teambus

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Sara - 15 december 2013 21:30

Ja jag vet inte riktigt var vinter träningen blev av. Ja all dend är snön som kom, jag var så gla över snön för vinterträning med ordentligt mycket snö tro mig det finns inge bättre än det. När man kan trava överallt och man sitter där bakom vagnen och njuter av allt! Men ja jag hann köra vinter träning i två dagar sen kom mildare väder. Så blev det med den underbara vinter träningen jag hade förra vintern! Men men jag ska inte klaga har man tävlingshäst så har man måste träna i ur och skur! 

Men jag ville ha en vit jul ja visst ett önske tänkande från mig kan jag lova. Men jag har i alla fall alla julklappar klara och dom är inslagna och allt. Det gillas väldigt mycket kan jag lova! Har nog aldrig varit klar så här tidigt med julklapparna förut men nu är jag det i alla fall. Ska hjälpa Simon att köpa hans också men han hade inte lika många att köpa till som jag har haft. 


Och tänka sig att jag blev nyss 25 år gamal i onsdags fyllde jag år. Oj vad tiden går fort. Firade dock min födelsedag mest på söndagen då hade jag kalas förra söndagen hos mamma och pappa det var trevligt.


Jaha och sen igår så halkade jag och föll på isen det var trevligt har ap ont i ryggen nu. Och i axeln och vi ska inte ens prata om svanskotan..... Fy fan kan jag säga bara men men ska till kiroprakton på tisdag så då fixar han till det.


Och snart är det ett nytt år. SHit vad året gått fort. Jag har ångrat mycket detta år och fått äta upp mina egna fötter. Som att man kan inte vara för snäll och att jag inte alltid kan ställa upp för alla andra. Jag ställer upp för mycket och tror alltid att dom ska ställa upp tillbaka. Men det enda jag fått är skit för det. Tänker inte ställa upp för dom mera jag känner att jag bara fick massa skit för att man ville vara snäll och hjälpa. Sen när det inte funkade så fick man bara skit och det slutade med att man bara sårade sig själv. Egentligen ville jag ställa mig på tvären och vara den bitch jag vet att jag kan vara ibland. Och ja jag vet att jag kan vara riktigt elak ibland. Men så betämde jag mig för att nej vet du vad! Jag orkar inte tjafsa dom får som dom vill. Men sen kan dom inte räkna med mig sen kan jag säga! Jag ställer upp för mina vänner och min familj jag skulle gå genom eld för dom jag älskar. Jag kämpar verkligen för dom men när jag föröskte hjälpa så det enda jag fick var skit! och höra hur dålig människa jag var för att jag inte orkade. Och det uppskattar man inte kan jag då lova så jag gav upp jag sa nej vet ni vad jag orkar inte längre om ni vill ha det så här så får ni ha det så. Om det ska vara så ja då säger jag vet du vad här ta skiten ta hand om det själv. Men sen kan du då inte räkna med mig mera. Fråga inte efter mig hör inte av dig till mig för om ni gör det så vänder jag bara ryggen till!


I used to bite my tongue and hold my breath
Scared to rock the boat and make a mess
So I sat quietly, agreed politely

I guess that I forgot I had a choice
I let you push me past the breaking point
I stood for nothing, so I fell for everything

You held me down, but I got up (hey)
Already brushing off the dust, you hear my voice
You hear that sound, like thunder gonna shake the ground

You held me down, but I got up (hey)
Get ready 'cause I've had enough
I see it all, I see it now

I got the eye of the tiger the fire
Dancing through the fire 'cause I am a champion
And you're gonna hear me roar

Louder, Louder than a lion
'Cause I am a champion
And you're gonna hear me roar


En bra grej är i alla fall att jag skriver MASSOR! jag håller på och korrläser nu det är trökigt som fan kan jag säga men det är nyttigt och sen får jag massa nya ideer. Korrläser både Kä'mpa för frihet som jag håller på med nu och sen ska jag korrläsa Izabelle. Har ju skriva tidnigarna hemma också så jag kan läsa om de delarna jag vill lära mig om. Men ibland saknar jag Gotland. Kunna skriva och ändra och sen lämna in och få feedback. Men jag har i alla fall en som ger mig det här.

    Inspirations bilder för både "kämpa för frihet" och "izabelle"




Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards