teambus

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Sara - 4 maj 2012 20:58

När jag vaknade i morse och kollade ut så såg jag SNÖ! jag blec så besviken vem var det som beställde detta skiten? Ja inte jag då! Det som var så underbart igår då man kunde vara ute hela eftermiddagen och sen rida en vända i t-tröja nästan ja då var det vår men ja i dag snöa det. Uch vilket trökväder.


Kom till jobbet och var rastvakt på en gång sen ja i dag vet jag inte i dag var det kause i huvudet på alla tror jag. Jag ahr blivit slagen och kallad tjockis och blä allt vad det varit i dag var på väg att bli redigt förbannad på en i dag. Men jag lyckades hålla mitt humör i styr och säga till den i stället och säga att man inte ska bete sig hur som. Men ett tag där var det illa då var jag på väg att tappa humöret och ville ställa mig och skrika och helst slå men nej så kan man ju inte göra. Så jag höll huvudet kallt! Men det var svårt!


Och det var sista veckan för mig nu på Gylle jag tycker det är super tråkigt för jag trivdes verkligen där. Det är en utmanig att jobba med dom här äldre barnen verkligen. Dom testar ens gränser och humör kan jag lova men jag älskar det verkligen sjukt kul. Men jag skulle inte säga nej att jobba på dagis heller för jag trivs också på dagis.


När jag kom hem så ja Blommas vilo dag tog ut hunden och sen tog in hästarna. Sen blev det avsköljnig av ben och liniment på bakben henner ben är rena och fina igen men nu är det bara och hålla efter. Men så klart det ska börja regna och lera ner hela hagen när det väl börjar torka upp i hagen och slippa allt det där med gallos pga lera. Och man kan precis inte springa i väg från lera heller för var man än ställer dom i för hage så är det lera överallt!


Och snart mär det dags och åka till banan med damen. Det ska bli spännade och komma igång med det igen tycker jag. Se om hon kan prestera något i sommar kanske men det tror jag hon är ju duktig. Men hon kan sura det vet jag.


Det verkar som att Busan inte ska bli bestäckt i år också efter som det är så svårt och sälja Lilja. Men vi får väl se hur det blir med den saken men som det ser ut nu ska vi inte bestäcka henne.


Och i kväll kommer Louise också och sover här över helgen. Det ska bli super kul för hon ahr inte varit här på länge nu :D.


Se om pappa kör henne i morgon annars måsta jag ta mig en körtur inte en ridtur det får jag inte för nu har hon blivit riden två dagar i rad så nu är det körning som står på schemat! Antingen av mig eller pappa


Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards