teambus

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Underbar helg!

Av Sara - 28 maj 2012 10:37

Med underbar väder i helgen ja den har verkligen varit underbar måste jag säga.


I lördgas flyttade vi Busan och det gick verkligen över våra förväntnigar det gick så bra. Ja jag skrev lite om det i tidgare inlägg men jag kan inte sluta imponeras över hur duktig hon var hon krånglade lite med sen gick hon rakt in i buren och ja det tog tio minuter att lasta henne.


Och flickorna bus här hemma ja Lilja har skött sig utmärkt hon verkar vara lungn. Den som det är mest synd om det är Blomma tror jag. Och cenik flyttade upp till byn i helgen så nu har vi bara tre pållar hemma.

Och nu har dom börjat gå ut på nätterana Blomam få dubbel dos av sin medecin.


Ja Simon han var och fiskade i lördags med sina kompisar och vi flyttade Busan och myste med Benjamin och hade en bra dag med Syster Kattis och sen åkte vi på fest på kvällen till Tess. Hon hade inflyttnigsfest. Så det blev väl några öl på dagen ute i solen och sen blöev det några hos Tess men jag drack inte mycket jag blev inte snor full heller.


Och i går så var jag till optikern så nya glasögon är beställt ett par jätte snygga lila det gick inte på hur mycket som helst heller. Sen köpte jag morsdag prsenet åt mamma också en mugg fick hon.

Och sen var vi till lager 70 och shoppade lite det fick bli ett gult spetslinne och ett par gröna ursnygga halvbyxor.

   

Sen fikade vi också hemma hos Simon hans farmor och farfar var där så vi fikade och hade det bra ute i solen.

Sen bar det av till leksands medeltidsmarkanad hur mysigt som helst jag köpte en ring och ett halsband med runa som det är ett b i. Ni kan ju gissa vad B står för ;)

 


Sen på kvällen så var jag och mamma och Sture bus ute och gick runt älven. Vi var ute i typ 1½ timme och dessutom så köpte jag ett par jogging och promenadskor i fredags dom är verkligen guld värd måste jag säga! Förut har jag fått ont i fötterna men nu får jag inte det mer och dom ger ett helt annat stöd än vad andra skor gör.


Och allt går bra med min och Sandras tävling i helgen har jag dock syndat som fan men jag ahde gått ner hela TRE kilo när vi vägde oss sist. Nu har vi en veckas mellanrum denna torsdag är det 0,5 som är målet se om vi lyckas! Men om man avstår fårn godis och motionerar rätt så kommer vi nog lyckas med ett kilo till och med! Fy fan vad vi är bra Sandra Hejja Hejja oss.

Känner mig också stolt över att jag kunnat sluta med godiset!


Och i helgen så ska jag och SImon med grabbarna till leklandet har vi bestämt oss för.


Ja nej nu är det tillbaka till vardagen jag ska jobba på gylle förskola klockan tolv börjar jag kanske dags att äta lite lunch innan jag börjar då!


Men här får ni några kloka ord på vägen

"You´ve only got three choices in life: Give up, give in or give all you`ve got."


Jag tänker i alla fal ge allt jag har och lite till! ge upp är inget alternativ har aldrig varit kommer aldrig bli ett alternativ för mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards