teambus

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara - 21 juni 2013 14:08

Fotade hästarna igår och Sture bus med min nya kamera :D ska be någon frivillig fotograf fota mig och hästarna någon dag när det är fint väder. Det blev mycket bilder på Lilja.

Och Sture är så fin <3 han har så pigg ögon <3                                              

Av Sara - 21 juni 2013 05:22

Klockan är fem och jag jobbar på nattis. Har väldigt ansträngande jobb med ett barn.

Red Lollo igår hon va super snäll på gången tog in henne själv och allt. Red en vända med maria och havanna om jag hade ridit själv hade jag antagligen fortfarande stått där och nej fy fan vad trött jag blev på henne. Rädd för ALLT jag kan gå med på det i början men pm det fortsätter kommer jag bli skogstokig på hästen. Hatar såna hästar som är rädda för allt så nej om det fortsätter att hon är rädd för allt hela riden tånker jag inte rida henne. Nu i början kan jag gå med på det men sen att hon stannar och vägrar gå HELA tiden. Nej då vägrar jag att rida hästen. Och om det bara går att rida henne själv och stört vägrar. Hatar sånna hästar jag ska fan ha en häst som inte är rädd för varje lite jävla grej. Och vänta ut na ja då kan jag stå där i timmar nej om hästen fortsätter så om några veckor VÄGRAR jag rida na!!!!!!!

Av Sara - 20 juni 2013 09:59

Ja nu har jag fått hem den och testat att fota med min canon EOS 1100D. Helt överlycklig är jag över min nya sytemis. Nu blir det fitas av idag är Sara papparatzi :D

  Provade så klart att fota med den! Mina fina blommor <3

Av Sara - 19 juni 2013 23:21

Jag började jobba klockan åtta i morse. Vi hade midsommar firande på dagiset. Det var okej det har varit fint väder ute i dag också. Sen när jag slutade fyra så cyklade jag till kupolen och träffade Pä och Niklas och Timån på en gång. Jag har börjat cykla nu såret läker men om jag anstränger foten för mycket blir den super svullen! Sista dagen på penicillin kuren idag hoppas att infektionen ger sig så jag slipper mer penicillin. 


När jag träffade Pä Niklas och Timån på kupolen åkte vi hem till mig och då hade jag fått ett brev. Gissa var jag hade fått? MIN KAMERA :D. Jag blev helt överlycklig så vi åkte till tjänaängar och hämtade min fina kamera så i morgon ska jag fota med den :D. Ska be Lisa eller någon frivillig fotograf fota mig och hästarna midsommar bilder eller nja mer sommar bilder tänkte klänning kanske eller något annat tänkte fråga Lisa vad hon tycker.


Sen så åkte vi ut till stallet och jag skrittade Lollo första gången. Hon var skit duktig hon tittade lite omkring sig men gick på i en lungn takt! Vi skrittade en kort vända bara idag. Sen så fick Pä, Timån och Niklas rida och hör och häpna jag fick Simon att rida :O:O.


Sen skrittade jag Blomma en kort vända ska ut och köra na i mon och skritta Lollo längre.

  ÄNTLIGEN har jag blivit med systemkamera igen :D som jag längtat :D   Jag och Lollo. Hon va så fin <3   Timån och Lollo

  Niklas och Lollo

  Pä och Lollo

  Mannen i mitt liv och Lollo <3


Av Sara - 18 juni 2013 22:51

Ja i dag fick flickorna skor på sina fossingar!

Jag ska börja rida Lollo nu men i skritt de första två eller tre veckorna så hon får komma igång ordentligt! Hon stod som ett ljus när hon blev skodd. Skodde henne runt om hon har gått barfota bak förut men jag vill inte ha henne barfota bak efter som våra väger är hårda och jag vill inte ha en hovöm häst!


Blomma hon bettede sig ganska bra. Men ja hon krångla lite som vanligt den där mupphästen! Men nu är det fan hård träning på den där tjockisen! Hon måste ner i vikt hon är ju för fan smäll fet så nu ligger hon fan risigt till den där hästen! Ska köra henne i morgon och rida Lollo efter jobbet!

Av Sara - 17 juni 2013 20:51

Ja just nu står allt stilla med hästarna. Har inte gjort något med dom sen i torsdags efter som Blomma har blivit vaccinerad och ska ta det lugnt i fem dagar. Tänkte rida henne idag men så fick jag se hennes fötter kan inte säga att hennes skor är vackra. Så jag lät henne stå hovis kommer i morgon. Så få får både Lollo och Blomma skor på sig så då kan jag både köra och rida. Fast Blomma hon ska ta det lugnt nu tills på onsdag ska bara skritta henne sen kan jag köra på som vanligt. Och snart åka till banan med henne.


Sen har jag klippt mig i dag det blev en sidecut. Och sen har jag gjort lite annat köpt skullcandy hörlurar bla :D nu sitter jag här i mina ursköna pyamasbyxor och mitt awsome linne som det står bazinga på!

        Mina hörlurar mitt hår och våran älskade tre åring <3


Sen väntar jag på min systemkamera :D ja det är sant Sara har beställt en systemkamera :D:D jag blir med systemkamera :D en canon denna gång guuuud vad jag vill ha den nu! HAr redan fått ett foto uppdrag :D

 

Denna är snart min :D den va på super rea :D

Av Sara - 15 juni 2013 20:14

Jag var ju till sjuksköterskan i torsdags. Fick ta bort dom resterande stygnen egentligen ville hon ha kvar dom men hon var tvungen att ta bort dom i alla fall. Det var ju ganska skönt tyckte jag men infektion hade jag fortfarande det såg mycket bättre ut än tidigare. Men jag fick fortsätta med penicillin kuren i fem dagar till för att döda infektionen ordentligt. Det är bara att gör det men det är ju inte så kul. Hade hoppats på att slippa för min mage är ganska dålig av pillerna men det kan jag ta.

Så ja det är ju på bättringsvägen jag kan rida nu i alla fall ska ut och skritta Lollo på tisdag och antagligen Blomma med.

  Detta var såret innan vi åkte in när jag kom in till mamma.   när jag sytt igen det typ dagen efter eller nåt  När min fot svullna upp och jag fick infektion

  Tredje dagen på penicillin kuren   Innan jag fick ta bort alla stgnen

  Ser ut så här nu

Av Sara - 15 juni 2013 15:16

Nu börjar sommar rean och ja jag köpte en present till Simon i år fick han välja själv vad han skulle få. Så det fick bli en serie och två skivor sen beställde jag en sak till mig som va efter längtat och på rea =).


Och i går jobbade jag min första natt. Det var en enkel natt måste jag säga fast jag hade svårt och sova som fan. Men det var två mysiga tjejer som jag hade på kvällen vi spelade spel och tog det lungt för det mesta. Sen fick jag till min lycka veta att det finns barn och fritids program för vuxna. Jag blev helt överlycklig kan jag erkänna!


Och igår bleb Blomma vaccinerad så då ska hon få ta det lungt i fem dagar tänkte att hon skulle vila över helgen och på måndag skrittar jag kanske ut henne för att hon behöver få komma ut och röra på sig och på måndag kommer också hovslagaren till Lollo och Blomma.

  Så här blir bilderna med min sytemis :( saknar att han en


Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards