teambus

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Sara - 21 oktober 2012 13:26

Igår satt jag och Annifrid och pappa och pratade om trav så klart. Men Annifrid sa en sak som jag tyckte lät jävligt vettigt det var "Det finns inget facit när det gäller att träna hästar."


Och det har jag tänkt på det där nej det finns inget facit du ska göra si eller så. Inom ridningen finns det så många som säger men så där kan du inte göra för så här för det r det bästa sättet. Men om inte jag vill göra som er då jag gör på ett annat sätt som är minst lika bra betyder det då att det är dåligt? Och inom ridningen så har det på senaste år blivit väldigt tabu med att rida på pessoa bett jag tillhör inte den fankubben att man ska rida på det bettet heller. Men varför göra sån stor grej av det?

Det är i och för sig inte okej att rida på något skapt bett egentligen man är en dålig ryttare om man inte kan rida på ett vanligt tränsbett.

Jag tränar och håller på med mina hästar på ett visst vis som många kan tycka att jag är helt knäpp med.


Jag kan säga helt ärligt att jag HATAR folk som pratar bebis språk med sina hästar tål inte det. tolererar inte bebis språk ALLS!

Och jag tycker inte om folk som skämmer bort sina hästar HELA tiden och tror dom är gjorda av glas!

Jag tål inte människor som behåller hästen för sin skull när dom är sjuka!


Men sen är det är jag vad andra människor gör med sina hästar skiter jag i tänker inte lägga mig i finns ingen mening med att lägga sig i hela tiden för dom kommer inte ändra på sig i alla fall för dom tycker deras facit är bra! och ja då får det väl vara så tycker jag!

Av Sara - 21 oktober 2012 13:01

Ja nu har jag blivit med ridhäst igen. En kallblods vallack som heter lillsves Ferdinad han är nio år gammal och en riktig charmör.

När vi åkte upp dit i fredags så var det ju roligt vi skulle åka till Hedemora och lite andra ärenden först så lämnade vi transporten i Gustafs och kattis kom åt en knapp på bilen och den bad om ursäkt. "Men hur fan får man dig att hålla käften" haha ja då var vi på väg att skratta ihjäl oss.


Men när vi kom upp till Alfsta så träffade vi Britt - Inger och hennes man som jag inte minns namnet på nu. Men så såg jag Ferdinad ja vi var ju 99,9 procent säker på att han skulle med hem annars hade vi ju inte tagit med oss transporten. Men när jag såg Ferdinad så visste jag redan då att denna kille ska med hem. Och vilken charmör sen då han smakade på allt och ville pussas hela tiden så enorm personlighet har prinsen. När jag red han en vända var han pigg och framåt skit kul häst och rida ska jag säga. Och jag lyckades slå Britt inget i huvudet med tygeln snällt :P.


Vi kom hem sent på kvällen och han var så cool han åt sin mat och han hade till och med legat och sovit. Prinsen min<3.


Sen i går skrittade jag en vända i regnet han var pigg men det var kul och få komma ut.


Idag var jag ut med Annifrid och Storen han var jätte pigg men det gick så bra han små travade på vägen dit men jag bara kramade lite med handen för att säga hallå här är jag skritta då gick han.

Han är otroligt rolig att rida han är känslig för sättet och i munnen men jag rider på ett jaktkandar annars så får jag ALDRIG stopp på han. Men då man rider på ett sånt bett är man självklart lätt på handen!

  Precis när vi kommit hem idag!  När vi åkte och hämta prinsen <3

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards