teambus

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Hon lär sig!

Av Sara - 20 juli 2012 20:21

Den där lilla ett åringen vi har hemma lär sig otroligt fort. Jag avr ut med henne i dag och så fick hons tå en stund på gången. Gick en kort vända med henne i dag för att det regnade gick med henne jag efter som Maria har gått med henne de senaste dagarna. Hon skötte sig exemplariskt testade mig lite men sen gick det jätte bra! Hon gick väldigt segt i dag dock ville inte alls egentligen men hon skötte sig jätte bra. Är så stolt över lilla damen. Det är ritkigt roligt att jobba med henne tycker jag.


Och Blomam fick sina ben avsköljda i morgon ska vi ut och rida och skorna var kvar på fötterna :D Dom mår bra av att vara inne tror jag efter som hon fått behålla skon men åh andra sidan har det bara gått två dagar. Men ja jag håller alla tummar och tår för att hon ska få behålla skon!


Och jag ahr bestämt mig för att det blir nog ett föl unghäst. anlednigen ja dels för att det är kul och jobba med föl och åringar och spännande och utbilda en ridhäst helt själv med hjälp med inridning och sånt så klart men ja ha en alldeles egen. Och dels också att jag har inte råd och köpa en sån häst jag vill ha så utbildad. Ringde på ett föl i dag ett skäck sto hur fin som helst som ja jag hoppas på henne. En skåne häst men ja jag kan inte lämna handpenning här och nu heller utan det är den 27 jag kan göra det så vi får väl se annars kommer jag hålla ögon och öron öppna se om jag hittar någon mer häst. Men jag håller verkligen tummarna för att jag får henne för jag gillar verkligen henne.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards