teambus

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Sara - 16 juni 2012 16:38

Det var upp med tuppen i dag med halv sju så ringde väckar klockan. Och jag tryckte på znoose men så ringde MAria och sa åt mig att vakna.Så det vara bara att kliva upp och slänga i sig lite mat sen gå upp till henne och hjälpa henne.

När vi lastade hästen hemma gick han nästan rakt in och då var vi på väg till Hedemora för tävning.

Själva tävlingen gick jätte bra! hade dock ingen möjdligehet och fota för det regnade vi kom hem med två rosetter i dag.

Men lastingen tog över två timmar?! och jag hade bara lust att ge bort han shit vad irriterad jag var först ville jag ge bort han. Ja han stod på rampen och ville inte gå in alls! Vi försökte med allt tillsut var jag inte ens med låter kanske konstigt men bättre att stå på sidan och kolla på och inte tappa humöret eller? Men ja efter många om och men och en tripp till granngården för att köpa foder och fasnat i leran med bilen så gick han in i alla fall. Vi var frusan coh kalla och trötta men ja han gick i alla fall in och vi fick hästen med oss in så lite posetivt var det i alla fall. Fast trots regnet och svårlastad häst kan jag inte vänta tills jag får vara med och tävla..... jag vill inte stå på sidan längre och kolla på jag vill tävla!

  Dom är fina tillsammans tycker så mycket om dom <3 Men i dag var han tillsalu till högstbjudande ;)

Haha ja visst ja när vi skulle lasta Mio trodde jag att jag skulle dö av skratt. Oj oj vad Maria var rolig i dag och vad förvånad jag blev då!


Sen kom SImon och hämtade mig vi drog till citygross och jag kollade om dom hade ridstövlar men nej det hade dom inte! Sen granngården och dom hade men kunde jag ha dom? ha jo visst tjocka vader! Så då åkte vi till norelles hästsport och där hittade jag ett par! jätte snygga och super sköna dock kostar dom lite mer men va fan ska jag göra då? Men jags ka åka upp till hööks i juli och prova ett par från hööks om jag inte kan ha dom stövlarna så kommer jag kosta på mig dom dyrare från mautinhorse så är det bara! Men jag hoppas på att jag kan ha dom från hööks men vi får helt enkelt se jag HATAR mina vader!

  Tänkte kolla om jag kan ha dessa stövlar annars blir det att gå in på norelles hästsport och köpa ett par stövlar där!


Och i går mailade jag på en femåring fullblods vallack en fux vid namn Pitci han kan grunderna men inte mer än så. Ja det var intressant häst och jag såg film på han intressant häst jätte fin skadar inte och kolla på han. SÅ nu har jag en till häst på kroken tror jag.

 

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=621144



bara 15 dagar kvar tills jags ka provrida stoet :D

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards