teambus

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Sara - 7 maj 2012 19:46

Idag fick det bli jobb i alla fall. Trodde inte jag skulle jobba i dag men Gunilla ringde mig på förmiddagen och fårgade om jag kunde jobba på Gylle.
Så innan jag började jobba så gick jag in till stan och fixade personbevis till min skolansökan. Ska be mamma kopigera betyg åt mig två styken kopior en till CSN och en till skolan.

Sen sprang jag runt på stan och letade efter att ha något på Davids dop en kompis till oss har fått barn. Så jag var in på varanda klädaffär på stan och kollade men prislappen kostade alldeles för mycket.

Men så gick jag in på en annan affär och hittade en super söt klänning en blommig?! ja blommigt och jag brukar HATA blommigt men denna var riktigt söt så jag köpte den och jag kommer använda den flitigt i sommar inte bara på Davids dop.

Och jag käka också lunch på suchi bar jag älskar verkligen suchi.

Och sen traskade jag till jobbet tänkte först ta bussen men jag tog och traskade i stället hade mycket tid på mig så jag traskade dit det gick fort det är inte så långt mellan stan och Gylle.

Av Sara - 7 maj 2012 09:28

I helgen har jag haft Louise hemma och sen Benjamin och Hampus. Lollo hörde av sig till mig på fredag och sa att hon ville sova hos oss och det fick hon. Så hon har varit hos mig i helgen. Sen hörde Kattis av sig och frågade om jag kunde ha Benjamin ja sa så klart ja till att ha lilla underbaringen. Hon skulle fråga pappa om Hampus fick vara med honom men jag lovade att båda killarna fick komma. Så Hampus och Benjamin sov över hos oss. Ja första gången jag hade en sån liten kan jag tillägga men det gick bra han är en sån snäll liten kille. Och Hampus gick med morfar så klart han hjälpte honom att stänga. Ja pappa håller på för fullt och ändrar staket och fixar för fullt det blir en del förändingar med betet i år både för kossorna och hästarna. Eller ja inte så stora förändringar men några. Men i alla fall Benjamin var jätte trött på kvällen först ville han inte alls sova men efter en och en halv flaska så somnade han gott i min famn.


Och sen dagen efter så var inte han några problem ville inte alls sova på förmiddagen bara så han fick krypa runt tills han var så trött och gnällig så han åter igen somnade i min famn.

Sen kom Anna - Lena också med Hugo SMilla och Adam. Och Hugo fårgade mig när vi skulle till leklandet vi kunde ju inte åka dit sist efter som jag blev sjuk så vi får se när jag kan planera in en helg med grabbarna.

Sen åkte vi in till romme och köpte glass.


Och jag har fått träffa min pojkvän nu för första gången på en vecka :D snacka om att jag skanat älsklingen som fan.<3.


Och i går så tog jag mig en körtur med damen. Upp på berget vi skrittade upp för första backen sen började vi trava. Men när hon blir trött så sparkar hon lite det är inte högt men jag blir lite osäker för jag vill inte ha en hästhov i nyller precis så jag tror jag ska börja använda slagjorden igen. för när hon blir trött så drar hon svansen mellan benen eller ja förösker efter som vi har svansgaffel på henne. Men hon sparkar inte högt hon lyfter bara på rumpan men när jag använder tömmen så kan hon sparka högre så jag tror slagjorden åker på! Som säkerhet bara.

Och sen när vi vände vid slogboa så fick hon knäppen vi började trava och så fick hon för sig att nu sticker jag men då drocg jag tag i na och då skaka hon av sig käken! Det gör hon alltid skit irriterande men tur att hon har tungband annars hade jag fått mig en åktur som hette duga vill jag lova. Vi körde i en ganska rejäl takt uppåt men neråt fick hon bara jogga så hon skulle lungan ner sig. Men hon skulle vilja göra tvärt om vill jag lova. Men det gick bra utan käk också hon blir jävligt stark men om jag har tungband i så går det bra hon blir extra het bara. Eller ja extra het hon blir jävligt het ibland går det knappt och få stopp på na! Hon är en tjej med vilja kan jag lova.

Sen när vi kom hem så svampa jag av na och la på na täcke så fick hon gå ut i hagen igen.

Ja jag är nöjd med turen trots att hon blev stak som en oxe men jag ska börja köra upp åt berget nu en gång i veckan backarna gör susen på henne så får hon jobba lite.

Och jags ka prata med pappa och Kattis för nu är hon mer än redo för banan några små slipnigar men hon är redo så nu är det dags tycker jag.


Idag blir det också att kör nu har jag ridit rätt mycket har ju inte kört henne på ett tag nu men gud va kul det är och köra. Jag vet inte vilket som är roligast rida eller köra jag älskar båda två.

 

Min fina tjej <3 älskade flickan hon är finast för mig<3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards