teambus

Alla inlägg under april 2013

Av Sara - 30 april 2013 15:49

Just sitter jag hemma hos mamma och pappa har nyss köpt nya skor till Ferdinand. För mannen har tappat en sko!

Det är grejer överallt hemma hos oss nu lådos överallt och sen diskar jag alla porslin som legat i tidnigspapper och det tar ALDRIG slut! fy fan ska hem och diska igen sen när jag gjort stallet! sen i kväll blir det nog hem till Simons föräldrar på middag om jag orkar vill säga. Har huvudvärk men men det går över. Och i morse hade jag feber.


Körde Blomma igår hon var skit het men väldigt duktig! Och sen var jag ute och gick med lilja och en stilla stående trakror är det farligaste som finns förstår ni det ;).

Av Sara - 28 april 2013 19:15

Nu är det mesta flyttat det är en massa massa lådor överallt!
Jag har lagt in lite i garderober och diskat. Tog en paus nu för lite big bang lätt tittat. Är skit trött simon är på bio orkade inte följa med!

Av Sara - 28 april 2013 07:58

Nu är jag sambo med min älskade simon. Jag ska flytta alla mina saker från mamma och pappa idag. :-D
Sen lär jag diska all porslin och fixa. Först frukost och sen kommer pappsen efter han gjort stallet och då ska vi dricka kaffe sen flytta mitt lass :-D

Av Sara - 24 april 2013 13:32

Ja till helgen så börjar vårat liv tillsammans jag och Simon i helgen flyttar vi till våran lägenhet på jax :-D

Av Sara - 19 april 2013 22:25

  Huliganen i egen hög person! tur att hon är söt i alla fall ;)

Av Sara - 18 april 2013 14:57

Ja veckorna bara flyger iväg nu tycker jag. Tyckte nyss vi precis fått lägenheten nu är det knappt två veckor kvar tills vi flyttar. Jag är spänd och lycklig över att vi ska flytta ihop jag och Simon.

Veckorna rullar på som vanligt jobba och hästarna det är väl det som händer just nu. Hinner ha kvalitets tid med min älskade pojkvän också och det tycker jag om =). Just nu är jag dunder förkyld ont i halsen och hes men jobbar gör jag i alla fall så länge jag inte har feber så jobbar jag. En lite förkylning dödar inte!

Jag har varit på tre olika ställen denne vecka. Skulle ha varit på fyra olika ställen men så ringer dom från Årby gården och sa att jag skulle vara där måndag tisdag.

Och nu tar jag helg för i natt ska jag åka till Säter och sova hos syrran. Ska hjälpa henne och åka till Lundin med hennes stallkompis häst för att den behöver kollas över och den är svårlastad och hennes stallkompis ska jobba. Så då ska jag hjälpa henne får lite kvalitets tid med mina underbar syskonbarn då och med syrran :D.


Och Blomma hon är så fin så jag kan inte sätta ord på det! Hon är så grymt fin men lite het dock. När jag kör kan man räkna med lerinpacknig men det ska ju vara bra för huden eller hur? Igår så red Lisa henne hon skulle rida Mio men han slet sig i hagen och hade omkull henne. Och sen bara muppade han sig är glad över att hon inte blev sparkad av ponnyfan i alla fall. Så då tog hon Blomma vi skrittade ut en vända i skogen tränade på att gå genom vattenpölar. Blomma bara går som ett ånglok men i slutet blir hon trött i huvudet. I början så små travar hon hela tiden och håller på men sen i slutet blir vår skruttfisa trött i huvudet och orkar inte hålla på och småtrava. Kan man inte säga att hon blir när vi kör då är hon outtröttlig.



Och nu har jag provat en kombination på bett som funkar på Ferdinand. Phelam bett med två tyglar. Det funkar skit bra brukar rida mycket på den övre tygeln och sen när vi ska trava eller galoppera så har jag den nedre tygeln. Han är helt frisk nu han måste ha sträckt sig i hagen eller något. Han fick vila lite en vecka och nu är vi i gång igen. Red han med Lisa i går då skrittade vi bara och han skötte sig utmärkt. Sen red jag själv dagen föra och då jobbade vi i trav och galopperade. Och ni skulle sett den galoppfattningen alltså! Är så stolt över han. Sen när vi var på väg hem ville han hålla på och trava med det kunde han glömma då gjorde jag massa halter han får hjärna gå på i skritten men hålla på och småtrava är inte okej. Och det insåg han ganska snabbt att det inte fanns en mening med att hålla på och steppa. Han är klok den där hästen!


"Jag ska till himmelen och det är mer än vad ni kommer lyckas med era skithögar!" // Jonas Gardell

 

  Lisa och Blomma=)<3

  Älskade finaste Ferdinand <3 <3




Av Sara - 14 april 2013 20:42

Det finns vissa dagar när jag saknar Häxan så otroligt mycket att det gör ont! Hon var allt jag hade i fyra år. Hon var den som fick mig glad när det hänt något hon var alltid där. Och se fall allt jag visste knappt vad jag skulle göra när hon bara försvann. Förr så grät jag så fort jag tänkte på henne det gick inte en dag utan att jag grät mig till sömns. Bara tanken på henne fick mig att få tårar i ögonen. Nu saknar jag henne inte lika mycket så klart jag saknar henne men det gör inte ont när jag tänker på henne. Inte lika ont som det gjorde innan. Jag tänker inte hela tiden vad kunde jag ha gjort för att hon skulle klara sig vad gjorde jag för fel? Jag tänker inte så längre jag har accepterat mina misstag gör ALDRIG om det igen. Men jag tänker inte om jag gjort så här hade hon fortfarande varit hos mig. Jag har accepterat mina misstag och jag har accepterat att hon är borta. Men det betyder inte att jag saknar henne och att hon fattas mig vissa dagar så det skär i bröstet. Hon var den som lärde mig att behärska mitt humör. Hon var jävligt bitchig men jag älskade henne och hennes humör. Hon älskade och hoppa men hatade dressyr det var inte hennes grej. Hon var otroligt svår riden vem som helst kunde inte sitta upp på henne och rida henne BRA. Hon surade ofta ihop när vi red dressyr eller stressade upp sig. Hon älskade barn det var det bästa hon visste. Hon gillade att bli duschad då stod hon och njöt och drack från slagen. Jag kunde låta grimskaftet ligga på backen och duscha av henne och hon bara stod där med slutna ögon och njöt.

Så just i dag saknar jag henne lite. Och jag känner mig lite nostalgisk när jag ser på bilder på oss. Och sen kan jag säga till alla er där ute lär er av andras misstag lär er av mina misstag jag gjorde med Häxan! Ha inte för bråttom och åk till en expert när hästen är dålig dom vet ofta bäst och dom är där för att hjälpa en. Och ta hjälp va aldrig rädd för att ta hjälp med träning för det kan gå snett! Och om den nuvarande tränaren inte funkar så prova en annan!

                Min fina Häxa <3


Av Sara - 14 april 2013 13:26

Ja nu är man mitt i packningen för om två veckor flyttar jag och min älskade pojkvän ihop :D<3 Känns helt sjukt att tiden går så fort. Välkommen till vuxen livet Sara? Eller vad ska man säga? Ja jag kommer få lov att ta körkort nu i alla fall efter som jag måste kunna ta mig ut till hästarna.

Men i alla fall just nu är rummet kaus grejer överallt sover hemma hos Simon mycket nu och går till jobbet. Men i helgen ska jag sova hemma för så ska Simon iväg. Ska packa lite till idag en fråga bara hur fick jag plats med alla grejer innan? Det är en gåta som jag inte vet mitt rum som jag har nu är inte alls stort. Och nu när jag packar så är det grejer överallt!


Som det verkar så har Ferdinand bara sträckt sig kollade han men jag vet inte sitter och funderar på om jag ska till veterinären och kolla över han i alla fall. Ska ut och skritta han idag se hur han känns då i alla fall. Men någon clinic blir det inte tal om efter som han vilat så länge.


Blomma ja hon är hur fin som helst! Red henne i fredags hon vart ganska trätt i huvudet men shit vad duktig hon är min tjej. Ibland kan man fundera på hur hon kunde bli så fin som hon är nu. Känns som att detta år är vårt år med tävling och allt. Som vi väntat på det!


Och huliganen Lilja och jag leker cirkus för hon ska lära sig att gå i grimskaft ordentligt! Hon tycker inte alls om det men hon lär lära sig tills vi ska sätta henne för vagn hon har då vilja den där Lilja hon borde hetat Bus Vilja istället för bus Lilja.


Ja och i morgon ska jag jobba i fyra timmar eller vad det nu var lika dant på tisdag då hinner jag med alla tre hästarna också. Fast Blomma hon ska vila i morgon men jag ska ägna mig åt Lilja så mycket som möjligt nu för snart är alla snö borta och då ska lilla damen sätta sig för vagn! Och då måste hon lära sig lite först! Och hon kan ju men hon lär färska upp sitt minne lite!


"How mutch bagede do you have to get rid of to be able to move forward?" // Marin Frist

 


Tyckte detta citat passade in när jag ska flytta och allt!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards