teambus

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Sara - 5 januari 2013 15:46

Mina tre nordisar har så otroligt olika personligheter! Två av dom är syskon men dom är lika och olika på flera olika sett.


Busblomma!

 


Hon är extremt envis och har en enorm vilja. Hon hatar att stå på gången så fort man lämnar henne så ställer hon sig mot väggen med rumpan mot och skrapar med hoven. Hon ställer sig oftast åt höger dessutom. Sen blir hon jätte surig om man lämnar henne för länge så börjar hon skrapa med hoven.

Hon är extremt charmig när hon vill hon älskar att bli borstad i ansiktet eller att bli kliad i ansiktet är också bra tycker hon. Blomma är väldigt social av sig hon vill oftast vara med och blir avis om hennes matte tar någon av dom andra hästarna. Hon vill göra rätt hon lyssnar alltid när man kör henne. Hon gör alltid sitt bästa oavsett om hon har ont så vill hon göra en till lags. Och det finns så mycket mer med henne och hon är en så otroligt charmig häst och jätte trevlig när hon vill. Hon älskar godis och mat men det är typiskt nordisar att älska mat.

 


Buslilja!


 

Lilja har tre hundra mer kilo vilja hon är extremt envis. Hon står på bakbenen och tycker inte om när hon inte får som hon vill. Man måste fråga henne om hon vill göra det för annars så kommer hon inte göra det.

Hon är trevlig och extremt social hon kommer alltid först i hagen och vill alltid vara med. Hon är den som kommer ut i hagen och gnäggar när man kommer. Hon älskar godis och mat som alla andra nordisar. Hennes favorit är morötter dom glufsar hon i sig som en galning. Och Lilja är lika otålig på gången som sin stora syster men henne lämnar jag aldrig ensam på gången efter som då kanske hon ställer sig eller trasslar in sig på något vis och skadar sig och det vill jag inte att hon gör!

 


Lillsves Ferdinand!

 

Om man säger så här första gången jag såg honom så tänkte jag den där hästen ska jag ha med mig hem. Han är så himla charmig hittar på nya saker med honom. Han älskar att pussas och slinka och ta mössor eller nej typ allt tar han i munnen borstar och grimsaft grimmor tyglar ja you name it allt tar han i munnen.

Han kan bli lite små sur när han står på gången han tycker det är jätte tråkigt att stå på gången. Han är lätt uttråkad lille man lika när vi står stilla när vi är ute och rider tar han antigen tag i tyglarna eller deltat. Han står stilla men han tycker det är super tråkigt.

 

 

 

Av Sara - 5 januari 2013 14:54

Idag så har mina djur stått i tre dagar. Orkar inte idag heller pappa får ta hästarna idag han får släppa in dom synd att det är för kallt för hans händer för då kunde han ha kört Blomma men hans händer ger upp när det blir kallt. Ja jag har väl ingen ursäkt jag hade varit ledig i tre dagar från hästarna. Och ja dom har vilat i tre dagar så jag kan ju räkna med två super heta nordisar. I morgon måste jag ut och köra och rida jag har inget val antagligen kommer Blomma stå på gången och hålla på och skrapa med hoven och dansa runt som en galning. Det gör hon alltid när man selar på henne. Sen ska jag ta en tur på Ferdinand också. Tror jag ska prova att rida på vanligt tränsbett med thidermantygel.


Jag har tre nordisar som är lite smått jätte irriterande på gången. Blomma hon hatar det hon dansar runt på gången som en galning och sen skrapar hon hoven så fort man lämnar henne i två sekunder. Och när man selar henne så ställer hon sig alltid mot väggen och trycker rumpan mor väggen. Hon burkar också vara hel knäpp när man lyfter på hovarna. Men så fort men får på henne vagnen så står hon som ett ljus och väntar snällt på att allt ska bli klart. Hon är ganska lätt uttråkad min lilla dam men i Boxen blir hon ganska surig när man tar av och på henne täcke.

Och Ferdinand han står och skrapar med hoven när man lämnar han några sekunder sen blir han sur om någon häst går i närheten av hans box när han äter sitt kraftfoder.

Och Lilja hon är bara bebis hon är super duktig den mesta delen av tiden står hon stilla. Hon gillar att göra oss väl och hon är väldigt positiv till det mesta.

Det är också väldigt spännande och givande att jobba med båda flickorna Bus dom är så himla roliga båda mina flickor<3 Och Ferdinand är så himla charmig att man smälter när man har hand om honom.

      Underbara nordisarna mina<3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards