teambus

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Första skol veckan!

Av Sara - 31 augusti 2012 14:20

Nu har man kommit tillbaka till skolbänken med Matte och engelska och allt vad det heter ja folkhögskolan Fornby! Första veckan då? Ja vad ska jag sä'ga sist jag gick där var jag faktiskt inte ett dugg taggad på och plugga men nu vet jag precis vad jag vill med mitt liv jag vet var jag ska och jag ska dit om det så tar att min kraft! Ja till och med skolan går före ALLT nu! och då menar jag ALLT! ja Hästarna är inkluduserat i det! Om jag inte hade haft hjälp så skulle jag faktiskt sälja eller låna ut hästarna. Men nu har jag både Kattis och pappa som kan hjälpa mig om jag skulle behöva men ja dom tar banan och jag kan ängna mig åt skolan och ja jag är inte ett dugg orolig över att jag inte ska hinna med allt.


Första skolveckan ahr väl inte varit så intesiv men snart du börjar det! Då börjar allt det där pluggandet som jag måste ha. Engelskan är jag inte ett dugg orolig över läöngre och jag länktar tills vi ska åka till turkiet med engelska gruppen. Och dessutom verkar det som att jag kommer ha använding av all poesi som jag skrev på Gotland. Jag säger bara en sak jag ahr ALDRIG skrivit så mycket posesi som jag gjorde när jag gick där och jag kommer nog ALDRIG mer skriva så mycket poesi heller.


Sen har jag funderart på detd är med forsättnings kusren i skrivarlinjen som ska starta när man skriver ett stort projekt men jag tror inte tiden kommer räcka till faktiskt just nu är det bara klara allt det jag ska och skolan vanliga skolan går först! Hinner inte tänka på att skriva något annat mer än kladdar just nu.


Och jag är lite facinerad över mig själv jag ahr ett kladdblock som jag skriver lite ideer i och gissa vad jaga hr hållit mig till det blocket ;) har alltid det med mig. Hum se om det hamnar någon poesi där i så fall tänker jag slå mig själv på fingrarna tycker inte alls att det är roligt att skriva det heller.



Och BLomma då? Hon har hållt sig fräch och fin körde henne i onsdags och då var hon skit fin väldigt het dock. Men det är en skön pause och få komma ut och köra en vända och inte tänka på så mycket annat. Visst att jag saknar ridnigen men just nu känner jag inte alls för en ridhäst se om jag någonsinn kommer känna för det. Tiden räcker inte till och skolan går FÖRST!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards