teambus

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Sara - 28 maj 2013 22:00

Så var den efter längtade helgen här! elitloppshelgen som vi längtat! Och vilken helg det var att Nahar vann alltså! Det var så otippat och inte ett öga var torrt! Och vad vi skrek och klappade trots regnet så fick vi se den där underbara hästen springa in segern!

Och vilket fint hotell vi bodde på där trivdes vi kan jag lova! God mat och bra utsikt förutom ja förutom att pappa snarkade på natten! Vi delade rum allihopa!

Och sen måste jag säga att Tekno Odin den nordisen mums säger jag bara!

Det är så svårt att sammanfatta denna underbara helg med ord man måste vara där känna på stämningen för att fatta hur stort och hur kul det är!

                                        Tekno Odin! snygg som faaaan!     NAHAR SÅÅÅÅÅÅ JÄVLA BRA!!!! tänk VM guld i Hooke för Sverige och sen elitloppssger på det!

Av Sara - 28 maj 2013 21:31

Ja jag har ju varit i Stockholm på elitloppet det var skit kul kan jag erkänna :D.


Men efter en härlig helg med fina travdagar (förutom regn) så bestämde jag och Lisa för att ta en ridtur med Lisa hon skulle rida Blomma och jag Ferdinand. Vi red ut en vända i skogen vid hovgården och allt gick jätte bra. Ferdinand var jätte duktig och tog galoppfattningarna jätte fint. Men så kom vi till ett ställe och vi skulle galoppera jag galopperade först efter som Blomma redan sparkat mot oss några gånger. Men så drog hon ner huvudet och gapade och stack iväg med Lisa. Och sen när hon väl sprungit förbi mig och Ferdinand han galopperade på lugnt utmanade inte ens henne. Ja då sprakade hon SIKTADE och gissa vems ben som var i vägen? Jo mitt så klart hon fick in en fullträff TVÅ gånger. Jag åkte på sidan och tappade båda stigbyglarna! Men som tur var så åkte jag inte av för Ferdinand han fattade på en gång att jag va på väg att åka av! Jag hade inte ont eller jo så klart jag hade ont men jag kände att det gjorde ju inte så jätte ont! En smäll det gick nog bra tänkte jag när vi skrittade hem. Ridstövlarna tog en smäll tänkte jag och inget hål fanns det i dom heller.

Och när vi red hemåt precis när vi skulle rida ut ur skogen så blev Ferdinand rädd för ett par påsar som låg på backen och skyggade in i Blomma då sparkade det aset igen! Hon träffade mig med hasen på andra benet.


När vi kom hem sen så kände jag att mitt ben började domna bort satt av på pallen. Men när jag tog av mig stöveln fick jag se såret på mitt ben! Det var inte mer än runt 1½ cm men jag bara Lisa ta ut hästarna jag måste fråga mamma vad vi ska göra. Så jag gick in till mamma hon bara det här lär vi åka in med för det där måste sys.


Så ja jag fick sy fyra stygn efter sex timmars väntande på akuten så sydde dom igen mitt sår och nu har jag lite ont i benet men det går nog över!

Jag säger så här tack och lov för mina stövlar utan dom hade nog mitt ben varit krossat med tanke på hur hårt hon sparkade och siktade och träffade två gånger! Och ja hon hade brodd för sist hon blev skodd glömde vi att köpa skor till henne! Men men sånt som händer! Jag var inte det största fanet av Blomma igår måste jag säga!

  Så här såg

såret ut när jag kom in och visade det för mamma  Fyra stygn


Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards