla. Ja då står inte hästen stilla!


Så jag tycker inte om hästar som är bortskämda på fel sätt eller inte står stilla när man sitter upp på dom!

Av Sara - 30 januari 2013 17:12

I morse när jag vaknade så var jag inte pigg tänkte hela tiden nej inte kliva upp inte kliva upp men måste upp. Och jag tog mitt upp och jag kan inte säga att frukosten gick fort heller den gick SKIT segt att få i sig i dag. Och sen när jag kom till jobbet könde jag bara neeeeej orka! Men så kom det en pojke och då blev det när jag skulle åka nej jag vill inte åka hem.


Men när jag kom hem åt jag lite mat sen så tog jag mig ut till stallet och red Ferdinand. Mysbyxor hörrni det är grejer det ;) red i mysbyxor idag orkade inte dra på mig ett par ridbyxor. Men i alla fall så tränade vi mycket halt och igångsättniger i trav att han inte skulle kuta iväg på en gång. Och sen tränade vi på att han skulle komma igång med sätet han var skit duktig. Han avr lyhörd och ville verkligen göra RÄTT. Så jag är mycket nöjd med han en del av halterna var riktigt fina och sen tränade vi massor av halvhalter. Red på phelamet idag med, Nu länktar jag efter att få börja träna för tränare med han det ska blir skit kul,


Blomma tog jag mig ut mned och körde. Hon var SKIT het låg på som fan och ville helst pringa i hundra tio hela tiden, Den där hästen hon kan springa hon. Släppte lite på tömmarna när vi kom på en raksträcka och fy fan hon sprang som skjuten ur en kanon! Vetten över hela ansiktet jag säger tack och lov för mian körglasögon.

Är jätte nöjd med henne det ärdags att vi åker till banan med damen snart!


Och jag har packat alla saker till Sandra jag ska få prova och rida hennes Pussel :D en riktig ridhäst det har jag inte ridit på ett tag det ska bli spännande :D är rätt ringrostig när det komemr till att rida erfarana hästar. När man rider Blomma coh Ferdinand måste man vara övertydlig när man rider dom. Oj oj ja vi får se hur det går. Spännande och kul ska det blir och träffa Sandra är nog bäst av allt :D.

Och jag kommer lämna min dator hemma orkar inte släpa med den på tåget det lät jobbigt tycker jag :P

Av Sara - 28 januari 2013 21:38

                                                              Gud vad jag länkar till sommaren med ridning i t-tröja festival. Och i sommras var det Underbar resan till talinn. och iskall öl på verandan i solen och allt det där! Hästarna går på bete och man har det bara bra! Nu vill vi ha sommar sommar. Och i år midsommar den 23 juni firar jag och världens bästa pojkvän två år tillsammans <3

Av Sara - 28 januari 2013 20:58

Nu menar jag lånsiktiga mål. Vad har jag för mål med mina nordisar?


Ferdinand har jag målet att vi ska ha KUL vi ska utvecklas kanske tävla men det är inget direkt mål jag har med han. visst skulle det vara as kul och åka på tävling och visa vad vi kan men sanningen är den att jag är ingen tävlings människa. Jag gillar oftast inte folket på tävling dom dömer och är snobbiga. Men om han skulle vara en skit duktig hopphäst eller en dressyr häst skulle jag vilja visa upp honom och mig som ett ekipage. Jag vill inte gå in på banan och visa upp en halvdan häst som jag ser många göra. Inga namn eller bloggar nämns men det finns en som jag tycker rider uselt och hästen går bakom lod. Aja inte mitt problem tack och lov. Men mitt mål med Ferdinand är att vi ska ha kul och lära känna varann ordentligt varierad träning dressyr träningar ska prova och hoppa han lite smått i sommar. Jag vill att han ska vara en frids häst som jag trivs med och han ska trivas med mig så klart. Och om jag skulle tävla någon gång ska det vara för att han KAN inte för tävlandes skull för att jag TROR att vi kan! Eller jo så klart man måste TRO på sig själv att man kan! Men jag tänker inte gå ut och säga jag kan fast man inte kan tänker inte visa upp en häst som inte KAN eller går på fel sätt eller hoppar och bryter av till sin travar trav hela tiden! Så mitt mål med Ferdinand är att vi ska bli kompisar!

 


Blomma ja det har vi haft mål för den hon var liten sen den dagen vi skickade henne till stuteriet hon ska bli travhäst. Man betalar inte upp till 20 tusen för att avla på Busan som är ett kallblod med fin stam och man betalar inte för en hingst som Aldermarin för att ha dom som ridhäst! För tre år sen när vi körde in Blomma trodde jag knappast att JAG skulle få träna henne. Jag hade ju en del av henne redan från början men jag trodde aldrig att jag skulle få träna henne och köra henne. Kommer aldrig glömma när Kattis frågade om jag ville träna henne. Jag var så lycklig den lyckan kommer jag aldrig glömma jag tänkte tänk att JAG ska få ta hand om henne.Men ja målet är att hon ska bli trav häst och jag drömmer så klart om att hon ska ta storvinsrter och bli bäst av alla. Men om det inte blir så är det så hon är ändå mitt hjärta allt jag har. Och om hon springer in plus minus noll är det en bra grej. Att få träna henne är det underbaraste och bästa som finns!

 




Lite halvskumt inlägg men det får det vara :P



Av Sara - 28 januari 2013 14:37

Det är just det jag gjorde idag när jag skulle rida Ferdinand vad gör Jag för fel? Varför blir vi osmas hela tiden? Och ja det beror ju på mig det vet jag redan! Jag kom tillbaka till domd är ovanornar att jag blev arg och sur på honom när han gör fel. Och det är helt totalt jätte FEL av mig så FÅR jag inte göra! Så idag bestämde jag mig för att inga konflikter vi ska ta den lungt mycket skritt ingen stress och när det går bra så vänder vi och gå hemmåt. Och vet ni vad det funkade :D Han gick lungt på och vi skrittade och gjorde mycket halter och halvhalter och så fort han gick lungt så travade vi en liten bit och sen skrittade igen. Han och jag jobbade MED varann idag och inte emot varann så jag är mycket mycket nöjd med prinsen min <3. Och framsörallt med mig själv!


Och sen så var det Blommas tur att köra. Vanliga dansen på gången tills hon fick vangen på sig så sköltte hon sit exemplarsikt och jag behöver inte säga mer än att den där damen är UNDERBAR att köra! HElt totalt underbar!


Näjd med mina pållar idag :D


Av Sara - 26 januari 2013 15:47

Körde båda mina hästar i dag orkade inte rida det tyckte jag avr drygt. Och Ferdinand är helt totalt jätte underbar att köra. Så jag tog först Ferdinand han var super pigg och tyckte det va skit kul och få komma ut är så nöjd med han i dag.


Och Blomma ja den damen mitt hjärta allt för mig hon kan springa den där underbart vackra hästen.


Och i dag så blir det fest hos bästa bästa Elin. och jag ska ALDRIG mer köpa underkläder i en vanlig butik ALDRIG mer en bh i vanlig butik!


Och nu orkar jag inte skriva så mycket mer så intressant är mitt liv.

Av Sara - 23 januari 2013 19:30

Ja det är sol ute men fy tusan va kallt det är ute.

Inne med baren dom har sovit inne nu bara för att det varit så kallt. Uch jag som tycker om att vara ute med barnen det är så kul.

Och ja i dag hade jag öppnigsskift och pigg är jag inte vaknade varannan halvtimme och trodde att jag försvoit mig. Men det hade jag inte som tur var men det hela slutade med dö trött mig och jag låg och vilade på rasten men ja jag lät mig vara vaken i alla fall för annars hade jag somnat och sovit länge vilket inte är så bra.

När jag kom hem så tog jag och släppte in mina hästar och la på täcken och fixade vatten och nu kan jag säga en sak vi hgar RADIO i stallet igen :D lycklig mig. Hästarna fick dock chok i alla fall när radion var på jag tror till och med Mio vart rädd för den.

Gjorde inget med dom i dag för jag orkade inte. Kallt trött orka klä på sig massa kläder och nej blä vill inte orkar inte men ja på fredag ska jag ut med båda.

Och på fredag får jag lön och då sak jag kanske köpa mig en kamera har saknat att fota landskap speciellt faktiskt dom underbara vinter landskapen. Ska antigen ha en nikon eller an canon har inte bestämt mig änb men det lutsra åt en nikon D3000. Ska fota snygga porträtt bilder på mig och hästarna. Men just landskap och barn är så roligt att fota!

 


Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards