teambus

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Sara - 21 maj 2012 19:46

Blev att kliva upp samtidigt som Simon i dag en helt underbar förmiddag på dagis. Fick gå lite tidigare för att hinna med att åka till nästa jobb. Men så blev det krångel för jag trodde jag skulle vara på solgårn men jag skulle vara på fritids för Valhallbarnen vilket krångel vi sprang runt och letade efter var jag skulle vara. Men så ringde fridits ledarna i matsalen och frågade var jag var. Haha tur det förvirrade jag vill jag lova men jag kom rätt tillslut en bra eftermiddag. Mamma kom och hämtade mig sen åkte vi in till stan och fixade en sak hon och jag. Så den andra juli så kommer det hända en kul sak.


Och när jag kom hem gick jag direkt ut till stallet. Och Lilja är bra knäpp hon hon stoppade sin hov i vattenkaret jävla knäppa ett åring XD. Men i dag så lurade jag Blomma rejält jag hälsade på varenda häst i hagen så klart kommer ALLTID Lilja fram först och puffar och vill vara med hela tiden. Sen Busan hon vill alltid bli gosade med goa tjejen <3. Sen kom Lindy och sa hej också och sen Cenik. Blomma gick i väg från mig men jag gick runt en vända och sen ställde mig på huk och då kunde hon inte motså att komma fram och kolla var jag hade. Så ja jag lurade lilla damen för då tog jag henne.

Ridturen var helt underbar men hon har börjat med att försöka ta tyglarna ur handen på mig. Men då säger jag åt henne. När vi travade idag blev hon sur och sparkade lite när jag skänklade på henne. jag går bara och väntar på att hon ska hitta på nåt så jag kommer åka av jag XD. Men i alla fall så travade vi genom skogen och sen galopperade vi på en åkerväg. Provade med galoppskänkeln men hon fattar inte riktigt men det kommer träning ger färdighet!

Men jag är super nöjd med henne i dag hon gör framsteg hela tiden när jag rider henne min tjej <3.


Och jag kommer nog kunna följa med på banan också om Ronny kan på fredag för då jobbar jag bara eftermiddag :D.

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards