teambus

Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Passa på!

Av Sara - 17 maj 2013 20:06

Ja nu passar vi på och bloggar när man har lite internet. Nej nätet är inte fixat i lägenheten ännu men ändå ganska skönt då har jag fått chansen och fått tillbaka mitt skrivsug. Och nu ahr man fått komma tillbaka på tångringsgården igen en av personalen är på semester känns jätte bra faktiskt! Idag har vi varit ute Sara har suttit i en sandlåda hela dagen och grävt en grop och ett sandslott. Roligt som fan att leka i sandlådan. Och jag behöver nya ridbyxor också gud vad kul! Det är hål i mina ska laga dom men vill ha ett par röda men dom kostar ju men vill ändå ha ett par och vill ha ett par utan kardborre. Ni vet dom där nya som kommit ut sånna vill jag ha! Funderar på och beställa röda från hööks men ändå dom är så dyra!

 

Och sen kan jag utvecka mitt underbara dressyr pass på min underbara bruna nordis. Vi red upp till paddocken men jag har ju inget bra bett för dressyren ännu han går skiiit bra på sitt phlam med två tyglar. Så då rider jag bara på stången när vi rider dressyr. Han var skit pigg när vi skrittade upp till paddocken jag tänkte detta kommer gå rent åt helvete! Men när vi kom upp så började jag jobba i skritt på volt och serpentiner och då gick han skit bra! Han satte sina ben under sig och var verkligen jätte duktig. I höger varv var dock jobbig för han men han lossnade och jobba ordntligt i det i alla fall. Och galopp träningarna ute i skogen har gjort mörda han gjorde en skiit fin fattning i både vänster och höger men han sparkade bakut en gång för att han tyckte det var kul. Men all slit på den där galoppen har gjort mörda nu är det formen men det ska vi kämpa med. Först och främst ska vi kämpa ännu mer med formen i trav men det börjar komma. Jag ska byta bett när jag rider dressyr till ett rakt bett han går så bra på dom betten. frakt bett med fasta ringar. Och i helgen ska jag prova och hoppa tänkte jag. Vill ha en dressyr sadel och en hoppsadel den jag har nu är egetligen Blommas.

  En tekna vill jag ha!

Och Lilja hon kommer antagligen bli inkörd i helgen. Hon har skött sig jätte bra när vi tömkört lite stegringar men det är miss bus i ett nötskal!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards