teambus

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara - 28 juni 2013 21:29

Ja i dag så sov jag först länge för jag va dö trött i går kväll. Sen så käka jag frukost efter ett tag ringde mamma mig. Vill du hem till stallet.

Så vi åkte till dollar köpte lite grejer sen hem.


Jag Tog Lollo först. Och jag kan ju säga så här först jag kan ha mina stövlar igen :D. Snacka om att jag blev glad då jag kunde ha dom igen. Jag har varit så svullen i foten och betet så jag omöjligt kunde ha dom på mig innan. Men i dag så fick jag äntligen på mig mina älskade stövlar.


Lollo stod som vanligt som ett ljus på gången hon kollade in i "nya" stallet för den dörren stod öppen för nu har pappa börjat fixa där. Sen så stack vi ut på en tur hon och jag. Hon var först livrädd för bron ville inte ens gå i närheten av den. Men sen så gav jag mig inte jag skänklade på henne och petade henne med spöt. Hon vände och ville inte alls gå först. Men sen efter många om och med gick hon över med staplande steg. Massa massa beröm. Allt gick toppen sen hon blev lite fel i hovgården men inget som man inte kunde hantera. Sen travade vi lite i skogen gud vad bra det gick hon gick på med pigga steg och tyckte det var kul att få trava.

Är jätte nöjd med Lollo idag hon gick så himla bra är speciellt nöjd över att få henne över bron ska få över henne helt obekymrat så är det bara!


Sen tog jag Blomma på en tur. Hon gick så himla bra en kortare jogging tur blev det på damen och hon skötte sig utmärkt som vanligt bakom vagn. I morgon ska jag köra henne på rakbanan mellan hedgårarna och ha ett tidtagar ur med mig och se hur fort hon kan springa.


Är så nöjd över mina prinssesor idag så det är inte klokt åt det. Lever på det idag kan jag säga och att jag fick på mig mina stövlar!

  Mina prinsessor <3

Av Sara - 26 juni 2013 22:30

Det är något som jag tycker man ska införa alla som äger häst och ska köpa häst borde det finnas någon form av papper att man är godkänd som hästägare att man måste göra något test eller något innan för att kunna få äga och ha häst.


Skulle jag klara det testet? Hum ja jag tror det i alla fall. Mina hästar mår bra och dom får mat som dom ska och jag åker till veterinären med dom när det har ont eller tar ut destriktan när dom behöver sys det är väl typ då eller när det är akut när man tar ut destriktan för det kostar ju så in i helvetet.  Jag åker till min kiropraktor när dom behöver det! Se om jag behöver åka dit med Lollo tror inte hon har någon låsning eller nåt sånt. Hon snubblar rätt mycket men det är för att hon inte har koll på sina fötter och ont har hon inte. Men i alla fall så vaccinerade vi Blomma nyss och ja dom får allt dom behöver och dom är pigga och friska.


Påminnelse till mig jag måste ringa försäkringsbolag så jag har en ordentlig försäkring på Lollo och dessutom måste vi nog åka till vetrinären och kolla na så hon får en A1 försäkring! ska kolla med swelands försäkring först. och sen kolla med agria jag vill ha sweland tror jag

Av Sara - 26 juni 2013 18:24

Har jobbat idag på idkerberget igen. Jo rengna har det gjort heal dagen.I helgen ska jag tvätta schabrak Och Klippa Blomma I nacken. Och I morgon Ska jag rida lollo Och Åka till lager 157 Och kolla efter En långklänning till brölloppen jag ska på i SommarLearn from the mistake of other's you can't do them all yourself.Learn from your mistake!Tyckte att misstags Citat Passar in idag Med tanked på ja en ...... ja ett pucko!

Av Sara - 25 juni 2013 19:14

Inatt så har jag sovit hos mamma och pappa men gud va dåligt jag sov det va äkligt åt det! Sov som ett as inte alls kul. Skulle börja halv sju och då kom en grabb och sen kom en tjej vi va ute på förmiddan och lekte. Det va jätte skönt väder.


Sen när jag kom hem så körde jag Blomma en vända. En lätt jogging runda. och gud så bra det gick! Hon var hur mjuk och fin som helst kunde köra med lillfingret idag! Är så nöjd med min tjockis häst i dag så det är nåt grymt åt det. Tror hon tycker det är skönt att vi längt på tömmarna mera. Egentligen är dom för långa för mig men det va ändå skönt med längre tömmar då störde jag henne inte alls. Hon skötte sig exemplariskt jag satt och nynna på musiken jag hade på och dinglade med fötterna. Har jag nämnt att jag älskar våran vagn? Älskar den fjärdarna och och man kan dingla med fötterna och man ja gud vad jag älskar den!


Lollo fick vila idag tar henne i morgon.

       

Av Sara - 24 juni 2013 23:49

Ja i dag jobbade jag fan på baksidan av allt och ja lite mer. Jobbade i Ikerberget det är en liten by ja mer byn som gud glömde än där mamma och pappa bor :P. Haha ja men det va kul hade ETT barn väldigt ansträngde eller inte vi gjorde en för liten blomster krans och nej jag kan inte göra blomster kransar. Vi pärlade och lekte med lego. Sen fick jag sluta tidigare.


När jag kom hem sen red jag Lollo en vända. Idag var jag verkligen inställd på att ja nu jävlar ska du lyssna på mig. Hon Började först innan vi ens kom ner för backen nästan vid bron och försökte vända men det fick hon inget för! Då petade jag henne med spöt och bad henne gå. Då gick hon på motvilligt. och när vi kom till bron fick hon typ panik och vände och stegrade sig lite. Så kom Emma med sin gula fara och stanna och hjälpte mig över bron som antagligen skulle komma och äta upp na. Men resten av ridturen gick bra! Hon vart v'l lite rädd för olika saker men ingen större fara. Men precis när vi skulle rida ner för backen så börja det spö regna. Vi blev jätte blöta både jag och Lollo. Jag är i alla fall super nöjd med henne.  i morgon så ska vi forsätta med bro träning och jag ska också köra Blomma.

   

Av Sara - 23 juni 2013 14:56

Har jobbat ännu en natt på nattviolen denna gång hade jag tre barn.

Men det är det där förbannade såret alltså det ser inte alls bra ut! Jävla skit dryga infamation!

 


Har för den delen häst ledigt idag för idag är det två år sen jag och Simon blev vi :D <3


Och jag har skaffat bilddagboken igen på Sandras begäran ni kan gissa var jag heter

Av Sara - 22 juni 2013 20:17

Det var pappas förslag att jag skullr visa han en travväg som jag brukar köra Blomma på.
Hjälpte pappa och sela han har inte kört henne på nästan ett år.
Lollo var super hon var lite feg när vi kom till bron men så gick blomma då följde hon med.
Hade spö med mig behövde bara använda de lite och peta på henne med det när blomma frös fast för att testa pappa.
Och då gick vi först hon gick lite osäkert men sen bad jag henne gå petade henne med spöet och då gick hon.
Och det där tredalade bettet är verkligen toppen.
Så idag kan jag säga att hon brydde sig inte ens om vagnen.
Men ferdinand blev galen så fort han såg en vagn en skön omväxling :-D.

Av Sara - 22 juni 2013 10:23

Jag vet att hon inte är han. Jag vet det dom är inte det minsta lika i sättet och hon är dessutom ett sto. Jag vill säga att jag släppt han att jag inte saknar han. Men då skulle jag ljuga så näsan blir grön eller nåt. Jag saknar han så det är något grymt åt det. Och jag är fortfarande så arg på ägaren så jag vill bara ge på na en jävla käftsmäll!

Jag vet att Lollo inte är han men ändå så tänker jag hela riden det där skulle aldrig Ferdinand göra eller så gjorde han.

Och jag vet att det där med att vara rädd för allt och inget är bara ett sett att testa mig vad hon får och inte får göra. Men ändå så får det mig att känna som en förbaskat dåligt ryttare. Fast jag har haft ett flertal hästar som gjort så tidigare. Jag menar Häxan var drottningen på att blir rädd för allt och inget.

Jag vet att jag inte borde jämföra dom men jag gör det i alla fall. Jag vet att jag kommer få henne att gå fram jag vet ju att hon aldrig gått där förut men ändå blir jag tjurig på det. Och då blir jag tjurig på mig själv för att jag blir tjurig så går det runt så.

Men jag vet ju innerst inne att hon bara testar mig har ridit henne två gånger så egentligen ska jag inte vara så här. Men jag saknar han så otroligt mycket och jag jämför dom bara för att jag saknar han!

Jag tycker om Lollo det gör jag hon är jätte trevlig men det kommer ta ett tag innan jag kommer tycka om henne lika mycket som jag gjorde med Ferdinand och gör med Blomma och Lilja. Men jag vet att när jag väl fäst mig vid henne kommer jag att tycka om henne precis lika mycket som mina andra två prinsessor <3. För jag är redan fäst vid henne hon är verkligen super snäll och trevlig det är bara jag som har svårt just nu. Hann inte med när han åkte och sen hämta hem henne så fort. Men det är inget jag ångrar nej det gör jag inte men det känns bara som att jag inte hunnit med ännu.

  Fina tjejen =) otroligt fin och trevlig häst är hon. Hon kommer bli en toppen mamma :D



Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards