teambus

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Sara - 4 juli 2012 18:46

Jag sitter och väntar på att Krestina ska ringa om Pitchi men aj vi får se om hon inte rringer i dag så ringer jag henne i mon men ja det är nog hoppet ute tror jag. Men jag förstår henen också om hon hellre vill sälja honom. Men ja om jag inte får honom så kan jag lika hjärna spara till ett fullblod eller ett kallblod. För då kan jag lika hjärna vänta och spara till en häst i så fall. Men jag vill inte ha ett varmblod det är för att jag ahr haft sånna problem med Häxan inget illa om varmblod men nej tack om det säger jag.


Av Sara - 4 juli 2012 12:21

Ja detta ahr varit många intensiva dagar måste jag säga. Hästen som jag skulle provrida på måndagen vart som sagt halt så det avr ju lite tråkigt att hon vart block halt. Så då tog vi oss en tripp upp till Valbo i stället. Jag shoppade lite på hööks där måste jag säga. Det blev ett par ridbyxor som var på rea och ett schbrak muppigt snyggt i marinblått som jag tänkte ha till Blomma. och sen ett par rid handskar blev så sugen på att köpa ett skit snyggt träns men stoppade mig själv. Tänkte ha den till min nya häst men ja nej jag stoppade mig själv oavsett om det är sååå snyggt och gick på rea så stoppade jag mig själv ändå.

Vi hade i alla fall en trevlig dag uppe i Valbo det var jag Jelly och Louise och Matilda och mamma som åkte upp till Valbo helt underbar dag i alla fall <3.


Och i måndags så slog Ronny på en sko på Blomma för hon hade tappet sin IGEN! Blött i hagen då tappar hon skorna. Efter han hade varit här och slagit på skon så tog vi oss en liten skrittur med Lollo som red Mio och Maria som red Havanna. Blomma va jätte duktig hon skrittade på men var lite loj och seg för att Mio och Havanna gick bakom henne nästan hela tiden då ville hon titta var dom var. Men annars gick det jätte bra. Vi ska börja trava nu i slutet av veckan sen blir det banan snart och kolla upp om hon har låst sig igen och kolla hur hon går på banan. Hoppas det går bra så vi får kvala henne snart. Och vi fick för den delen bilder när jag red i måndgas som jag ska visa snart.

   

Och så till Pitchi då!
Vilken härlig häst. När vi kom till stallet träffade vi ägaren och en liten tjej vars morfar ägde stallet.
Jätte trevliga människor tjejen pratade mycket om Pitchi och lika ägaren.
Och Pitchi då vilken häst! Bara fem år gammal har gått galopp.
Krestina (ägaren) longerade han först han rör sig så himmla trevligt alltså. Och sen när jag skulle sitta upp (med nya stela helskoningar) Så ville han väl inte riktigt stå stilla men det gick bra med en pall.
Och vilken häst sen då han var mjuk och fick och lyssnade på hjälperna jätte fint han hade inte riktigt galoppen ännu. Så vi travade och galopperade men trots att jag ville ha en häst som kunde minst grunderna så gillade jag han så mycket.
Ja så vi får se för ägaren vill helst sälja honom och hon hade en spekulat på honom som ville köpa han men den människan hade kommit dit tittat på honom och frågat om papprerna var gröna sen gick dom. Så ja vi får se men jag kan självklart förstå om hon vill helst sälja honom.
Men hon skulle höra av sig i morgon så ja jag vågar inte hopps för mycket om jag får han så blir jag så klart överlycklig men om inte är det som det är.
Det är ju inte så att jag går helt hästlös heller och jag kan forsätta leta också.

   

Så nu går jag och väntar på att hon ska ringa! MEn vårgar inte hoppas för mycket

 

 

Och i dag så var det meningen att vi skulle tömköra Lilja men Kattis är sjuk. Krya på dig KAttis <3. Så vi tog en promenad med henne hon var super duktig hon skötte sig super bra. Och i dag fick våra flickor rosa flugpannaband.

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards