teambus

Alla inlägg under maj 2012

Av Sara - 31 maj 2012 15:03

I dag jobbade jag på plogen var inte allt för taggad men åh vilket härligt dagis det är. Trivdes faktiskt jätte bra. Och jag blir så glad när jag får hära att jag är duktig och tar eget inisativ det tycker jag om! För jag gillar ju att jobba som det här älskar det.


I morgon är jag nog ledig och då kommer Oliver och Hugo så på lördag drar vi till Falun och leker i leklandet! Och sen blir det nog hamburgare!

Av Sara - 30 maj 2012 22:41

Ja det är vad man kan säga just nu om mig. Denna vecka har varit intesiv har egentligen inte gjort så mycket eller ja jobbat! Jag har ju inte gjort så mycket med hästarna efter som Blomma är skadad eller ja mer vilande!

Har jobbar på gylle hela veckan igår var det öppnig jag avr skit nervös men jag kom i tid och jag lyckades koppla ur telefonen och öppna alla dörrar. Och ja alla barenen var så goa förutom att en spydde på förmiddagen men ingen magsjuka men ja han spydde när jag hade han i knät..... Ja det var ju inte så trevligt.

Men direkt när jag kom hem till SImon i går satte jag mig ute en stund för det var så fint väder men då var jag på väg att somna i solen så jag gick ner på hans rum och sov en timme typ. Ja så trött var jag.

I dag avr det ett pass från halv åtta till halv fem. Inte alls många barn men jag shit va trött jag var och i dag är jag så trött på allt som har med barn att göra så jag vill spy. Och i mon ska jag också jobba på plogen i tjänaängar..... Ja det kan bli ....... kul. börjar i alla fall klockan halv nio!


Blomma ska jag sätta i gång på söndag tror jag! har inte bestämt mig ännu om lördag eller söndag. Vi får se hur jag gör! eller om jag ska börja på måndag! men bara skritt bredare brösta och inga backar eller ja luite backar svårt att undvika! men plant i alla fall.....


Och i bland blir jag nej varför blir jag ens förvånad?!


Och i morgopn är det vägning kan inte säga att jag är så taggad men ja vi får se har i alla fall gått fårn och till jobbet nu. Eller ja borträknat från i morse när jag försov mig :O.

Men sen sa jag till dom på gylle också för den delen att dom skulle önska mig! för jag vill jobba i sommar!


Och ja jag kan kläcka ur mig att jag ska provrida två hästar! ett fullblod som jag tror kommer vara en toppen häst och ett halvblod dock stor som ett hus! Har väl inte direkt letat efter häst försen nu men så fick jag se min lön denna månad och ja denna månad ska jag köpa ett paket pris! Ja körkort på gång nu! Men jag tänker då inte säga uppkörnings datum till någon när den dagen kommer för då komemr väl jag vara så nervös att jag kommer spy gissar jag! Men ja denna månad tänker jag ta mig råd att betala in ett paketpris på YTS för körkort behöver jag! och ja nu har jag faktikst råd med en ridhäst!

  Fullblods sto på 10 år 158 cm. Kan dom grundläggande skolorna påbörjad förvänd galopp men den sitter inte ännu. Tävlat 100 cm i hoppning. SKa åka till Norrtälje och prova henne den 1 Juli. Det jag hört om henne är att hon är en riktig Sara häst! En sån häst som jag fastnar för och gillar.

  Halvblods vallack på 6 år 172 cm :O sjukt stor kille det jag vet om honom är att han är en riktig tuffing med egen vilja! Han bor i Avesta Krylbo ska prova han antagligen den 2 Juli.

  

Av Sara - 28 maj 2012 21:26

Började jobba klockan tolv har fått lyxen att börja sent på dagarna men i morgon får jag inte den lyxen då står klockan på halv sex och då måste jag kliva upp för jag måste hinna käka frukost och sen ska jag gå till jobbet. För jag ska ha min först öppning jaa det klarar jag så klart!


Vi va på kupolen och köpte dop presnet åt lille David ja snart blir det dop också för han ner till Enköping det ska bli så kul och träffa dom igen :D.


Och jag fick ett trevligt telefon samtal idag :D.


Tänker inte säga för mycket ännu men det ska bli så kul :D 

Av Sara - 28 maj 2012 10:37

Med underbar väder i helgen ja den har verkligen varit underbar måste jag säga.


I lördgas flyttade vi Busan och det gick verkligen över våra förväntnigar det gick så bra. Ja jag skrev lite om det i tidgare inlägg men jag kan inte sluta imponeras över hur duktig hon var hon krånglade lite med sen gick hon rakt in i buren och ja det tog tio minuter att lasta henne.


Och flickorna bus här hemma ja Lilja har skött sig utmärkt hon verkar vara lungn. Den som det är mest synd om det är Blomma tror jag. Och cenik flyttade upp till byn i helgen så nu har vi bara tre pållar hemma.

Och nu har dom börjat gå ut på nätterana Blomam få dubbel dos av sin medecin.


Ja Simon han var och fiskade i lördags med sina kompisar och vi flyttade Busan och myste med Benjamin och hade en bra dag med Syster Kattis och sen åkte vi på fest på kvällen till Tess. Hon hade inflyttnigsfest. Så det blev väl några öl på dagen ute i solen och sen blöev det några hos Tess men jag drack inte mycket jag blev inte snor full heller.


Och i går så var jag till optikern så nya glasögon är beställt ett par jätte snygga lila det gick inte på hur mycket som helst heller. Sen köpte jag morsdag prsenet åt mamma också en mugg fick hon.

Och sen var vi till lager 70 och shoppade lite det fick bli ett gult spetslinne och ett par gröna ursnygga halvbyxor.

   

Sen fikade vi också hemma hos Simon hans farmor och farfar var där så vi fikade och hade det bra ute i solen.

Sen bar det av till leksands medeltidsmarkanad hur mysigt som helst jag köpte en ring och ett halsband med runa som det är ett b i. Ni kan ju gissa vad B står för ;)

 


Sen på kvällen så var jag och mamma och Sture bus ute och gick runt älven. Vi var ute i typ 1½ timme och dessutom så köpte jag ett par jogging och promenadskor i fredags dom är verkligen guld värd måste jag säga! Förut har jag fått ont i fötterna men nu får jag inte det mer och dom ger ett helt annat stöd än vad andra skor gör.


Och allt går bra med min och Sandras tävling i helgen har jag dock syndat som fan men jag ahde gått ner hela TRE kilo när vi vägde oss sist. Nu har vi en veckas mellanrum denna torsdag är det 0,5 som är målet se om vi lyckas! Men om man avstår fårn godis och motionerar rätt så kommer vi nog lyckas med ett kilo till och med! Fy fan vad vi är bra Sandra Hejja Hejja oss.

Känner mig också stolt över att jag kunnat sluta med godiset!


Och i helgen så ska jag och SImon med grabbarna till leklandet har vi bestämt oss för.


Ja nej nu är det tillbaka till vardagen jag ska jobba på gylle förskola klockan tolv börjar jag kanske dags att äta lite lunch innan jag börjar då!


Men här får ni några kloka ord på vägen

"You´ve only got three choices in life: Give up, give in or give all you`ve got."


Jag tänker i alla fal ge allt jag har och lite till! ge upp är inget alternativ har aldrig varit kommer aldrig bli ett alternativ för mig!

Av Sara - 27 maj 2012 10:02

På fredag var vi till vetrinären med Blomma. hon var en halv grads halt det var inget men behandlar. Men Åslund tyckte att vi skulle ta det lungnare med henne ja om det fanns en manual för varje häst..... Men men han sa att vi skulle åka till Lundin och det gjorde vi så kände Lundin lite där och lite här. Och sen ryckte han henne och hon var öm i bogarna som fan. Hon hade en rejäl låsnig i bogen. Nu ska hon stå en vecka sen ska hon börja bli körd tre dagar i veckan.


Och igår så åkte vi iväg till säter med busan. Var vi förvånade eller förvånade i går eller? hon stod på rampen ett tag och på sidan stegrade sig sen gick hon in i buren. Det tog inte ens fem minuter och lasta henne.

Den som var mest lessen var nog Blomma det gick jätte bra med Lilja hon är en duktig tjej den där lilla saken.


Och jag hoppas hoppas verkligen :D

 

Av Sara - 24 maj 2012 19:42

Gud vilket väder vi har! Var ute hela dagen förutom på lunchen så härlig dag på kvarforssgården sista dagen där för denna gång i alla fall. Hoppas jag får komma tillbaka dit. var nästan på väg att glömma att jag skulle åka hem också :P för jag stod och kollade på Emmas snygga hår och blåste såpbubblor med barnen. Sen tutade mamma och pappa och då kom jag på visst ja jag ska ju jobba! haha.


Och inte fy skam när jag fick se min löne rapport heller shit va sköööönt det ska bli att betala dom sista räknigarna! Shit alltså jag har längtat efter detta vill jag lova! Och sen betala resan nej fy fan vad skönt det är att kunna betala alla räknigarna och ja åh!

Av Sara - 23 maj 2012 18:51

Eller ja hur det är nu man brukar säga sol ute ja sol inne också men varken sol i hjärta eller sinne idag.

Är trött och deppig. Allt gick på skit på banan så ja men vetrinären på fredag men det skulle fan inte fövåna mig att jag gjort något fel att jag missat något. Aja vi får se på fredag.

Men jag har gått igenom om och om igen vad jag kan ha gjort för fel.


Aja det är i varjefall helt underbart väder ute har varit ute i dag mesta delen av dagen. Var helt underbar med dagis barnen på förmiddagen så hade en annan fröken med sig såpbubblor och jag fick blåsa lite såpbubblor och barnen jagade dom och sen blåste dom :D.

Sen till nästa jobb då var vi också ute en stund så härligt att vara ute tycker jag ;D.

Men en kul grej är att jag träffade eller en av eleverna är Linnea dotter till Carro/Caroline som dog för tre år sen en kompis till mig och Kattis. Hennes dotter som jag lärde känna jätte bra går på klubben ja fridits klubben som jag jobbar på.

Det var helt sjukt för jag började prata om Linnea och sa att hon lär vara i er ålder hennes mamma dog för tre år sen hon bara ja men det är jag.

Helt sjukt sammanträffade rena rama slumpen så vi pratade mycket. Men det är helt sjukt hade inte kännt igen henne om hon inte sagt att det var hon.

Men jag har ju inte dett henne på flera år så.



Nu ska man äta sin mat sen gå ut och sätta sig i solen tror jag. och kolla var hunden tog vägen!


I morgon ännu mer sol!

 

Av Sara - 22 maj 2012 21:16

Åh vilket väder vi har har varit ute hela förmiddagen med barnen. Så härligt vi var in och åt sen läste vi en bok sen gick vi ut och var ute hela tiden totalt underbart! Men sen kommer man till Gylle och jag fårgar dom om de vill gå ut. Dom bara va ska man göra ute? Vara ute och ha det bra i solen! dom bara neeej det är tråkigt.


Och i morgon ska dom till banan med henne. Ja jag jobbar ju och jag VÄGRAR att sjukskriva mig för en sån sak! Så Kattis och pappa får fixa banan med henne fast jag villm följa med till banan så klart. Men men får höra av pappa sen hur det gått med henne. Hoppas hon sköter sig.

Har i alla fall plockat i hop allt som ska med. Transportskydd täcke efter hon blivit duchad knäkappor tungband huvudlag och svansgaffel. Plockade med våran egen i dag. Ja hoppas hon sköter sig lilla damen. Önskar jag hade kunnat vara med men jag får mysa med barnen och få betalt dessutom!

  Från första gången hon var på banan vårn stjärna<3

sköt dig nu i morgon hjärtat mitt <3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards