teambus

Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Ger mig inte!

Av Sara - 24 juni 2013 23:49

Ja i dag jobbade jag fan på baksidan av allt och ja lite mer. Jobbade i Ikerberget det är en liten by ja mer byn som gud glömde än där mamma och pappa bor :P. Haha ja men det va kul hade ETT barn väldigt ansträngde eller inte vi gjorde en för liten blomster krans och nej jag kan inte göra blomster kransar. Vi pärlade och lekte med lego. Sen fick jag sluta tidigare.


När jag kom hem sen red jag Lollo en vända. Idag var jag verkligen inställd på att ja nu jävlar ska du lyssna på mig. Hon Började först innan vi ens kom ner för backen nästan vid bron och försökte vända men det fick hon inget för! Då petade jag henne med spöt och bad henne gå. Då gick hon på motvilligt. och när vi kom till bron fick hon typ panik och vände och stegrade sig lite. Så kom Emma med sin gula fara och stanna och hjälpte mig över bron som antagligen skulle komma och äta upp na. Men resten av ridturen gick bra! Hon vart v'l lite rädd för olika saker men ingen större fara. Men precis när vi skulle rida ner för backen så börja det spö regna. Vi blev jätte blöta både jag och Lollo. Jag är i alla fall super nöjd med henne.  i morgon så ska vi forsätta med bro träning och jag ska också köra Blomma.

   

 
 
Erika

Erika

25 juni 2013 10:39

SV:
Jag kommer avvakta o se vad läkarbesöket ger.
Tyvärr tror jag inte de ger ett skit ännu utan på måndag kommer de inte hända mycket, eventuellt att jag får byta sort på antiflammatoriskt för de ska jag kräva.

Sen ska jag kräva magnetröntgen o de kan ta månader innan man får en tid till.
men ska ändå kräva en för att vi ska kunna utesluta eller besluta vad felet är.

De kan ju vara något ledband eller vad som helst som är av.
Så nu ska jag stå på mig så är det bara.
Men något beslut om Raski måste tas efter den 1e och när hon är skodd ska Sabina så en chans o sätta igång henne.

Sen får jag försöka hålla lite lektioner för henne ifrån marken hon rider, jag säger hur hon ska rida osv när Raski är igångsatt. :)
så kanske Raski kan fortsätta tränas o utvecklas tills dess att jag är på benen igen.

http://eriikapettersson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards