teambus

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Sara - 11 juni 2012 19:48

En trilogi av Mats strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Den första boken heter cirkeln och den andra eld.


Cirklen!

   En liten stad Engelfors det är där allt händer. Sex tonnårs tjejer förs samman av en slump hela deras världsbild vänds upp och ner den blir "de utvalda". De kan inte lita på någon när de får veta att de finns övernaturliga saker att de har krafter. Ingen av dom har någon gemensamt de kan inte lita på någon annan än inom cirlken ine ens på dersa närmaste. De vet inte vilka som är efter dom eller vad som är efter dom. De enda de vet är att självmorden som hänt i Eneglfors inte är självmord. 

Jag älskar Cirklen den fångade mig direkt. Jag kunde inte sluta läsa boken jag fick den i julklapp av SImons föräldrar och jag sträck läste den helt underbar bok. kan rekomendera den varmt.


Eld!

   "De utvalda" förs allt nämre varann. De har hållit anadan hela sommaren för att se vad som händer här näst. De får mer utmanigar och mer prövnigar står dom innför. Vad ska hända här när näst? när kommer ondskan och slå till?

Denna är om inte mer spännade än cirklen älskar den ahr inte kommit så längt ännu har nyss köpt den. Men i veckan kommer den vara utläst så då väntar jag spänt på nästa bok som kommer senare. Men ja dessa två böcker rekomendarer jag varmt!






Av Sara - 11 juni 2012 19:14

Nu heter bloggen teambus i stället efter som det inte bara handlar om Blomma utan om Lilja också om lite om Busan men efter som jag inte har hand om Busan nu så skriver jag inte allt för mycket om henne. Hon är ju hos min stora syster Kattis just nu på bete och hon kanske stannar kvar där till hösten. Visst jag saknar henen ibland våran bus så klart man saknar våran fina Busan men det är bra för Lilja att hon flyttade. Och Kattis ger henne mycket mer kärlek också. Så Teambus fick det bli oavsett om bloggen kommer handla en hel del om nya hästen som jag letar så efter. Ja den kommer handla om min ridhäst och träningen med Blomma.

Jag kommer alltid att ta hand om Blomma och hon kommer alltid vara en prioritet oavsett om jag skaffar mig en ridhäst att tävla och träna på kommer jag alltid att prioritera Blomma. Trots att hon inte bara är min häst så gav jag Kattis och pappa ett löfte förra året. Det löfte var att jag skulle träna Blomma. Och jag ahr hållt det oavsett om jag haft en ganska jobbig höst med en del grejer om hänt men också sjukdommar så har jag dragit mig ut till stallet och tagit hand om henne körning trots allt. Trots all förändnigt som hände så har jag tagigt mig ut och kämpat mig ut och kört henne. Ja jag gav dom ett löfte och det tänker jag hålla!

Och ja en till häst jag känner att jag saknar ridnigen som fan och ja jag kände att jag har tid med en till häst om jag kände att två eller tre hästar blir för mycket så skulle jag ALDRIG skaffa mig en till! För att skaffa sig en till häst tar enormt mycket tid och kraft men ajg är villig att riskera alla dom där dagarna jag inte kommer få ledigt varje kväll jag kommer in utmattad. Jag länktar efter en ridhäst så mycket att jag tror jag storknar! men bara 20 dagar kvar till provridnig nu!


Sen det här med Teambus jag funderar på och ebställa jackor som det står teambus på när Blomma börjar starta med hästarna namn på ryggen. Bussjärna, Busblomma och Buslilja. Skulle va skit snyggt ju!


Och i dag har jag varit på en regning promenad runt fyrkanten med hunden en rask promenad! han kom hem och va tokig och torkade sig på golvet:P

    

Av Sara - 11 juni 2012 15:17

I går så var vi ute och gick med Lilja hon forsätter imponera. När vi gick ut med henne så ville hon gå först men då tog jag tag i henne bromsade och sa nej du ska gå bakom mig. Hon förökte först men sen gav hon sig och gick snällt bakom mig. Promenaden gick jätte bra hon stod inte på bakbenen en enda gång både jag och pappa var imponerade av henne. Nu böejar hon kunan detta snart sätta på henne ett sele. Men några gånger till ska vi gå med henne men hon forsätter imponera våran tjej.

 

Och i helgen har vi firat världens bästa Simon <3 av oss får han en resa till Estland Tallinn vi åker den 13 juli. Så vi har haft det trevligt. I lördags vad vi hem till hans kompis Danny och drack lite öl och sen var vi på engelskan. Träffade Ronny där och Ann-Sofi en som har häst i hovgården. Kan säga att Ronny var lite onykter ^^ värre än mig. Dagen efter mådde jag prima var ute med Lilja då.


Och i dag ahr man jobbat på Gylle åh gud vad jag äslakr att jobba på detta ställe så härliga människor och barn kommer sakna det som fan när jag inte jobbar där.


Och jag ahr börjat på en ny bok också. Eld som är andra boken i en serie bara älskar den boken jag kan inte sluta läsa så nu ska jag mysa ner mig i soffan med min bok och läsa den.




Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards