teambus

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Sara - 28 december 2013 16:30

Jag har funderat nu länge på vad jag vill bli? vad fan ska jag göra i framtiden? Jag älskar att jobba med barn det är verkligen ett toppen jobb. Ja men visst några dagar är värre än andra mens å är det ju men jobb det vet ju alla. Man kan inte tycka allt är så jävla roligt jämt nej det kan man inte tycka. Men sen har ju funderat vill jag bli hästskötare? Vill jag slita ut mig rygg i förtid och jobba oregelbundna tider hela tiden? är det vart det att jobba med barn då? Man måste utbilda sig i tre hundra år och sen ja få en riktigt dålig lön för det. Ja tänkte jag ibland det skulle jag kunna jag älskar verkligen det jobbet men det är just det högskola att sätta sig i skolbänken får mig att vilja spy! I tre år dessutom med högskolestudier. I can kiss kids goodbye om man säger så. Ja men allvarligt jag ä 25 och om jag ska utbilda mig till förskolelärare i tre år så kan jag like hjärna strunta i barn. För jag menar jag kommer vara över 30 när jag skaffar barn och jag vill ha mitt första innan 30. Och dessutom så ska man jobba med barn också. Och andras barn behöver man inte ha hela tiden. Man kan göra vad man vill när man inte har barn! Man kan leva på ett annat sätt man kan liksom lämna bort andras barn! Det är ju inga problem att ta med sig en unge nej det är det inte men ändå du kan inte bara göra nå spontan besök på krogen. haha ja inte för att jag gör det så ofta det har jag knappt råd eller tid med. Men ändå jag menar man är mer bunden till allt när man har barn. Fast jag är ju redan rätt bunden med hästarna. Men alla säger att det är annorlunda med sina egna barn? Men om det inte blir det då? tänk så kommer jag att hata mina barn? Eller ännu värre dom hata mig? eller ja någon gång kommer ju mitt barn hata mig det vet ju typ alla. Men tänk så blir jag världens sämsta mamma? Jag menar det finns ju inga garantier att jag blir en bra mamma för att jag är bra med andras ungar eller? Så jag vet inte vad jag vill bli och jag har ingen aning om jag vill ha ungar. Innan så sa jag hela tiden klart att vi ska ha ungar men nu så vet jag ärligt talat inte trivs ganska bra med att vara barnlös. Jag kan ju låna alla andras ungar. Och sen dessutom så blir man tjock. Haha ja det har i och för sig ingen ändring om man får säga det! jag är ju redan tjock och jag säger som Magnus betner "Du äter mer än du springer om du ändrar på det så ska du se att du inte är tjock mera!" Och om jag ska börja träna sen skaffa barn för att bli fet igen.... Vad fan är det för mening med det? Så antingen tränar man massor bli fit och snygg! Eller ja snyggare eller vad man ska säga. Eller så kan jag fortsätta vara fet och skaffa ungar! Det finns ju rätt många anledningar till att inte skaffa barn! Men det finns många anledningar till att skaffa det också! Men sen är det ju det vad fan ska jag göra vad ska jag jobba med? Jag kan inte skaffa barn om jags ka plugga det gör jag bara inte! Och jag kan inte skaffa barn om jag inte har jobb för inte nog med att dom bajsar och skriker så kostar dom pengar!

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards