teambus

Alla inlägg under juni 2012

Av Sara - 30 juni 2012 14:32

Ja nu går tiden fort! sista dagen på festivalen i dag coh jag knäppte nyss min först öl gott gott :D.

Och ja sen är det söndag och då ska jag väl hålla om huvudet och tycka synd om mig själv ;). Och i mon kommer Lollo också så ska vi åka och provrida häst hon stannr till tisdag och följer med och koller på Pitchi shit va tiden har flugit i väg. Kan inte ritkigt fatta att det är redan kändes som jätta länge sen jag bestämde med hon som har stoet. Men kul ska det bli.


Och nu har jag en sak till och säga Melissa horn och Billt Idol var helgrymma i går.


Och skål på er!

Av Sara - 29 juni 2012 16:04

Mitt i festival veckan är vi nu! Jag har jobbat hela veckan och gått på festival jag kommer vara död på söndag.

Jag lever på att rise aginst var bäst och sen var wolfmother riktigt bra också jag har aldrig hört dom men de var riktigt bra.


Och nu har jag jobbat hela veckan också och det har tagit vill jag lova vara vaken på nätterna och börja vid sju åtta på morgonen tar vill jag lova. Men nu är jobbn veckan över och iväll blir det fullt ös medvetslös. Vi ska på fest hos en kompis till Simon ska bli grymt kul. Så i natt blir det fest hela natten.


Och BLomma hon ahr fått semester just nu för jag ahr faktiskt inte hunnit med så i veckan sätter vi igång igen med skritt. Åh vad jag länktar till måndag tisdag nu. Men det verkar som att MAria inte kommer kunna följa med på tisdag. Men jag är ja åh vad underbart kul det ska bli.


Men ja i dag ahr jag ont överallt men med några öl blir det bra igen!

Av Sara - 26 juni 2012 23:13

Jag vill också vara en av domd rä tjejerna som är pinnsmala och kan äta va fan som helst utan att gå upp i vikt och ha den där prefekta kroppen! Jaga hr gått upp igen jag är så otroligt trött på mig själv så fort jag börjar avstå från socker börjar jag igen! har gått upp två kilo....Ja inte så smart att väga sig när man ätiti men i alla fall. Varför kan inte jag vara en av tjejerna som har den där pinnsmala kroppen och se alldeles så där perfekt ut?



Och i bland tänker jag inte alls trodde jag skulle få mycket mera i lön än vad jag fick eller ja jag fick så mycker jag trodde jag skulle få före skatt men efter skatt blev det mindre. Och jag blev så arg för det och gnällde som fan över det. Men så säger mamma men gör så här i stället. Ibland är jag så lik min far så ja jag vet inte vad!


Och i dag jobba jag på täpp ett i fyra timmar sen åkte jag hem och sen åkte in på festivalen och kollade på follow him to the end of the desert... Ja vad ska mansäga jag gillade inte alls han!


 

Av Sara - 25 juni 2012 20:36

Alltså dagens mode finns det något värre?

Man ska ha avklippta jeans men man ska ABSOLUT inte göra det själv utan man ska KÖPA shortsen annars ser det konstigt ut :O va fan ska jag gå på stan med ett apr shorts som jag visar halva röven på som dessutom jag kan göra själv? Nej tack du.

Och byxor då? Ja dom ska helst vara hur fula som helst med prickar eller blommor :O ja jag hatar prickar bara hatar det värsta som finns tycker jag! Men blommor gillar jag med små blommor på byxor det är ju......så snyggt eller inte!

Och vi ska inte ens prata om hur glasögonen ska se ut nu.....Ja inte nog med att man tydligen ser smart ut i ett par stora glasögon som täcker hela ansiktet det är tydligen mode också. Jag har ju nyss skffat glasögon eller ja nya och jag gillar mina jätte mycket men så fick jag veta så vackert att dom dära jätte glasögonen är inne :O Men herre gud tänkte jag ska man se ut som ja jag vet inte vad.

På solglasögon kan jag gå med på att man har stora glasögon för dom använder man inte jämt men på vanliga...... skit FULT!

  Eh coh det där är inne och snyggt tydligen :O Jo visst tjena mitt bena att jag ens skulle ta på mig ett par sånna här fula saker! Nej jag gillar mina jag!

  Enkla och bra glasögon mycket bättre än ett par som täcker hela ansiktet nej mode släng er i väggen!  

Av Sara - 25 juni 2012 19:00

Nu är den kommer den efter länktade P&L veckan måste jag säga. Och vilket skit väder vi fick då! I dag har det rengnat och rengnat lite mer :(.

Gunilla ridngde mig på morron coh fråga om jag kunde jobba på Täpp två skulle börja klockan åtta och hon ringde halv ått. Jaha kliva upp dra på sig kläder och sen åka åt frukost där. Det där är så olika från ställe till ställe man jobbar på för i bland får man äta frukost där och ibland inte. Men på Täpp får man äta frukost där. Jag har varit där förut det är ett trevligt dagis men i bland alltså..... Men idag har det varit sånt väder annars är man ute mycket där. Men i dag var vi bara ute en timme för det behövdes vill jag lova!


Sen när jag slutade halv fem åkte vi in ti kauset på stan och hämtade ut min P&L biljett jag behövde i alla fall inet stå på kö över en timme utan i typ tjugo minuter behövde jag vänta. Jag är gla över att jag inte behöver bo på campingen i alla fall lider lite med dom som ska göra det fy fan alltså för att bo på campingen.

Jag ser fram emot onsdagen så rise agignst spelar och Simple plan och magnus uggla. Ja det kommer bli kul vilket väder det än är i alla fall.

 


Och i morgon så ska jag jobba på täpp två fårn elva till fyra. Ska bli kul har varit där förut. Och jag tror vi ska in på festivalen och se på nåt tror det kanske var follow him to the end of the desert eller nåt sånt vi skulle se jag följer bara med se vad det är för något. HAr ingen aning om var det är för band men simon gillar det bandet i alla fall. Och jagt ror inte vi ska dricka nåt under P&L i sånna fall nån öl men inte mycket för jag vill komma ihåg festivalen och det är inte så kul och dricka sig redlöst heller.


Och nu har Blomma skor hoppas jag kan köra henne i morgon att hon inet är allt för blöt i morgon för nu har jag abstinens jag vill köra och rida nuuuuuu! Och nu är det bara en vecka till provridnig :D


Av Sara - 24 juni 2012 19:44

Måste säga att jag älskar HM we love horses kanal på youtube för dom har användbara tips som man kan använda sig av som Malin Bayrard och Peder Fredricson ger till oss. Kolla in några här




Denna övnig är min favorit! Gillar denna jätte mycket! Dessa tips är skit bra kolla in deras andra tips verkligen jätte bra!

Av Sara - 24 juni 2012 19:30

Läste en blogg nyss med filmer..... Ja det har egentligen inte med saken och göra eller jo lite men ja.


Jag kan inte sluta störa mig på folk som rider FÖRJÄVLIGT mellan hindrerna hästen går i kors galopp och den bryter galoppen hela tiden! Eller dom flå rider och det ska gå så fort som möjligt. Men så länge man kommer över hinderna är det väl bra tänker många människor! Men hur ser det ut där emellan då? Jo FÖRJÄVLIGT hästen går i kors galopp eller den drar i väg i världens galopp! På tävling kan man inte göra så mycket när den drar i väg det är där träningarna kommer in!


Jag tycker inte det är okej när man ser filmer eller ser det på riktigt på träningar eller tävlingar att hästen avbryter till trav stup i ett. Det tyder på att man inte tränat så mycket på att hålla takten då kanske man ska gå tillbaka och träna massor med bommar och dressyr för att hästen ska hitta en bra rytm i galoppen.

Lika när man verkligen flå galopperar genom en bana det går så fort att man tror ryttaren ska ramla av hästen i varje sväng! Det tyder på en häst som är för ivrig på hinderna eller en ryttare som inte kan hålla hästen! Och då kan man träna på bommar eller hoppa på volt eller ja vad som helst men hästen ska inte flå galoppera genom en bana det är farlig och idiotiskt!

Men många tänker bara man kommer över hindrerna så spelar det ingen roll hur det ser ut! Att filma sig själv är skit bra då ser man vilka fel man ska jobba på! Men då måste man också se felen eller ha en tränare som kan koregera felen åt en!


Sen är det inviduellt för varje ekipage vad mans ka tärna på också! Jag har knappt tränat så mycket hoppnig eller banan på åratal. Men jag vet då en sak att jag kommer att lägga ner först tid på dressyren sen på hoppnigen och jag känner själv att träna för tränare inom båda grenarna är viktigt!

  Det är viktigt att man rider före och efter hindret också!

Av Sara - 23 juni 2012 20:48

Har hittat lite utrustnig som jag vill ha till min blivinade häst och till mig själv!

  Detta pannband är verkligen galet snyggt! Vill verkligen ha det men vi får se är inte helt säker på om jag ska köpa det!   Men detta tränas alltså :O är ett MÅSTE kommer och köpa det sååå sjukt snyggt!   Ponetcial hopp utrustnig scarpa sports orenge schbrak är sjukt snyggt :o och tävlarna ska jag köpa för jag inte kan ha några andra.... Tävlings outfit till mig sjukt snygg! älskar tävlings skjortan och stövlarna och ridbyxorna! detta kit blir en självklarhet!     Åhhh behöver jag säga mer än gult och HV polo kan man inget annat än älska denna outfit?  Och dressyr kitet skrikigt med gult jag vet men så sjukt snyggt! Tränset såååå snyggt så jag nästan smäller av :O och sadeln vill jag verkligen ha!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards