teambus

Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

mina fina tre åring

Av Sara - 16 juni 2014 09:06

igår så fyllde min Lilja tre år. för tre år sen så skulle jag gå till stallet och släppa ut hästarna. Urban var har hade sträckt sig i hagen så alla stod inne. och jag hörde något från busans box och jag gick rakt in på fölningen och jag var dum och sprang in till pappa och sa pappa pappa busan fölar. och när jag kom tillbaka så var lilla underbara Lilja ute :).
Hon var ett skyggt föl man fick knappt gå nära henne. Men sen blev det mycket bättre :).

Och igår så red jag henne en vända i skogen :). Vi tränade på trav och gå fram hon var super duktig och sen tränade vi galopp fattningar. gud vad fint det fick fick in två super fina fattningar så då gav jag mig. sen tränade vi på att flytta för skänkeln. hon gjorde det verkligen perfekt. och sen flytta för sätet också jätte fint och lika halt med sätet. gud vad min lilla tjej skötte sig fint underbara lilla häst.

och idag ska vi till banan med blomma också gud vad kul det ska bli :).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards