teambus

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Sara - 2 juni 2013 19:53

Ja jag känner mig både besviken och riktigt riktigt jävligt förbannad! Jag fick sms av ägaren i veckan minns inte vilken dag men det spelar ingen roll. Jag och Simon va hemma hos Simons föräldrar och jag fick ett sms där det stod att jag inte kunde betala den summan i månaden som jag har råd med för att köpa han just nu efter som jag bara jobbar som vikarie. Hon sa att det var för lite ja visst det gick jag med på så jag sa då får du väl komma och hämta han då. När hon skrev att det inte fanns något annat vi kunde göra bröt jag ihop totalt. Jag var tvungen och gå ut jag hatar när folk ser mig gråta och bryta ihop. Jag vill visa mig stark trots att det alltid inte gå att visa sig stark så vill jag le och lådas som att allt är bra. Jag kunde inte säga till Simon heller just då jag fann inte orden jag visste inte vad jag skulle säga till honom. Jag ringde mamma gråtandes fick knappt fram ett ord. Det enda jag fick fram hon ska hämta han. Sen fick jag ett sms från henne när jag skrev att jag ville ha han kvar. Jag måste tänka det blev jobbigt nu. Då blev jag arg för vad tror hon inte det var för mig då?

Sen när Simon kom så grät jag ännu mer och fick fram till Simon att han skulle åka hem att dom skulle ta han ifrån mig. Simon kramade mig och det räckte för att jag skulle få känna mig trygg och gråta i hans famn.


Jag ringde till Kattis på kvällen och talade om för henne att han skulle åka hem. Hon var också arg och jag var så samlad att jag inte grät. Det var som att någon hade grävt en grop åt mig och den fick jag falla i och där fick jag ligga platt och utan luft utan tankar.

Sen tänkte jag att det finns en liten lite chans att få ha han kvar då sa jag åt henne att antingen hämtar du han inom 14 dagar om du inte hämtat han inom 14 dagar så kommer han börja kosta. Efter som det stod i kontraktet att det var 14 dagars uppsägningstid. Eller så har jag han kvar och vi skriver ett nytt kontrakt!


Jag fick ett sms jag kommer och hämtar han på torsdag. Jag bröt ihop igen jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Men sen tänkte ja att jag är ju inte hästlös istället för att gräva gropen djupare bestämde jag för att ta det positivt och tänka jag med Blomma kan ingen, inte en enda ta ifrån mig hon är vår och henne kommer vi inte sälja. Jag har Lilja hon kanske kommer att bli såld men det har jag vetat länge.

Men jag kände mig fortfarande besviken vad hände med du ska ha han ni passar så bra ihop? Vad hände med jag ska aldrig sälja han? Vad hände med allt det där? Tomma ord? I think so yes!

Sen idag så fick jag ett sms kommer och hämtar han idag. Jaha tänkte jag hinner inte ens ta en sista ridtur på honom. Jag skickade henne mammas och pappas adress och numer hem och sa jag är inte där.


Anledningen till att jag inte ville vara där var för att jag inte ville att det skulle hoppa elaka grodor ur munnen på mig. För jag vet att jag kan vara förbaskat otrevlig jag vet ju det! Och speciellt när jag både är förbannad och besviken för när jag är arg vet jag inte vad jag skulle göra eller bete mig.


När jag kom hem och han hade åkt fick jag veta att det verkar som att hon redan hittat en köpare på han! Och då kan man inte vara ärlig och säga det till mig?

Då kändes som att hon sparkade på en som redan låg ner och stampade lite också! Det kändes som att hon ja jag vet inte. Så idag åkte han jag hoppas han får det bra i alla fall! Och jag vet nu att jag ALDRIG ALDRIG mer ska låna en häst från en människa jag inte känner!


Ja nu ska vi ju hämta en häst på torsdag ett sto som har blivit misskött. Kompisen som äger henne har inte råd att ha henne. Och jag vet att hon inte kommer och säger jag kommer och hämtar han! Det känns jätte bra och ett stort plus att det är ett sto. Allt gick så fort och jag blev av med en häst men får hem en på mindre än en vecka!

Allt är så överväldigande att jag nej jag kan inte sätta ord på det jag är glad över att få hem Lollo och jag är arg över allt annat runt han. Men jag vet att allt kommer bli bra i alla fall!

  Här är Lollo! Lånade den av Anna hoppas det är okej!


You've read the books,
You've watched the shows,
What's the best way?
No one knows.
You meditate, get hypnotised
Anything to take it from your mind
But it won't go.
You're doing all these things out of desperation,
You're going through six degrees of separation.


You hit the drink, you take a toke,
Watch the past go up in smoke.
You fake a smile, you lie and say
You're better now than ever and your life's okay
When it's not, no.
You're doing all these things out of desperation,
You're going through six degrees of separation.

Av Sara - 2 juni 2013 09:38

Måste bara få säga det att denna vecka har inte varit så bra. Först blev jag sparkad och fick bara sitta sex timmar på sjukhus och mina underbara ridstövlar fick ett hål i sig. Mina underbara fina ridstövlar <3. Men dom går och laga tack och lov! Får nog hämta ut dom på onsdag =).

Sen så kommer Ferdinand åka hem idag. Fick veta i veckan att hon kommer ta tillbaka han. Men jaja jag kan inte  göra något åt saken hur mycket jag än skulle vilja!

Jag har haft SUPER ont i foten hela veckan eller benet! Och mensvärk på det så ja veckan har inte varit den bästa!

men några bra saker med denna vecka. Blomma har varit helt fantastisk bra och på torsdag ska vi hämta en häst. Som jag sa innan mest för att hjälpa en kompis men också för att jag ska ha en. Men det är akut!

Vi har köpt en matplats och jag shoppade lite igår =) så lite bra saker har hänt ändå.

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards