teambus

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Kilopraktorn!

Av Sara - 5 december 2013 10:53

Ja i veckan körde Lisa Blomma åt mig jag satt bredvid och åkte med. Kan säga att det var inte lite konstigt! Jag brukar ju allatid hålla i tömmarna. Hon var skit pigg och strak som en oxe så nästa gång jag ska köra så blir det i alla fall käk på henne kan jag lova! Fy fan vad het och pigg hon är just nu! Hon är i sin bästa form just nu.


Sen har vi ju varit på horse show mässan var bra men inte lika bra som den varit! mycket märkes grejer som kostar mycket från början och märrpriserna är typ jaha och det där ska vara billigt? Men jag fick i alla fall pappas julklapp och sen köpte jag en present till Linas dotter Joline. och sen ett linne till Simon och en jacka till mig själv som det står Teambus på och Sara på bröstet. Mycket nöjd över den! Showen var bra vi skrek som galningar jag och Lollo och folk kollade på oss som att vi var dumma i huvudet. men vi skrek på ä'n då. Och fjortisar gnällde över fryspann men det är det bästa som finns! Bästa på hela showen. Fjortisar kommenterade allt som var dåligt.... Nej allt var dåligt förutom hoppningen det skulle vara med hoppning.....Aja jag tyckte om showen i alla fall den var bra men jag har sett bättre måste jag säga det var inte det bästa året om man säger så. Kan ju inte säga att det var årets höjdpunkt som det brukar vara. åters höjdpunkt var absolut elitloppet trots regnet och allt så var det så underbart. Det är en helt annan stämning på travbanan än det är på ridshower måste jag säga. Jag tyckte showen var bra absolut men inte lika bra som den brukar vara. Höjdpunkten på det hela var absolut fyrspann och fraskmannen men alla hästar. Dom kommenterade fjortisar precis hela tiden var hästarna tänkte jag hade bara lust att ge på dom en käft smäll och säga men snälla små fjortisar men mäskes grejer håll käften. Men jag höll snattran och var i trans när han jobbade med sina hästar. Det avr också sista året nu på globen nästa år är det på freinds arena och dom har en ny chef för hela showen. Malin Baryard jag hoppas hon tar in travet igen dom tog ju bort dom från Wångern helt och jag hoppas dom får komma tillbaka så det inte bara blir en "ridshow" utan en riktig "hästshow". Dom har ju fyrspann och islandshästar men dom ahr uteblivit travet helt vilket jag tycker är jätte tråkigt så ta in det igen säger jag!

Men sen det bästa också med showen Stig H Johansson var med han delade ut priset i fyrspann och sen kan jag ju säga så här SVENSK SEGER!!!! helt totalt jävla underbart!

   SVENSK SEGER!!! :D Thomas Eriksson vilken man vilken karl! UNDERBART :D.


Och sen har jag avrit till min strörsta skräck kilopraktorn! Jag var livrädd och då menar jag verkligen livrädd! Innan så var jag så nervös att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag ville ringa och avboka men sen högg det till i ryggen och jag bara nej nej hadikappade tanten MÅSTE dit så är det bara du kan ju inte gå och ha ont heller. Han jag gick hos var engensk man och väldigt trevlig. Knäckte ryggen på mig så det knaka i mig och gjorde ont. Hade blockering i nacke och rygg och sen justerade han mina höfter! Och efter kände jag att det gjorde mest ont lika hela dagen igår men imorse när jag vakande var den extrama huvudvärken borta. Och sen kan jag röra nacken på ett helt annat sätt och lika höfterna! Har fortafarde ont men det visste jag att jag skulle ha ska tillbaka dit nästa vecka! Och det var inte så läskigt som jag trodde det skulle vara faktiskt!


Ja och jag håller fortfarande på med min redegering på berättelse omöjligt ibland måste jag säga. Men jag kommer någonstans har ju ändrat helt på några karaktärer och deras tänkte sätt. Jag hönskar jag var duktig på att rita då skulle jag ha ritat Dathos landet där dom lever! Men jag kanske ska be Simon rita det åt mig =). Sen har jag fått hem massa skrivar tidnigar men tips och gejer jag är helt lyrisk jag älskar dom tidnigarna! Dom är så himla bra det är som att gå på skrivarlinjen igen massa tips och inspiration.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards