teambus

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Sara - 7 juni 2012 10:59

Jag har blivit kallad utvecklingsstörd

Jag har blivit dömd att inte klara något

Jag har blivit dömd som ett hopplöst fall


Det var länge sedan nu. Men ärren finns fortfarande kvar fårn den läraren som kallade mig utveckligsstörd. Jag var ung jag har dyselexi och jag har ett släng av damp. Och jag blev skickad till särskola bara för det. Jag hade inte det virisuella seendet så då var jag tydligen utveckligsstörd. De skickade mig till särskola och där fick jag gå. Med tjejer som var mycket mindre begåvade än mig. Jag kände nästan på en gång att jag inte passade in där att jag var inte som dom. Men det var först andra året som helvetet brakade lös på riktigt då kom det två tjejer och en av dom tålde jag inte. Jag visade så mycket att jag mådde dåligt för dom i skolan. Jag kunde tappa humöret i bland men det var inte så ofta. Ja visst jag gav på en av tjejerna en smäll en gång och ja visst jag har blivit så arg att jag gått i från på en lektion och vägrat gå tillbaka. Men det var inte i skolan det var hemma jag var hemsk det var hemma som jag var som elaksast. Jag var elak mot alla och skrek på allt och alla. Jag förstår inte hur mamma och pappa och mina syskon stod ut eller en av dom mådde jätte dåligt då hon med. Men jag är en sån som blir förbannad när jag mår dåligt och har jätte svårt och prata med folk stänger helst inne känslorna tills jag sprängs och det går ut över mina föräldrar. Men jag har aldrig varit arg på mamma och pappa för att dom placerade mig på särskola. Jag är mest arg på den läraren som sa till mig att jag var utveckligsstörd. Jag var ung och förstod inte mycket av varför jag blev skickad dit. Men så gjorde mamma och pappa det mest fantasiska beslutet som jag varit med om det bästa beslutet. De plockade ur mig ur skolan. När jag fick veta det så var det underbart minns fortfarande den dagen mamma sa att jag skulle få sluta. Jag trodde att hon drev med mig jag trodde inte det var sant. Men jo jag skulle få byta skola jag skulle slippa allt på sär jag skulle få slippa alla människor där. Det känndes så underbart. Sista dagen på sär så fick jag ett av mina utbrott ja sista dagen där då skrek jag på en av eleverna. Som alltid läst åt mig som jag också gav på en smäll. Jag hatade henne ja jag kan säga det rent skär hat var det! Och lärarna sa åt mig att jag inte alls skulle byta skola att det var något jag fått för mig. Men jag skrek åt dom och sa att det inte alls var sant jag skulle få byta fråga mamma. Men jag vet inte om dom frågade mamma men till hösten så var jag borta därifårn.


Mamma bytte skola åt mig

På skolan fick jag hjälp

Hjälp för första gången

För första gången i mitt liv kände jag mig värdefull

För första gången i mitt liv fick jag hjälp och blev lyssnad på

Jag fick hjälp med saker som jag inte trodde jag skulle klara

Med saker som jag trodde jag inte hade en chans att klara


Från första dagen på Immanuel skolan så trivdes jag. Jag fick gå om sjuan för jag låg så mycket efter men det gjorde inte mig något. På skolan så trodde dom på mig dom fick mig att tro på mig själv. Dom hjälpte mig med saker som jag trodde var omöjligt och jag aldrig skulle klara. Det stödet jag fick hemma och feån skolan var otrolig. Och min största dröm gick i uppfyllelse jag fick en egen häst. Allt det där skulle jag aldrig få annars. Så jag måste säga tack till Kerstin Kerstell rektor på Immanuel skolan som trodde på mig när ingen annan trodde på mig när är underbara på den skolan.

Och tack till min underbara matte lärare Lena Karlsson som trodde på mig och hjälpte mig med matten. Och tack till alla andra lärare på Immanuel skolan som trott och hjälpt mig med allt. Ni är underbara.

Och till mamma och pappa som plockade ut mig ur skolan och gav mig chansen jag älskar er så mycket

Och till övriga fmiljen och vännerna som stod ut med mig.


Men nu skulle hon se mig eller dom se mig som såg mig som ett hopplöstfall. De skulle se mig vad jag lyckats med det trodde dom aldrig om mig! Läraren skulle se vad jag lyckats med vad jag blivit vad jag kommer och bli. Jag tror den bästa dagen i mitt liv var när jag tog studenten på ett riktigt gymnasium det avr helt sjukt stort för mig. Och att Lena och Kerstin var där och såg mig. Ja jag gick ut med samlat betygsdockument men jag var dömd att inte ens kunna gå på ett vanligt gymnasium. Jag får helt enkelt skylla mig själv att jag skolkade för det är då ingen annans fel än mitt eget dumma val! Men nu vet jag vad jag vill bli och vad jag kommer och bli!

Hon skulle se mig nu vad jag är vad förvånad hon skulle bli!


 


Jag har klarat nians matte
Jag har klarat matte A
Ha, där fick ni
Jag klarade matten
Det trodde ni inte om mig
Jag gick på ett vanligt gymnasium
Det var mycket mer än vad ni trodde om mig
Jag är någon
Jag behöver inte vara något stort
För jag är någon
Något mer än vad ni någonsin trodde
om mig


  

Av Sara - 7 juni 2012 09:57

I dag avr man upp med tuppen igen. Somnade skit sent runt tre någon gång somnade jag för jag hade jätte svårt att somna i natt. Brukar vara så när jag inte sover bredvid Simon <3 men i natt var det extremt :( låg och kollade på några avsnitt av förhäxad. Sen vaknade jag klockan halv åtta igen :O jag är van vid att kliva upp då och var hur pigg som helst trots att jag hade sov morron irriternade minst sagt.


Så jag klev upp och gick in och gick ut med hunden först. Och sen käka frukost och sen tog vi tag i och gik ut och gick med Lilja. Är imponerad av henne i dag. Inga dumheter när jag drog på repgrimman eller när jag drog på henne huvudlaget. Hon gick fint efter pappa när vi tog ut henne på gården och inga stegringar när vi var ute på gården utan hon gick på frint bredvid oss. På hemvägen så var hon lite krånglig men inget mot vad hon brukar :O. Hon var verkligen skit duktig och rusade inte heller in på en gång när vi tog i henne igen! Så i dag är jag imponerad av den lilla saken!

 


Och i dag blir det skolavslutnig i Gangnf :D. Och sen i morgon ska jag köra blomma igen :D.

24 dagar kvar till provridning :D

Har för den delen fått ett mail om en 174 cm hög fux märr förr 06 utbildad LC/LB i dressyr och hoppning en braaaa bit bort men ja hon verkar intressant vi får helt enkelt se om någon av dom andra är något =).


några kloka ord på vägen så där också.

"Most of the important things in the world have been accomplished by people who have kept on trying when there seemed to be no hope at all."

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards