teambus

Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 19 juli 2012 16:29

Ännu en mysdag på färjegårdarna i dag avr jag kittel fröken och bus fröken. Och kan du måla en lastbil fröken? och tillslut ett hus och en häst eller ja flera hästar och hus i alla dess former. Haha ja jag ritar inte speciellt bra måste jag säga ritar förbannat dåligt faktiskt men för barnen duger det bra tur nog. Och det finns en liten där som är så go. I morgon blir det jobb där med fast då börjar jag lite senare sov morogn för Sara!


Och idag har jag sån förbannad mensvärk! Förbannelse åt den jag vill bara plana ut på golvet och dö! Men men ska hem om en stund och ta hand om Blommas fötter ber till gud eller nej fan inte gud till öh de högre makterna lera eller va fan som helst att hon inte tappat någon sko! Då blir jag fan bitter. Och jags ka jobba med Lilja också grimma och grimskaft träning och uppbinding på gången!


Och i dag fick jag lov att ställa in mina körlektioner för jag ska jobba hela nästa vecka så jag var tvungen och ställa in dom eller boka om rättare sagt.


Och sen är det klappat och klart att jag ska åka till boden och hälsa på Petra den 6 Agusti ska boka biljetter nästa vecka på fredag. Se om Simon följer med eller inte annars åker jag upp dit själv och pluggar teori och snackar skit och ahr det bar en vecka. Sen om inte Simon följer med tar jag nog med mig Sture Bus upp dit.


Och snart fyller lilla Benjamoin ett år jag vet precis vad jag ska ge honom!



Av Sara - 18 juli 2012 21:23

Ja i dag jpbbade jag på Färje det var konstigt att komma in i en ny rutin igen klockan åtta började jag i morse och nu är jag trött vill jag lova. Men åh det där dagiset så mysigt tycker jag. Sen ringde en och fårgade om jag kunde jobba nästa vecka så jag måste boka om mina körlektioner för jag ska jobba hela nästa vecka nice nice.

Och nu har jag bestämt med Petra att jag och Simon om han inte har saker och göra ska åka upp till Boden och vi ska plugga en del teori sen lite annat. Ska fråga Kattis om hon och pappa kan motionera Blomma. Men hon ska ju ändå bara gå fyra dagar i veckan så det borde gå annars frågar jag Maria.


Och i dag körde jag henne åh så underbart det va och sitta bakom henne igen. Hon va pigg och glad väldigt het hon fick trava en bra bit i dag. trots tappskon ahr hon ju blvit motionerad men åh vad trött jag är på dessa tappskor. Jag funderar på och skaffa mig ett par sånna där barfotaskor så hon kan gå oavsett om hon tappat en sko de är dyra men i längden kan det vara värt det! För hon måste gå för att kunna bli något så jag tror faktiskt jag ska införskaffa mig ett par. För då kan hon gå trots att hon tappat ett par skor dom är förbannat dyra ja men ändå det är nog värt det. Så ja de kostar 1400 men jag tror verkligen det är värt det!

  sånna skor ska jag nog fan ta och införskaffa till Blomma för att hon tappar skorna en gång i veckan gör mig hel galen!


Och i dag va vi ut med Lilja grimma och grimskaft hon är ju så bufflig och söker trygghet hon oss hela tiden det är skot drygt. Maria hjälpte mig och det gick över förväntatn efter mpnga om och men gick hon snäll bredvid Maria. i morgon ska vi forsätta med grimma och grimskaft och träna henne och stå på gången. Det gick riktigt bra i dag över förväntan faktiskt. Envisa lilla damen det börjar bli häst av henne!


OCh i går fotade vi hästarna och oss själv jag och Matilda bra bilder blev det :D

           

Av Sara - 16 juli 2012 20:56

Ja nu är jag hemma från Tallinn helt underbar resa med två nätter på båt och en natt på hotell.

Och vilket väder vi fick då jätte tur med väder förutom i går då det regnade det var tråkigt faktiskt. men annars hade vi tur med vädert!

Vi satt ute på däck när vi åkte i fredags och såg när vi åkte genom stockholms skärgård och drack öl och grogg gjorde vi också. Helt underbaroch sitta i solen och bara slappna av! Kanske drog jag på mig en lite solbränna också ;) eller ja jag var redan brun men i alla fall.


När vi kom till Tallinn hade vi först svårt och hitta till hotellet. Sen när vi väl hittat dit var det hur fint som helst vårat rum. Och sängen var jätte skön. Sen blev det och vandra ner på stan och kolla lite först hittade vi en väsk marknad med massor med väskor jag tänkte köpa en väska där men gjorde det aldrig. Tur var väl det för när vi kom till ett annat ställe inte långt i från hamnen så hittade vi först en sprit butik där vi gick in och kollade. ja var fanns det INTE en sprit butik i Tallinn undrar jag? halva staden bestod av spritbutiker. Men i alla fall bredvid spritbutiken fanns det en STOR marknad med klder och allt vad det var. Jag och mamma var in dit och kollade där stod det folk och bubblade på estniska och ville att vi skulle köpa saker. Jag käpte en plånbok en röd och sen väska och ett åar solglasögon.


Sen gick vi på gamla stan och kollade viken fantasisk stad Talinn är en halt underbar gammal stad bladat med en ny stad. Vi åt på torget i gamla stan och precis när pizzorna haxde kommit så kom dete n rejäl skur så vi fick gratis pizza där för att dom hade inget ställe man kunde gå in och äta på. Men viken god pizza alltså. Och vilka öl glas man fick. Och det va billigt också.

Sen på lördagen kollade vi runt och gick på stan hela dagen när vi kom tillbaka till hotell rummet så sov jag en stund sen gick vi ut en liten stund igen. Sen fikade vi och sen tog vi oss en grogg sen var den underbara dagen slut.


På söndagen regnade det mesta delen synd nog. Men vi gick på sprit butiker och köpte massa sprit. Inget till mig själv men lite till Pä och lite till hennes Niklas och lite till Simon och sen lite annat. Och colla flaskor blev det!


Ja detta var vår helg åk till Tallinn helt underbar stad inte bara billigt sprit utan en se värd stad!                                                       Här har vi några bilder från våran resa!


Och det blir inget av Supreme han var redan tingad så ja ja det var ju lite tråkigt med tanke på att jag gillar honom jätte mycket. Men men jag tänker vänta nu tills jag har råd och KÖPA en häst inte låna sen köpa! jag har hittat en jätte fina föl och åringar men nja jag vet inte men det skulle vara spännade och kul med det med. Men ja viu får helt enkalt se vad jag köper för häst sen!

Av Sara - 12 juli 2012 20:06

Ja i går så var jag tvungen opch rida fast hon bara har tre skor. Så först tänkte jag rida berbacka ja du tror! Hon fick för sig att nej du glöm det matte! Så hon försökte vända när vi skulle skritta på "lilla vägen" så tillsut blev jag arg på henne och sadlade henne. Hon höll på när jag sadlat henne också men man ahr ju bättre balans när man har sadel. Men ja jag vann hon fick jävlas men ger mig göra jag då fan inte! Hon höll på och krpngade lite när vi skrittade på "lilla vägen" Men det gick bra efter många om och men. Men sen när jag skulle rida på baksidan blev hon sur när hon fick lov och gå förbi dörrarna. Satan va sur hon blev då. Men jag gav mig inte då heller. Och själva passet på baksidan av huset gick bra. Hon sökte sig till och med neråt ett tag och jobbade bra på. Men sen surade hon och började backa när jag begärde för mycket av henne.


Och i dag va vi ut med Lilja också jag och Kattis. Hon var riktigt duktig nu får hon inte längre panik när man håller på med hennes svans.


Och BLomma ahr fått jodopax omslag på bakbenen nu två dagar hennes bakben ser mycket bättre ut. hon har också BoT på frambenen.


Och i morgon åker vi mot tallinn ska verkligen bli skit kul! Allt är packat och kameran är med! var beredd på en riktig bildbomb sen! Och nästa vecka ska jag prova Supreme igen :D

 

Av Sara - 11 juli 2012 11:16

Är så trött på detta eviga rengnade nu va fan ska det regna hela tiden för? Jag är så otroligt trött på detta väder nu. Vi har haft besök nu av Johanna och Stefan och deras lille son David. De kom i måndags och stannade tills i går. Det var ett mycket trevligt och roligt besök alltid lika roligt att träffa dom. VI gjorde väl direkt inte så mycket vi pratade och hade det trevligt.


Och hästarna har börjat vara inne på nätterna nu för att det är så lerigt i hagarna. Blomma får svullna ben och hon tappar framskorna hela tiden och så kan vi inte ha det så vi har bestämmt att de ska börja gå inne nu. Jag tror hästarna är ganska nöjda med det. Blomma hade sina BoT i natt och i natt blir det jodopax omslag för hennes ben ser rent utav förjävliga ut. Och sen så vill vi inte att hon ska tappa fler skor är så trött på detta nu och sen ska hon ju tränas för kval också. Så det finns mer än en anlednig till att dom ska vara inne på nätterna måste jag säga. Så kommer hovslagaren och slår på henne den tappade skon i kväll om han inte kommer för sent ska vi ut på en tur skritta och trava lite blir det. För nu vill vi komma i gång med kval och start känns så trökigt att det inte blir något ännu snart blir det banan igen och Lundin ska få kolla på hennes bog också. Hon känns fräch nu i alla fall hon känns inte alls så där tjurig och stel.

  Min fina stjärna


Och i dag va vi ute och gick med Lilja. hon var duktig tränade på halter och lite sånt själva promenaden gick utmärkt! Men när man ska gör i ordnig henne hon hatar när man håller på emd vsnsen sen blev hon sur när jag skulle spänna bukjorden men då höll jag på med bukjorden och selen så hon lungnade ner sig och accepterade att vi höll på med bukjorden. Och sen blev hon sur när vi skulle ha på svanskappan då blev hon sur så då höll jag på med svansen så hon accepterade det med! Sen stod vi på gången och selade av henne då blev hon lite stressad men efter omständigheterna gick det bra!

  Damen med vilja av stål! Hon är mer envis än vad Blomma var som ett åring! Men hon kan bara hon vill denna lilla busa!


Och i går övningskörde jag. Backade för andra gången! Och det gick bra denna gång! Det går framåt i bland glömmer jag vissa saker men jag tog det lungt när jag skulle baka ut från parkaringen och det gick bra men sen missade jag och växla eller något så jag fick ett kärringstopp när jag skulle svänga ut från parkeringen. Och i dag har jag pliuggat lite teori jag har bestämt mig för att jag ska plugga lite teroi varje dag det behövs måste jag säga. Lika logga in på nätet och träna lite varje dag! tränade på nätet i dag det gick si så där. Men jag kommer klara detta jag kommer att få mitt körkort SNART :D. Och herre gud jag ahr beställt mina första körlektioner. oj oj vad kommer dom säga?

  Det kommer inte ta lång tid tills jag slipper denna skylten så jag ahr detd är papperet i handen att jag har mitt körkort! Det känns inte som att det är hundra år bort länge! Snart så behöver jag inte bli runt stjusad på!


Och jag hörde med Lila (Supremes ägare) nästa vecka ska vi åka dit så jag får prova rida ut på honom :D Han kunde bralla lite mera bocka och så men det gör inte mig något. Jag tycker det är skönt att Laila inte skymmer det coh är ärlig att han hittar på massa bus och testar. Hon sa direkt att hon ville att jag skulle komma igen och rida ut på honom så hon vet att jag klarar av han. Det känns riktigt skönt!

  Jag gillar denna kille! tror det komemr gå jätte bra och rida ut på han :D


Och på fredag åker vi till Estland jag länktar skit mycket tills vi ska dit ska bli jätte kul.



Av Sara - 8 juli 2012 22:00

Jag nämde innan att dom från min gammla klass fårn Gotland ville starta en mail grupp och skicka texter och kommentera varann. Jag tror anlednigen till att jag INTE vill vara med i den gruppen är att jag är så jävla självkritsik jag vill inte visa mina texter för någon. Jag ahr visat dom för mamma och Mariah men ingen annan. Jag var så innan jag gick på Gotland då visade jag inte dom för NÅGON mer än Mariah och då är det bara Kämpa för firhet jag visat för Mariah mamma har fått läsa alla mina texter. Sen så skulle vi lämna in texter och läsa upp för varann mer än en gång i veckan vet ni hur skrämmande det är egentligen? Det är verkigen skit läskigt :O Jag lämnade in något som jag skrivit det är jätte läskigt det värsta jag gjort!

Det som var värst var att lämna in "Kämpa för frihet" Det avr nog värst av allt för den texten har jag skrivit på så länge det har varit "mitt" och jag ahr bara visat en enda inte ens mamma fiock läsa det innan jag lämnade in det till klassen. Jag trodde alla skulle hata det men det gjorde dom inte.


Så hallå självkritiska jag. Jag är nästan aldrig nöjd med en text och lämna in den är ännu värre eller visa den för någon är nästan pinsamt för jag tycker allt är bara skit! Så kanske det skulle vara bra för mig och lämna ut mina tester till någon igen. Och om jag lämnar in kanske jag kan få någon form av skrivlust tillbaka. Hum ja jag får funderar egentligen ahr jag ju skrivit rätt mycket på Izabelle och Kämpa för firhet men vem vill jag läman in dom till? Jag tror det blir Mariah eller något sånt.

  Jag planerar att Izabelle ska få gifta sig

Av Sara - 8 juli 2012 21:30

Ja nu har jag provridit en till häst. Denna gång ett halvblod en stor kille på hela 172 cm hög kille. Hon står i Avesta Krylbo. Vi var där i fredags och provred han en sex åring.

När vi kom dit så möttes vi av Laila ägaren som hade två hästar i stallet Supreme den jag skulle prova och Trubbel hon hade han som backup plan yttefall jag inte skulle klarar av Supreme för han kunde testa lite sa hon.


Han var hur snäll som helst att hålla på med till och med deras hundar sprang runt honom utan att han brydde sig. Han var lite drtg att tränsa drog upp huvudet och höll på lite men det var inte så mycket men efter som han är så stor var det lite drygt men det gick utmärkt. Han var verkligen snäll i stallet.


Sen gick vi till paddocken och jag tänkte utan pall kommer jag inte upp på denna bjässe och om jag ramlar av dör jag. Men det var inte så farligt när jag väl kom upp jag tyckte det inte var för långt ner till marken trots allt. Hagarna låg bredvid paddocken och där gick hans kompisar så när vi kom till en kort sida försökte han lite med mig. Han bockade och stegrade lite jag sa bara Nej du och drev på han och han gick blev lite sur men han gick. Sen gjorde han så lite när vi kom till den kort sidan men jag sa bara nej och drev på han. Men jag tyckte dock att jag red riktigt uselt glömde bort hur man red nästan känndes det som men ägaren gjorde tummen upp hela tiden. Och sen när vi skulle galopperar så skulle man ju så klart dra fram tyglarna som jag alltid gör man Blomma och säger galopp kom jag ihåg det? nej så klart jag inte gjorde. Men sen var SUpreme lite seg i paddocken också.


Men gud vilken mysig häst han var precis den där sorters häst jag gillar lite full i fan i. Men ägaren ville att jag skulle rida ut på honom. Det känns skönt att hon sa det för då döljer hon inte att han är en tuffing utan hon ville se att jag klarar av honom. Det känns super skönt faktiskt. Tror att det kommer gå jätte bra och rida ut på honom han är verkligen en sån häst jag gillar. Så ska höra av mig till Laila i morgon och fårga henne när hon kan för snart åker vi till Tallinn på fredag åker vi dit. Gud vad kul det ska bli.

 

Han känns inte så stor och rida faktiskt!   Fin fina Supreme<3  Här är den andra killen tre åringa Trubbel som var "backup plan"

Av Sara - 6 juli 2012 15:57

Jag ahr två fabtasiska tjejer måste jag säga. I går så tömkörde vi Lilja och ni använder vi tömmarna hon var faktiskt super duktig! hon fick gå själv vi gick bakom henne så hon inte kunde söka trygghet hos varken mig eller pappa. Hon var pigg men gick faktiskt jätte fint på och lyssnade på när Kattis använde tömmarna.

Hon stergade en gång när vi skulle göra halt när vi var på väg hem annars kan ju lilla damen.


Och sen tog jag mig en körtur på Blomma. Hon var hel igår jag travade en del och hon var ganska het men inte på ett dåligt vis utan på hugget hon ville springa mer och det gillar jag när hon är så. Stjärnan hon är så fin mitt hjärta. Älskade fina hästen min.


Och jag har inte fått något svar fårn hon med Pitchi ska väl ringa henne men nej jag tror han är såld. Ska prova en annan häst i dag. Och en annan sak som är irriternade jag hade kunnat fått ett en månads vick om jag inte skulle gå i skolan det var faktiskt lite irriterande jag skulle ju vilja. Men jag får ju välja om jag inte går i skolan så kommer jag aldrig bli det jag vill.

Och gammla klasskompisarna fårn Gotland vill starta en mail grupp eller vad det nu var med texter men jag hinner inte och har inte ro och sätta mig och skriva längre eller just nu. Jag har för mycket och göra. Jag har åh andra sidan skrivit en del på Izabelle och kämpa för frihet. Men nu skriver jag knappt alls. Och kommentera och läsa andras texter har jag inte ro med allr just nu.


Föresten så fick jag ett brev från Gotlands folkhögskola (jag antar att alla fått ett) Men det var ett erbjudande eller en förfrågan om man var villig och söka en forsättnigskurs. Det var på distans man skulle ha ett projekt på gång och man behövde besöka Gotland tre fyra gånger på den terminen. Jag tackade jag och sa att jag skulle kunna söka men nu tänke rjag inte göra det. Det blir för mycket för mig kravet på att skriva något en gång i veckan och skicka in och läsa andras texter jag pallar inte det med kanske tre hästar och skolan. Nej vanliga skolan går först nu jag vill gå på Högskolan det är mitt mål och ja det är lite tråkigt att skrivandet hamnar i kläm lite men jag hinner inte med det just nu. Visst jag hinner just nu när jag är ledig men jag kommer inte på något.

Just ni sitter jag och målar i en målarbok. Haha ja jag har skaffat mig en målarbok och tuchpennor. En trassel målarbok som jag målar freblit i några dagar nu.


Jag väntar mest på att kvällen ska komma så ska jag få provrida häst och sen åka till Simon.

 

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards