teambus

Alla inlägg den 13 juni 2012

Av Sara - 13 juni 2012 16:19

Ni kanske tycker att jag är hård mot mina damer att jag är för hård. Men saken är den att jag hatar ouppfostarade hästar och djur.


Gillar inte hästar som bits eller sparkas. Det tolererar jag inte och vissa säger att ja deras häst är deras bebis jag skulle aldrig slå min häst! Men får man en rejäl spark på smal benet inte fan ställer man sig och tittar på hästen och säger "Men lilla hästen varaför gjorde du så?" Nej du mina hästar FÅR inte sparkas eller bitas så det får en tillrättavisnig om de gör de!

Och inte bara det att ouppfostrade hästar/djur är extremt irriterande dom kan cokså bli farliga!

Inser ni hur farligt det är när en stor häst inte VET att den inte FÅR springa rakt över den. Eller att hästen som föl i Liljas ålder eller yngre lär sig att det är OKEJ att klättra på folk?

Eller att hästen lär sig att det är OKEJ att sparkas!

Det är lifsfarligt! man håller på med stora djur dom kan magla över dig hur lätt som helst dom ska lära sig sin plats.

Så nej jag tror inte på NH jag tror inte på att vifta med ett grimskaft så följer hästen ens minsta vink jag tror inte på det! Man måste vara koncekvent så är det bara!

Jag är jävligt hård mot mina damer dom får inte göra som de vill men då m,enar jag inte att jag får dmap på dom så fort de rör en fena fel. Men Lilja ja hon aknf å för sig att klärrta på en när hon vill ut eller göra som hon vill och ja då åker hon på en smäll så är det bara! För tänk er själva om hon lär sig att det är OKEJ att klättra på folk när hon blir äldre inser ni vilekn fara hon skulle vara?

Och när BLomma bits då får hon en tillrättavisdnig. Men ja Blomma hon hatar att stå på gången det värsta hon vet kan aldrig stå stilla det kan jag inte driigera utan bara låta henne hållas.


Men ouppfostarde hästar = fraliga!

Av Sara - 13 juni 2012 16:02

Ja i går så kanb jag inget annat ä'n säga att mina två damer var ja om man säger så här den ena var värre än den andra!


Blomma red jag igår för jag avr tvungen att motionera henne vare sig jag ville eller inte. Först när vi skulle av gården så mötte jag en liten tjej och hennes ponny och hennes mamma och pappa cyklade. Och så klart skulle väl Blomma bli rädd för dom hon försökte vända och hålla på med det fick hon så klart inte! Och sen skrittade hon på medn försökte HELA tiden ta tyglarna ur handen på na i början orkade jag inte bry mig men sen drog jag till så fort hon gjorde det! Om hon forsätter hålla på sp kan jag lova att jag sätter ett tungband i käften på na när jag både rider och kör för så här får hon inte hålla på! Men så var hon typ rädd för allt tror hon var rädd för sin egen skugga ville trava hela tiden. Och sen kom vi förbi ett hus där barn badade det avr lifsfarligt förstår ni! Så klart hon skulle vända men det kunde ju hon glömma vill jag lova jag drog i med skänkeln men hon ville inte gå då drämde jag till med tyglarna. Då gick hon efter många om och men men dom där pojkarna var ju lifsfarliga dom kunde äta upp henne. Resten av ridturen gick relativt bar hon bara höll på och löjla sig igår!


Men Lilja då hon var fan inte alls rolig i går det började med inne i stallet då skulle hon gå först! Men nej du det kunde hon glömma hon ska gå bakom mig så är det bara! Då stegrade hon gör att hon blev sur hon trodde väl jag skulle vika undan för henne men nej du jag tog tag i na bad na backa så fick hon nöja sig med att gå bakom mig!

Sen när vi kom ut på gåren då blev hon sur och ställde sig på bakbenen och sen när vi kom ut till vägen mötte vi två hästar då var vi snabba och vände så hon inte skulle få utbrott på vägen när dom red förbi. Och ja utbrott fick hon då defenetivt det vara bara tt akta sig så hon fick hållas med att stegra. Sen gick vi till kraftstationsvägen och vände hon gick väl så där höll på en del men stegrade inget mer.

Ja men vi får räkna med bakslag så är det ju bara! vi ska ut med henne i morgon igen se om det går bättre då!


Och i dag på jobbet då. Jag ahr tjatat och tjatat och sagt nej och så där kan du inte göra jag vet inte hur många gånger. Min hjärna känns som potatis mos jag är så slut och trött i dag så jag vet inte vad. Ibalnd funderar jag på vad fan jag ger mig in på med TRE hästar är jag helt flus i skallen eller? Men jag ska ha en ridhäst och tre hästar jag fixar det men just i dag så känner jag mig så seg i skallen! Och i går fick jag glädjade besked jag kom in på fornby :D.

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards