teambus

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

jobba =)

Av Sara - 29 maj 2013 23:11

I morgon så ska jag jobba igen. Jag kan ju inte stå för länge då gör det ont men jag ska ta med mig värktabletter och varna dom att jag kommer sitta lite för det stramar som fan när man stått en hel dag kan jag då lova! Men efter att varit hemma i två dagar börjar det klia och jobba igen synd att jag inte kan busa och springa som jag brukar göra på jobbet. Men men jag får väl leka i sandlådan då.


Och i morgon ska jag köra tokfian våran det går inte att vara arg på henne länge i alla fall för hon är ju mitt hjärta hon är verkligen allt jag har och lite där till. Hon kom fram till mig idag och stoppade huvudet i mitt hår typ som förlåt matte eller nåt. Och att köra henne är ju rena rama drömmen då går hon som en klocka och tycker livet är skit kul. Jag älskar att köra henne speciellt när hon är fräch och fin.

 

Jag älskar den där hästen hon hade kunnat sparka av mig benet men jag hade ändå älskat henne lika mycket! Jag tyckte inte om henne just då men det är sånt som händer det är levande djur och det är sånt som händer och jag lovar det kommer inte vara den sista skråman jag får heller!


Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
För allting jag skriver blir ändå för kort och dåligt
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

 

“Trust yourself. Create the kind of self that you will be happy to live with all your life”//

Golda Meir

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards