teambus

Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Jag tycker det är viktigt....

Av Sara - 30 januari 2013 17:20

Jag kan störa mig så otroligt på hästar som inte står stilla när man sitter upp det är nästan det värsta jag vet. Och inte nog med det så är det farligt också! Speciellt för mig som ALLTID sitter upp med pall! Dels för att jag är sveriges klumpigaste människa och sitta upp och dels att det sparar på hästens rygg!

Tycker inte om hästar som går iväg när man ska sitta upp så det är faktiskt bland det fårsta jag lär dom när dom kommer hem till mig att stå stilla när man sitter upp och av.

Att dom inte kan stå stilla på gången är en bargatell tycker jag det kan jag ta. Men att dom inte står stilla när man sitter upp tål jag inte. När hästen inte står stilla när jag sitter upp så snurrar jag dom i en liten cirkel tar ena tygeln i handen och låter dom gå runt mig sen sitter jag upp. Det lärde jag mig när jag hade häxan jätte bra när man ska lära dom att stå stilla när man sitter upp och perfekt om man har en häst som stegrar.

Tycker inte heller om hästar som får percis som dom vill hästar är lite som barn dom behöver koncekvenser dom får INTE göra som de vill då kan hästen bli rent utav farlig! Visst jag kan skämma bort minba hästar med godis men det får dom när de förtjänar det! Skulle aldrig tänka tanken och belöna min häst med godis när den tx bitit mig eller när den inte står stilla då kopplar den åh jag får godis så när den inte får godis och ska stå stilla. Ja då står inte hästen stilla!


Så jag tycker inte om hästar som är bortskämda på fel sätt eller inte står stilla när man sitter upp på dom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards