teambus

Direktlänk till inlägg 22 september 2014

Börjat!

Av Sara - 22 september 2014 20:11

Nu har jag som sagt börjat på utbildning den dag jag kom in på skolan så hade jag failat på körkortet för ANDRA gången. På tisdagen så hade jag failat på teorin för ANDRA gången jag var skit sur på mig själv jag var tre ifrån första gången då var jag också skit sur och sen faila jag på uppkörningen då också och tro mig det tar på en. Jag vart jätte nedstämd bröt ihop totalt och jag är en sån som ställer extremt höga krav på mig själv så jag var skit arg på mig själv. Men efter jag suttit och hulkat ett tag och var skit ledsen så beställde jag en ny tid för uppkörning och teori. Och denna gång på teorin var jag fem ifrån jag fattar inte hur jag kan vara ännu sämre? På något sätt så kändes det som att jag hade gett upp jag visste att jag inte skulle klara uppkörningen och alla säger att det är positivt tänkande som gäller när det kommer till sånt där men nej inte alltid jag gjorde stora misstag och faila igen. Jag var helt knäckt och bröt i hop i bilen när vi skulle åka från Hedemora jag satt allvarligt talat och hulkade ett bra tag. Jag var helt knäckt och visst hade jag kunnat tänka till en början med att ja klart jag kommer klara det men jag visste redan jag kände på¨mig att jag behövde träning jag övervägde till och med att avboka uppkörningen efter att jag inte klarade teorin. Jag kände mig och känner mig som världens dåligaste människa för att jag inte har körkort ännu och att alla fortfarande måste köra runt på mig. Att mamma och pappa måste köra runt på mig fortfarande och vara min chaufför hela tiden. Och lika Simon ja jag skäms över det och jag vet att det finns vissa som dömer mig för det också. Och ja det känns som att jag aldrig kommer klara det att jag alltid kommer ha folk som kör runt på mig hela tiden. Fast åh andra sidan är jag rätt duktig på att traska överallt. Men jag vet att folk tycker jag är dålig för att jag inte klara det första gången eller så kanske det bara är jag som känner så. Men men får ta nya tag snart eller nåt fan vad bittert det blev nu.

Men i alla fall samma dag som jag faila jag tänkte denna dag kan ju inte bli bättre direkt. Jag åkte iväg till Säter för att skriva in mig som vikarie där och de ville så gärna ha mig så då blev jag helt plötsligt på mycket bättre humör. Jag hade ju också sökt till utbildning en barnskötarutbildning här i Borlänge hade varit på info möte var helt stensäker på att att jag inte kommit in men när jag och Simon satt och käkade på Sibylla så ringde min telefon. Den hade ringt under min uppkörning också. Och det var studievägledaren på studieväglednings centrum som ringde och talade om att jag kommit in på utbildningen. Jag tänkte först att det var ett skämt men det var det inte. Ja jag var jätte förvånad jag var ju helt stensäker på att jag inte kommit in nämligen. Men så kom jag in helt galet. Så nu börjar det ordna upp sig lite i alla fall utbildningen är på ett år så jag känner att jag måste gå den och det börjar gå framåt och jag kommer någon stans det känns så jävla härligt. Inte för att jag kommer någonstans med körkorts delen men i resten av mitt liv så kommer jag någonstans. Jag har praktik i tre dagar och går i skolan två det kommer bli ett intensivt år för oss och jag trivs så himla bra på min praktik plats. 


Vi får väl se vad framtiden utvisar just nu så är jag mest fokuserad på skolan och hästarna då men mest skolan för den går före allt just nu jag vill göra bra ifrån mig. Jag ska så klart ta körkortet också men just nu känns det hopplöst i alla fall. Och sen får vi väl se hur det blir med resten av det just nu så tar jag skolan sen tar jag resten orkar liksom inte bry mig om något annat eller nej inte orkar jag tänker strunta i vad alla säger för jag tycker att denna utbildning är viktig för att jag ska kunna få ett bra jobb efter det så har jag liksom inget planerat faktiskt. 

 

Everytime I try to swim, it pulls me,
pulls me deeper down
Everytime I try to fly, it holds me,
holds me to the groud

It tells me I'm a freak,
drains me,
the monster inside of me
Freak
Save me
The enemy is inside of me

Would be easier to fight someone else
than the war I fight within
It's impossible to hide from yourself
Where do I begin?

Molly sandèn freak

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards