teambus

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Vad har jag för mål?

Av Sara - 28 januari 2013 20:58

Nu menar jag lånsiktiga mål. Vad har jag för mål med mina nordisar?


Ferdinand har jag målet att vi ska ha KUL vi ska utvecklas kanske tävla men det är inget direkt mål jag har med han. visst skulle det vara as kul och åka på tävling och visa vad vi kan men sanningen är den att jag är ingen tävlings människa. Jag gillar oftast inte folket på tävling dom dömer och är snobbiga. Men om han skulle vara en skit duktig hopphäst eller en dressyr häst skulle jag vilja visa upp honom och mig som ett ekipage. Jag vill inte gå in på banan och visa upp en halvdan häst som jag ser många göra. Inga namn eller bloggar nämns men det finns en som jag tycker rider uselt och hästen går bakom lod. Aja inte mitt problem tack och lov. Men mitt mål med Ferdinand är att vi ska ha kul och lära känna varann ordentligt varierad träning dressyr träningar ska prova och hoppa han lite smått i sommar. Jag vill att han ska vara en frids häst som jag trivs med och han ska trivas med mig så klart. Och om jag skulle tävla någon gång ska det vara för att han KAN inte för tävlandes skull för att jag TROR att vi kan! Eller jo så klart man måste TRO på sig själv att man kan! Men jag tänker inte gå ut och säga jag kan fast man inte kan tänker inte visa upp en häst som inte KAN eller går på fel sätt eller hoppar och bryter av till sin travar trav hela tiden! Så mitt mål med Ferdinand är att vi ska bli kompisar!

 


Blomma ja det har vi haft mål för den hon var liten sen den dagen vi skickade henne till stuteriet hon ska bli travhäst. Man betalar inte upp till 20 tusen för att avla på Busan som är ett kallblod med fin stam och man betalar inte för en hingst som Aldermarin för att ha dom som ridhäst! För tre år sen när vi körde in Blomma trodde jag knappast att JAG skulle få träna henne. Jag hade ju en del av henne redan från början men jag trodde aldrig att jag skulle få träna henne och köra henne. Kommer aldrig glömma när Kattis frågade om jag ville träna henne. Jag var så lycklig den lyckan kommer jag aldrig glömma jag tänkte tänk att JAG ska få ta hand om henne.Men ja målet är att hon ska bli trav häst och jag drömmer så klart om att hon ska ta storvinsrter och bli bäst av alla. Men om det inte blir så är det så hon är ändå mitt hjärta allt jag har. Och om hon springer in plus minus noll är det en bra grej. Att få träna henne är det underbaraste och bästa som finns!

 




Lite halvskumt inlägg men det får det vara :P



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards