teambus

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Jag förstår mig inte på rasim!

Av Sara - 6 oktober 2014 20:08

Det har varit mycket SD och svenskarnas parti den senaste tiden. Jag tycker inte om SD men jag hatar svenskarnas parti och när jag läser att flera av dem kommit in i kommun fullmäktige ja då blir jag rent utav jävligt förbannad....

Jag tycker ju de som sitter i makten borde kolla över varför svenska folket röstar på ett parti som SD. Jag vill inte tro att många av svenska folket är rasister egentligen. Jag tror svenska folket är trötta på hur Sverige hanterar invandringen. De tar in fler och fler och så hamnar de som kommer i mitten och vet inte vad de ska göra. Jag tror det är så faktiskt för så många som röstade på SD kan inte vara rasister nej det kan dom inte jag tycker inte man borde kunna vara det. 

Jag tycker inte heller om SD politik nej det gör jag inte alls faktiskt. Jag röstade inte på SD kommer aldrig rösta på dom heller eller svenskarnas parti om någon skulle knacka på min dörr och säga hej vill du gå med i SD eller svenskarnas parti så skulle jag antingen stänga dörren framför näsan på dom. Det skulle jag göra med SD men om svenskarnas parti skulle komma och knacka på mina dörr skulle jag ge på dom en smäll. Eller kanske inte men jag nej nej såna åsikter som dom har med kommer du inte med i mitt ansikte.

Jag förstår mig inte på hur man kan vara nazist och nej det är inget skälls ord det är den jävla sanningen Sveriges parti jag tänker inte kalla er nationalister ni är mer dumma i huvudet. Kan dom ha jävligt låg IQ eller supit bort hela jävla hjärnan eller vad har de gjort för att få såna åsikter?

Hur kan man hata någon för att den har en mörkare hud eller har ett annat ursprung eller en annan religion? 

Jag struntar fullständigt i om man är grön gul orange eller brun eller vad man nu har för hudfärg jag bryr mig inte om vilken religion men har vilken gud man ber till. Man får se ut hur man vill och tro på vad man vill jag bryr mig om individen. Jag kan inte vara rasist när jag arbetar med barn för alla barn har lika värde alla människor har lika värde det är människans handlingar som spelar störst roll inte hur man ser ut. Hur kan man ha åsikter som att "Arier" är den dominerade "rasen"? Och "Arier" är den ursprungliga "rasen". Jaha ja så tänker dom i svenskarnas parti var var ni i skolan på historia lektionerna? Vad jag minns från dom så var de första människorna svarta eller har jag helt fel är jag ute och cyklar? Jag må ha minne som en guldfisk men vad jag minns så kommer de första människorna från Afrika och vad jag minns så var Sverige täkt i is när den första människan kom till. Eller är det bara jag som är ute och cyklar? Och är vi inte alla invandrare om vi kollar lång långt långt långt tillbaka? 


Nej såna åsikter som Svenskarnas parti står för är INTE okej om de fick bestämma så skulle de fantastiska mångkulturella samhälle försvinna helt. Ja jag säger fantastiskt för jag tycker att det är riktigt otroligt att vi har det samhället vi har. Med folk från olika kulturer och religioner.  Jag tycker det är fascinerande med deras kultur och blir mer och mer nyfiken på hur de lever sitt liv och vad de tror på vad de firar och så vidare. Och ju mer jag arbetar med barn med invandrar bakgrund ju mer nyfiken blir jag. Ju mer vill jag veta om deras religion och deras språk och så vidare. Sak vi bli av med denna kultur detta samhälle helt då tänkte dessa människor? 

Men dom som är födda här då? de som inte vet något annat hur är det med dom? Ska de ut också eller får de stanna kvar? Antagligen inte men jaha ska vi bara vara "ariska" som stannar? Jaha det är så det är ja men gud vad kul för er då så ni menar att dom som kommer från invandrar bakgrund ska härifrån? jag tycker ni kan dra någonstans istället göra Sverige en tjänst och placera er i nordpolen eller nej då är det synd om isbjörnarna. 

Lika så ska man inte få adoptera från länder där det finns "icke ariska" personer! Jag tycker adoption är fantastiskt och en möjlighet jag ser inget fel i det snarare tvärt om! Om man inte kan få barn av någon anledning och vill verkligen ha barn så är det klart att man ska få adoptera! Och var ifrån du adopterar ditt barn i från struntar jag fullständigt i för detta barn behövde ett hem och bli älskad som varje barn SKA bli. Kommer igen till detta "Alla människor har lika värde!"


Lika homosexualitet är onaturligt! Nej det är det verkligen inte lika mycket som heterosexuellt är naturligt! Man faller inte för kön man faller för individen och om den råkar vara samma kön som dig vad gör det? Jag bryr mig inte ett dugg om du är ihop med en kille eller tjej om du är homosexuell eller bisexuell eller homosexuell mig spelar det ingen roll. Men jag blir riktigt jävla arg när jag hör att någon är en ett orättvist förhållande när någon behandlar en annan person som skit på ett eller annat vis då blir jag arg sånt tål jag inte! Jag förstår inte hur man kan tycka att man måste vara heterosexuell? Och nej men behöver inte vara ihop på samma sätt för att avla fram barn man har inte samma behov av barn som man hade förr. Nu skaffar man barn för att man vill inte för att man behöver dem till arbete på gården och liknade. Nej nu skaffar man barn för att man vill, och om det då är via adoption och samkönat förhållande gör mig inget alls. Bara man behandlar varann med respekt och barnet är älskat så tycker inte jag det är något fel alls med något av det. "Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv." /Den där Astrid Lindgren var en klok kvinna.


Och sen tycker de flesta i svenskarnas parti att kvinnas jobb är att vara hemma och ta hand om hem och barn. Jaha ja det är verkligen till 1700 talet de vill tillbaka till. vara hemma och ta hand om hem och hus? Jag kan ju bara tänka hur jag är och jag säger HELL NO! Vara hemma och ta hand om hemmet haha nej inte min grej alla som känner mig vet att städa och ta hand om hemmet inte min grej. Inte min sambos heller för den delen. Och det där med att när mannen kommer hem från ämbetet så skall maten vara på bordet. Makaroner och korv? Eller ja jag kan göra en jävligt god kyckliggryta. Men där tar det stopp. Jag tycker inte om att laga mat och jag tycker inte om att städa så där körde deras dröm om "hemmafruar" jag tror inte många tjejer vill vara hemma och ta hand om hus och hem faktiskt. vara hemma och ta hand om barn? så klart jag vill ha barn när jag utbildat mig klart när jag jobbat ett år eller två. Jag älskar mitt framtida jobb att jobba med barn är det bästa som finns så varför vara hemma då när jag kan göra det på jobbet? När jag kan hitta på massa roliga saker och arbeta med glada barn? Men det kanske är okej att bli pedagog efter som det är ett kvinnojobb vad vet jag.


Och statistiken säger att de flesta kriminella har utländsk bakgrund. Jag är inte ett dugg insatt i det. Nej det är jag inte jag vet ingenting om den statistiken. Men det finns nog minst lika många "Svenskar" som är kriminella som det finnas dom med invandrar bakgrund? Eller jag vet inte men jag tycker inte det är ett vettigt argument till att de inte borde finnas. Ni nazister är minst lika kriminella som en med utländsk bakgrund. Jag tycker inte det är okej att man misshandlar en person för att den har en annan hudfärg! Tänker inte gå mer på just detta för jag vet inte mycket om det.


Nej jag är arg så jävla arg för att svenskarnas parti kommit in i många kommuners fullmäktige två av mina grann kommuner. Detta gör mig så jävla mörk rädd att jag vill bara ge på dessa nazister en stor jävla smäll så hjärnan blir rejält omskakad. Jag brukar tycka att jag är rätt tolerant när det kommer till olika åsikter. men när det kommer till dessa åsikter så blir jag så jävla förbannad att jag skakar. Ja denna text blev jävligt osammanhängande lite lullig men jag är skit arg när jag läste en artikel på DT.se blev så jävla arg alltså.

En annan diskussion som dyigt upp nu på sista tiden är att SVT tagit bort ordet "negerkung" från pippi. haha ja vad ska man säga? Det är inte ordet "negerkung" som barnen fastnar för det är dom där roliga orden som prusiluskan och spunk och allt det där. Det är inte det att pippis pappa är negerkung som barnen fastnar för det är ju själva storyn. Och ja jag tycker inte om ordet negerkung och jag tror eller jag har läst att om Astrid Lindgren levt nu så skulle hon göra honom till en piratkung eller sjörövare. jag manar hur troligt är det att en tjock vit gubbe som han är i både böckerna och filmerna blir neger kung? Ja jag vet det är en saga men negerkung? 

Japp nu har jag sagt något om det i min lulliga fina "arg" text men jag kan ju vara gla över att knappt någon läser detta i alla fall ;) Men jag var tvungen att skriva av mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards