teambus

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 31 juli 2012 17:18

Nu ska hon väl ändå inte tappa skorna! Vi ahr i alla fall en barfota sko till henne ahr ridit i den två gånger riktigt bra grej det där du! Hon har bara en just nu för vi köpte två och hon kunde inte ha den ena så då fick det bli en bara och då skulle Norelles beställa från samma företag med dom hade lagt ner tillvärkningen. Så nu ska vi beställa carvallo istället men jag kan inte lämna tillbaka den andra heller för den ahr vi ju använt! Suck ibland alltså! Men det funkar i alla fall.


Och i går fick lilla damen knäppen och ville gå in på alla andra stigar som hon inte skulle :P hon trodde hon bodde i hovgården också. Och vi håller på och fixar vangen så vi ska få clic sele :D



Och jag ahde min först körlektion i går och det gick riktigt bra :D behöver träna lite till :D Så klart jag måste och jag tränade med mamma på kvällen sen ska göra det i dag med. Och i morgon ska jag in på körskolan och plugga teori om jag inte ska jobba. Och lvningsköra med mamma och sen har jag en lektion på torsdag. Sen så har jag köpt två till. Men dom ska jag ta när jag kommer hem från Boden.

Av Sara - 22 juli 2012 22:34

Blomma

Idag så vilar Blomma igen! Hon går ju bara tre dagar i veckan. hon går och står två dagar emellan detta är rekommendationer av vår veterinär och när vi tog i tjejerna i dag så hade det hänt något ovanligt..... eller INTE! hon hade tappat en sko IGEN! suck säger jag bara så pappa och jag diskuterade och nu ska vi köpa ett par barfota skor! det kostar ju lite men det är en inventering som är värt det! så i morgon ska vi åka och kolla om dom har barfota skor på Norelles eller Anderssons som är lokala hästsports affären här.
    Hittade en "billig" sida på nätet och då hittade jag en annan variant av Caravallo bootsen den rosa är simple bootsen och den är tydligen ganska svår och krpnglig och få på. Men sport bootsen är lätta så det blir nog dom där sport bootsen hoppas dom har dom på norelles eller andressons. Annars blir och och beställa ett par sports boots fårn den där sidan jag hittade för på hööks kostar simple bootsen 1400 på den andra sidan kostar sport bootsen 1300 och simple bootsen lika så. Då det är ju ingen pris skillnad på simple och sport bootsen. Så det får nog bli sports bootsen för jag hörde att dom var mycket bättre!


 
Lilja

Tömkörnigen med Lilja i dag gick super bra. Ställde henne på gången i dag så pratade pappa med henne en stund sen stod han bara där med grimskaftet och lät henne stå för sig själv. Hon stod stilla och lyssnade på mig jag kunde till och med flytta på henne. Hon blev lite nervös när jag skulle spänna bukjorden då blir hon lite nervös men vi jobbar på det! Hon blir bättre och bättre för varje dag. Och tömkörnigen gick jätte bra. hon fattar att när jag använder tömmarna och slår lite lätt på rumpan betyder FRAM! och pappa kunde gå snett bakom henne så gick hon själv den mesta delen!
Och i morgon ska jag ut och gå med henne. Lite vattenpölar lite bro träning tänkte jag att vi skulle träna i morgon och att hon inte går på en!
 

Av Sara - 22 juli 2012 12:02

Igår så tömkölrde jag och pappa Lilja först fick hon stå på gången det gick jätte bra. Hon blev lite nervös när vi skulle spänna jorden på selen. Då försökte hon springa iväg men pappa höll i henne och höll henne sällskap när jag borstade och selade henne. Hon var super duktig vi kan ju inte fövänta oss att hon ska stå stilla som en lite ängel hela tiden heller!

Sen gick vi ut med henne en vända när allt var klart! Vi gick på "lilla" vägen och hon kunde gå själv i dag. Men pappa fick gå före några gånger för hon var lite osäker när vi gick förbi Bosse och Yvonne och sen när det kom vattenpölar. Men hon gick inte alls på pappa som hon gjorde innan våra grimma och grimskaft träning har gjort susen på henne. Hon lyssnade också på mina halet och när vi styrde med tömmarna och när jag drev henne framåt med tömmarna. Jag är verkligen jätte imponerad över Lilja hon var skit duktig våran lilla skrutt häst.

Idag blir det och tömköra henne igen men denna gång ska vi gå upp till byn med henne. Våran lilla stjärna som var så duktig snacka om skillnad på henne nu mot innan.

 

Av Sara - 21 juli 2012 16:29

I dag vart det en längre tur med Maria och Havanna. Blomma skötte sig utmärkt hela turen hon blev bara skiut sur när vi gick efter Havanna och MAria på vägen hem. Och hon är fegare när vi har sällskap än när man rider själv så klart. Sen har hon kommit på att hon kan jävlas när man rider henne också.

Men ananrs är jag jätte nöjd med henne det var skritt och trav hon var pigg i traven vi travade genom vatten pölar och då gick hon rakt igenom. Men sen när vi skulle gå över vattenpölar i skogen var dom farliga! Då tvingade jag henne genom dom för hon är inte ett dugg rädd för vattenpölar egentligen.

  Mupp hästen min<3


Sen åt vi lite lunch och sen pkte jag och mamma i väg för att övningsköra. Först backnig sen körning på landsväg sen grusväg. Körde en bra bit i dag det fick riktigt bra nu ska jag sätta mig lite med teorin som jag helst vill döda just nu men jag MÅSTE verkligen. Annars får jag ALDRIG det här körkortet!

 


Och i kväll blir det att åka till en kompis till mig och Simon Danny och TT och ta några öl de blir bra de :D


Av Sara - 20 juli 2012 20:21

Den där lilla ett åringen vi har hemma lär sig otroligt fort. Jag avr ut med henne i dag och så fick hons tå en stund på gången. Gick en kort vända med henne i dag för att det regnade gick med henne jag efter som Maria har gått med henne de senaste dagarna. Hon skötte sig exemplariskt testade mig lite men sen gick det jätte bra! Hon gick väldigt segt i dag dock ville inte alls egentligen men hon skötte sig jätte bra. Är så stolt över lilla damen. Det är ritkigt roligt att jobba med henne tycker jag.


Och Blomam fick sina ben avsköljda i morgon ska vi ut och rida och skorna var kvar på fötterna :D Dom mår bra av att vara inne tror jag efter som hon fått behålla skon men åh andra sidan har det bara gått två dagar. Men ja jag håller alla tummar och tår för att hon ska få behålla skon!


Och jag ahr bestämt mig för att det blir nog ett föl unghäst. anlednigen ja dels för att det är kul och jobba med föl och åringar och spännande och utbilda en ridhäst helt själv med hjälp med inridning och sånt så klart men ja ha en alldeles egen. Och dels också att jag har inte råd och köpa en sån häst jag vill ha så utbildad. Ringde på ett föl i dag ett skäck sto hur fin som helst som ja jag hoppas på henne. En skåne häst men ja jag kan inte lämna handpenning här och nu heller utan det är den 27 jag kan göra det så vi får väl se annars kommer jag hålla ögon och öron öppna se om jag hittar någon mer häst. Men jag håller verkligen tummarna för att jag får henne för jag gillar verkligen henne.


Av Sara - 20 juli 2012 09:40

I dag börjar jag 11:30 sista dagen på färje för denna gången åh gud vad jag ville ha det där långvicket. För jag älskar det där stället. Men men ibland måste man faktiskt prioritera och hur ska jag kunna bli något om jag inte pluggar. Men ändå det är färjegårdarna som det handlar om och jag gillar verkligen det stället.


Ja och på tal om skolan i helgen blir det att vara hemma massa häst blir det och sen blir det städning. Jag hatar att städa men det måste göras! Funderar på och göra om lite i lill stugan också och vara där mer. Funderar på hur man skulle kunna dra in internet där. Men sen ska jag skriva en överklagan till CSN ja jag har bestämt mig för att göra det nu blir så trött på att jag måste krångla jävla myndigheter. Allt går it helvete nu känns det som!

Eller ja i alla fall med skola nu måste jag överklaga igen! Förra gången att dom inte godkände mig var helt okej för då var det MINA misstag men va fan åh jävla idioter jag vill släppa en bomb och plana ut CSN!


Och vi ska inte börja med att prata om Borlänge kommuns ekonomi. De är idioter jag skulle kunna flytta härifårn bara Falun skulle duga bra för mig för Borlänge kommun har börjat gå neråt och neråt nej man ta in lite mer svartskallar så blir det bra. Nej nu ska jag vara snäll men så är det ju!


Aja igår så var det någon som böt ut Lilja i alla fall! Det är jag nästan säker på! Vis tällde upp henne på gången med två tunna balsnören på grimman och hon stod stilla och snällt som att hon visste att jaha här ska jag stå nu. Och sen tog vi en promenad och jag avr mäkta imponerad Maria tog henne igår igen och hon gick snällt bredvid Maria jag var imponerad. Vilken duktig häst hon var i går. I dag blir det mer grimskaft och gången träning för henne! Intensiv träning. Vi diskuterade det där med att det räcker med att hålla på med henne i tio minuter varje dag så är hon snart snäll och beskedlig. Det blir grimskaft och gången träning nu varje dag. Och tömkörning blir det också så snart är hon för vangn. Sens ka jag ah tag på en transport och tragla med det också. Ska fårga Bosse och Yvonne om jag kan få låna deras.



Och i dag när jag kommer hem ska jag ringa på den där hästen. Känns kul om jag skulle få henne för åh vad spännande med ett föl ett aldeles eget föl!


Och Blomma tappade igen sko i går håll tummarna att dom sitter kvar i dag med. Men dom håller sig mest upp på baksidan för Lindy är skadad och ska stå inne så det är nog därför hon inte tappat den. Men åh jag hoppas hon behåller skorna på nu! Men jag ska ändå köpa sånna där barfota skor till henne.

   

Jag älskar er mina flickor Bus<3


Av Sara - 19 juli 2012 21:50

En kompis på bdb skickade en anons till mig har kolalt lite smått på åringar och föl det skulle ju vara spännade och utbilda en unghäst helt själv som är min egen! Ja visst Blomma ahr ju jag varit med på sen hon var föl men en som BARA är min och dessutom ridhäst. Och hon skickade en anons till mig kolla in denna tjej. En skäck nere i skåne ett föl leverans klar i November. åtta tusen.

   

allvarligt sjukt fin dam! Ska nog ringa på henne

http://www.blocket.se/horby/Halvblodskorsninssto_40675161.htm?ca=6&w=3

Det tar emot lite med föl men det skulle också vara sjukt kul och få hålla på helt själv! Ja men tränare så klart när inridnigen kommer men ja hum. Man kan ju alltid ringa och höra med dom

Av Sara - 19 juli 2012 21:11

Har lekt lite med picasa med bilderna vi tog i går! Har några oredigarade som ni ska få se också!

         


Funderar på och lägga ner bloggen faktiskt eller i alla fall ha blogg pause inte ta boprt bloggen utan skriva när jag får lust! Men uppdatera mest på bdb

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards