teambus

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Duktiga Lilja!

Av Sara - 22 juli 2012 22:34

Blomma

Idag så vilar Blomma igen! Hon går ju bara tre dagar i veckan. hon går och står två dagar emellan detta är rekommendationer av vår veterinär och när vi tog i tjejerna i dag så hade det hänt något ovanligt..... eller INTE! hon hade tappat en sko IGEN! suck säger jag bara så pappa och jag diskuterade och nu ska vi köpa ett par barfota skor! det kostar ju lite men det är en inventering som är värt det! så i morgon ska vi åka och kolla om dom har barfota skor på Norelles eller Anderssons som är lokala hästsports affären här.
    Hittade en "billig" sida på nätet och då hittade jag en annan variant av Caravallo bootsen den rosa är simple bootsen och den är tydligen ganska svår och krpnglig och få på. Men sport bootsen är lätta så det blir nog dom där sport bootsen hoppas dom har dom på norelles eller andressons. Annars blir och och beställa ett par sports boots fårn den där sidan jag hittade för på hööks kostar simple bootsen 1400 på den andra sidan kostar sport bootsen 1300 och simple bootsen lika så. Då det är ju ingen pris skillnad på simple och sport bootsen. Så det får nog bli sports bootsen för jag hörde att dom var mycket bättre!


 
Lilja

Tömkörnigen med Lilja i dag gick super bra. Ställde henne på gången i dag så pratade pappa med henne en stund sen stod han bara där med grimskaftet och lät henne stå för sig själv. Hon stod stilla och lyssnade på mig jag kunde till och med flytta på henne. Hon blev lite nervös när jag skulle spänna bukjorden då blir hon lite nervös men vi jobbar på det! Hon blir bättre och bättre för varje dag. Och tömkörnigen gick jätte bra. hon fattar att när jag använder tömmarna och slår lite lätt på rumpan betyder FRAM! och pappa kunde gå snett bakom henne så gick hon själv den mesta delen!
Och i morgon ska jag ut och gå med henne. Lite vattenpölar lite bro träning tänkte jag att vi skulle träna i morgon och att hon inte går på en!
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards