teambus

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Allt kan inte vara så jävla roligt jämt

Av Sara - 16 december 2013 21:52

Tänk vilken tid man lägger ner på dom där djuren. Tänk vad mycket blod svett och tar det varit genom åren man haft häst. Ibland tänker man är det verkligen värt det? Är det värt att kämpa när dom bara bråkar och är jävliga? Är det värt det när det är tråkigt väder och lerigt ute? Är det värt pengarna och tiden det tar från allt annat man missar i livet? Är det värt att lägga nästan alla sina pengar på nästan bara en sak? Är det verkligen värt det när det handlar om ett sånt pass stort djur som en häst? Dom blir skadade dom jävlas dom är inte alltid lika roliga att ha. Nej alla dagar i stallet är inte frid och fröjd den som säger att det ALLTID är kul och gå ut till stallet ja den har då inte haft häst så länge. 

Men jag minns den känslan när det var underbart att vara i stallet varje dag det var en fröjd. Jag menar dom första månaderna med en aldeles egen häst det går inte ens att beskriva hur underbart det är. Jag svävade på moln när jag fick hem min Sixten. Jag trodde att ingen kunde vara lyckligare än mig nej detta var mitt liv jag skulle leva med hästarna och ingen annan. Hästarna var allt för mig och ingen annan existerade. Jag hade knappt några kompisar som inte var intresserade av hästar jag hade hästar i huvudet hela tiden. Stallet var mitt hem jag var där hela tiden ville inte gå därifårn det var nästan så att jag gick med hö i håret till skolan. Så klart jag inte gjorde det men det var nästan så att jag gjorde det. 


Det var då. Så förstå mig rätt jag älskar fortfarande tiden i stallet jag älskar allt som har med hästar att göra det är mitt intresse jag skulle inte ge upp dom för något. Men mina prioriteringar har förändrats men kan säga att jag blvit vuxen? Eller att jag vuxit upp ska man väl säga. Visst att jag kan spendera hela dagar i stallet. Stallet nisstäkt kommer alltid vara mitt hem det är dit jag kommer ta min tillflykt oavsett hur gammal jag blir. Men mina prioriteringar förändrats. Jag kan inte vara i stallet hela tiden man måste jobba och man måste ta hand om hemmet. Jag kan inte lämna allt till Simon. Och sen har jag han och om jag skulle prioritera hästarna ALLTID före honom ja då skulle jag inte ha ett förhållande med han speciellt länge heller. Han är den enda killen jag faktiskt har prioriterat före mina hästar. Det kan jag erkänna jag prioriterar en kille före mina älskade hästar. För Blomma hon kommer nu och för alltid vara mitt hjärta henne ger jag inte upp för alla pengar i världen. Men innan jag tärffade Simon så var jag inte så intresserad. Jag tyckte killar var oviktiga jag behövde väl ingen karl i mitt liv. Men det gick som det gick och Simon kom och jag älskar han. 


Ja det där blev lite flummigt men det jag vill komma fram till är att jag älskar att ha häst och älskar allt som hör till. Men det är inte alltid så roligt att ha häst. Du kan fårga varje häst människa älskar du att ha häst varje sekund? Säger du kanske ja abslut men när man tä'nker efter så nej det är inte alltid kul att ha häst. Nej det är faktiskt jävligt tråkigt och jobbigt. Men för det mesta är det kul att ha häst. Inte alltid men så är det väl med livet allt kan inte vara så jävla roligt jämt! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards