teambus

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Sara - 19 maj 2012 16:50

Igår så var vi ute och körde för Maria tittade förbi det var jätte kul och Ronny kom och slog på skrutt en sko. Så tog vi oss en körtur hon var lite het men annars jätte duktig lyssnade bra och gick i det tempot vi ville. 

Men när vi var på väg hem så tog Maria över tömmarna och så fick Blomam för sig att ett par vedstockar var farliga! så hon fick för swig och vända precis när det kom en bil. Det var bara massa lölj för hon gick förbi dom utan problem när vi körde bårtot! Muppiga lilla häst hon kan verkligen hitta på massa bus den där lilla hästen. Men är nöjd med körturen i går synd att ajg inte kommer kunan följa med till banan för jag tror hon kommer gå super!


Och i dag red jag skrutten. Hon var helt otroligt duktig testade en pullar nosgrimma istället för en hanoveransk hon trivdes jätte bra på pullarnosgrimman så den blir det i forsättniningen! Och skänkeln sitter som ett smäck nu! hon kan den! Traven går jätte bra hon kan bli lite het och förska ta bettet men om man slappnar av i handen så länge hon inte håller på och försöka sticka så går det utmärkt sen gör man bara små tygeltag för att visa henne att nej du ska inte springa i från mig! Och sen provade jag också om hon kunde flytta sig lite för skänkeln och hon gjorde det! bara några steg men hon flyttade sig åt sidan :D sancka om duktig hon är! åh vad stolt jag var då.

Sen travade vi genom skogen och ja jag har ju kört en hel del i skogen så hon snubblade inte alls! Men så kom vi till skogsvägen och då ökade hon takten i traven och sen rullade hon över i galopp hur enkelt som helst! Skit duktig var hon besrömde henne massor! Nu är det galoppskänkeln som hon ska lära sig men hon rullade över till galopp är framgång! är så stolt över mitt hjärta i dag så det inte är klokt åt det! hon är duktig min stjärna! I somamr blir det dressyr träning :D

 



Och i dag har jag övningskört också fårn buskåker och hela vägen hem körde bakvägen hem. Några kärringstopp men men jag tyckte att det gick bra och ökade takten lite också körde inte fullt så sakta idag som jag brukar göra :D det går framåt!

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards