teambus

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Fick en liten huligan med mig hem

Av Sara - 4 juni 2014 21:42

Idag har jag fått mosters huligan hit. Benjamin ska få sova hos mig när Kattis jobbar vi ska hitta på en massa bus. Han kom nu på kvällkvisten och så vi åt mat hos mamma och pappa och fikat. Sen åkte vi och handlade lite och sen direkt till mig. Vi har väl inte gjort något speciellt nu på kcällen han ska sova nu. Men i morgon så ska han och jag gå till lekparken med sandleksakerna och leka han och jag. Sen tror jag att vi ska käka lunch på stan men jag vet inte beror på om vi kan få sällskap eller inte. annars lagar jag något här hemma men vi ska svänga in på affären och köpa frukt tänkte jag. Det är planen i morgon i alla fall hoppas på att det inte spö regnar bara för då blir det inge kul. Men jags ka till stallet på förmiddagen också så jag hinner med och rida i alla fall en häst tror jag.


Idag red jag ut på Blomma en vända i skogen. Det blev mycket trav och hon var pigg och glad låg inte på¨bettet men hon är ju alltid pigg och vill springa. Hon är ju alltid pigg och glad nu för tiden. Han börjat jobba mycket med att hon ska lyssna om jag gör en fattnig så ska hon fatta galopp inte rulla över själv. Det går bra men ibland vill hon inte alls då rullar hon över ibland. Men det jobbade vi på idag att hon inte skulle galoppera om inte jag bad henne. Det går framåt men rom byggdes inte på en dag det kommer ta ett tag för henne att lära sig. Men hon vill ju göra rätt och hon är mer travsäker när det kommer till vagn.


Och idag och igår shoppade jag lite på hööks och norelles. Saker vi behöver till Blomma och Lilja. Till Blomma blev det boots som hon ska ha när hon åker transport en gräs reduserare på hööks. Sen köpte jag också svampar och ett schbrak och en matchande pike till det =). Sen en ny delta för min är trasig så det står trasig på den. På norells blev det ett par nya gamacher rea och allt på dom skulle kostat sju hundra nu blev det tre hundra för dom ett riktigt kap skor till blomma och ett selunderlägg har bara två selunderlägg eller ett som är trasigt och ett som är helt så ja det behövdes. Och sen ett halsband som ser ut som en söm. Så det blev lite grejer som jag behövde!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards