teambus

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Vad vill jag med mina pållar?

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? Nej jag vill inte tävla i varken hoppning eller dressyr vara med ett gäng snobbar på banan och bli dömd för att man har en lite nordis nej tack! Är inte ett dugg intresserad av att tävla varken dressyr eller hoppning det är kul och träna men inte tävla. Har i och för sig inte tävlat i något av det eller ja om inte klubbtävlingar räknas. Men jag tycker inte det är då roligt för jag vet hur rid människor funkar de kollar snett och snackar skit om alla. Om man kommer med en travare är man dålig om du vinner så har du för bra häst och det går on and on and on. Nej tack jag håller mig lite borta från den världen så långt det går om jag ska vara helt ärlig. Skulle ALDRIG ALDRIG ställa mig i ett stall med bara rid människor! Nej tack vilken skit man skulle få och dessutom så en jävla massa spring hela tiden. Kanske man blivit bekväm nu när det finns bara två hästar i stallet? Men i alla fall så räcker inte riden till så mycket just nu och träna Lilja eller ja just nu så står hon för att hon tappat båda sina framskor. Men sen hade jag tänkt att ge henne en vila i december ja då ändrade jag det tills hovslagaren kommer 21 november. Då blir båda damerna skodda. Men tiden just nu räcker inte till två hästar inte när man har en travhäst som måste gå minst fem dagar i veckan. Och sen plugga sen vill man faktiskt gärna ha tid för sin sambo och sen hinna med att umgås med sina vänner också. Så ja jag försöker hinna med allt det där med två hästar och nu när det blir mörkt redan vid fem så hinner man ju knappt med Blomma heller. Men pappa har lovat mig att skaffa lampa på baksidan av huset i sommarhagen så man kan rida där eller longera så man faktiskt kan se något när man ska motionera båda hästarna. Det är väl det enda jag kan vara lite avis på när man har ett stort stall en belyst ridanläggning. Men i alla fall vad vill jag med den där lilla damen då? 

Jag tror faktiskt att jag vill tävla och träna i western det har tilltalat mig sen jag såg det första gången på tv när jag var liten så har jag velat testa det. För mig är ja dressyr är väl kul jätte coolt när hästen dansar fram med ryttaren det är verkligen en dans men nja det är faktiskt ganska tråkigt att titta på, Och hoppning ja visst det är kul och hoppa skutt hemma i paddocken eller i skogen men det är ju inte jätte roligt att tävla det tycker då inte jag. Men western är ju så coolt och sen jag var på den där treil clinicen med Ferdinand så har jag verkligen fått upp ögonen för just den grenen. Men ändå jag vill prova på allt det andra också så det ska jag nog göra! Till nästa höst ska jag nog börja träna western i stället för dressyr tänk av kul vi skulle ha jag och Lilja. Kanske vi tävlar också vad vet jag men just nu så känner jag att det räcker med en tävlingshäst tiden räcker inte till för en till. Inte som det ser ut just nu i alla fall Lilja är ju ännu ung så vi får se hur det ser ut sen. 


Blomma ja hon ska bli travhäst så klart och jag har ärligt talat aldrig haft så kul som när jag tränar henne jag älskar det. Hon ger verkligen allt ibland driver hon mig till vansinne hon är pigg och lite halv galen när man rider henne. Men hon vill alltid göra rätt fast hon vill ju helst springa det är heller grej. När man kör är hon verkligen en dröm hon är så himla fin. Nu har vi bytt kusk också till Sophie Stellberg vi är super nöjd hon har kört lilla damen en gång och då gick hon jätte fint. Nu ska vi dit på lördag igen och Sophie ska få köra henne igen. Det ska bli roligt och innan dess måste jag kippa damen. Ska försöka hinna med det i morgon eller på torsdag har inte bestämt hur jag ska klippa henne ännu.

   True that! The Mare is not so charmig ;)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Av Sara - 6 oktober 2014 20:08

Det har varit mycket SD och svenskarnas parti den senaste tiden. Jag tycker inte om SD men jag hatar svenskarnas parti och när jag läser att flera av dem kommit in i kommun fullmäktige ja då blir jag rent utav jävligt förbannad.... Jag tycker ju de...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards