teambus

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Sara - 7 juni 2013 17:49

Nu ahr jag varit till läkarhuset igen man börjar på att bli stammis där! Har fått tagigt bort varannat stygn som ville inte plcoka borta alla utan dom va tvungen att ta varannat för det va var som satt under stygnen och "tryckte" och ville ut. Så nu har jag fått bort några i alla fall det känndes inte ens när hon plocka bort dom inte heller när hon tryckte på såret. Men det kommer ta ett tag innan mitt ben är helt bra hon tyckte jag skulle vara ledig från jobbat tills min pnecellinkur är slut. Suck säger jag bara hatar att sitta hemma och sen har jag ju inte kunnat göra något med hästarna heller. Men i morgon ska jag ut och köra Blomma =).


Och jag kan ju berätta lite om Lollo. Hon är 12 år ett varmblodsto. Jag fick tag på henne via min kompis hon ringde mig nästan samma dag som det va bestämt att Ferdinand skulle åka. Det va panik Lollo va misskött och hon behövde någon som kunde ta henne. Jag bara ja han åker ju på torsdag så vi kan hämta henne då. Så då avr det bestämt jag skulle ta henne på foder. Anldenigen till att hon inte kunde ta henne var av ekonomiska själ. Och hon ville inte ta bort en helt frisk häst heller. Lollo är utbildad i dressyren och kan hoppa bra. Så jag behöver inte lägga ner någon tid på utbildnig men en del tid på att få henne och stressa ner skulle jag tro.

När vi åkte och hämtade henne så vägrade hon gå in i transporten hon stegrade och höll på. Men efter en lite tålamod och mat och massa lungn hade vi helt plötsligt in henne i transporten.

Ihopsläppet var hur lungt som helst lite spring men inte så mycket sparkar eller något sådant. Hon blev en i gänget väldigt snabbt faktiskt.

Men hennes fötter måste göra något åt ska ringa hovslagare på måndag tror det blir Ronny efter som Blomma ändå ska skos om men då måste jag veta vilket storlek hon ska ha på skorna. tror hon har tvåor skulle jag tippa på faktiskt!

  Hon är förvånasvärt fin i kroppen måste jag säga! trodde verkligen att jag skulle få hem ett spjälstaket!  Men ja som sagt fötterna är verkligen hemska!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards