teambus

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Sara - 15 juni 2012 21:56

Idag blev det en körtur med Blomma runt fyrkanten hon var lite loj men jätte duktig. Vi travade så fort vi kommit upp för backen och sen såg jag MAria och vi stannade och pratade ett tag. Hon trodde inte hon skulle kunna starta i morgon men Mio men det blev så i alla fall. Så i morgon blir det hästskötare upp med tuppen.

Men i alla fall i dag blev det lite jogging med BLomma hon var super duktig hon var lite het men inte mycket. Hon är ju ganska loj nu när hon går på bete. Men så längen hon inte ska gå på banan så får hon vara ute på nätterna och dp blir man ju lite loj. Sen var det ganska varmt när vi körde också så det var ju också en anlednig.


Lilja är rätt loj också när hon får gå ut vilket är ganska bra tycker jag.


Och i dag fick det bli en promenad runt älven snart blir det att sova för jag är rätt trött. Ska starta en film och sova till.

Och på söndags ska vi på dop.

Och i morgon blir det tävling och sen ut med Lilja.

Av Sara - 15 juni 2012 13:47

Jag hade ju tre hästar på napp nyss men jag har inte fått tag på hon med halvblodet. JA det är ändå den 1 Juli jag tänkte åka dit men vi får se om jag ens får tag på henne. Om jag inte får det är det väl så lite tråkigt för jag är jätte myfiken på vallacken.


Och Connemara vallacken var det någon och kolla på i veckan och hon har inte hört av sig så jag gissar på att hon fått fodervärd redan ja eller så hör jag väl från henne sen.


Men stoet finns kvar för jag hörde från henne förra veckan hon väntar bara på att vi ska kunna komma ner. Det ska bli skit kul och prova fullblodet hon kan ju lite mer också. Sen vet ju inte jag kanske hon inte är hästen för mig? Eller så kärar jag ner migf totalt i henne det vet jag ju inte!

Av Sara - 15 juni 2012 13:38

Ja i dag är det ett år sen jag skulle släppa ut hästarna för att Ubbe var halt och dom hade fått stå inne allihopa. Det är ett år sen jag spreang in på fölningen och Busan fick lilla Lilja. Shit tänk att det är ett år sen nu den där lilla. Uch var tog tiden vägen? När hon var liten var hon inte alls så social och var väldigt blyg. Oj oj ett år sen ja jag hoppas hon blir såld och att hon kan komma till någon som kan ta vara på hennes kapacietet.

 


Och i dag har vi varit i säterdalen med Kattis och Anna - Lena men alla barnen utom Louise. Det var en trevlig förmiddag nu ska vi snart åka och handla och sen ska jag ut och köra Blomma. I dag ska vi trava lite för första gången sen vi var till vetrinären med henne men det blir lätt jogging bara.


Och i går var vi upp till kvarnsveden och gick bysjörundan vad kan det tagigt och gå runt det? två timmar kanske? mysigt var det i alla fall!


och nu är det bara 16 dagar kvar till provridning :D

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards