teambus

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Piggelin tre åring

Av Sara - 3 februari 2014 18:23

Igår så åkte vi ut till stallet efter vi hade varit på kupolen en vända. Jag skulle ha kört Blomma och longerat Lilja men jag bestämde mig för att Blomma skulle få vila i alla fall för hon har gått ganska hårt i två dagar i alla fall. Så hon fick vila igår och idag tog Maria henne men i morgon efter några ärenden på stan så ska jag köra damen. Jag rider inte henne jätte mycket just nu för jag tycker hon är roligare och positivare att köra. Hon är ganska het att rida speciellt i grupp därför älskar jag att köra henne hon sköter sig mycket bättre då.


Men i alla fall så tog jag ut Lilja och skulle longera henne. Hon var lite små stressad på gången och höll bara på och fjanta. Det ramlade ner snö från taket en gång och då blev hon livrädd och hoppade rakt upp vems fot var i vägen för hennes hov då? Jo min så klart så stampade hon rakt på min fot kan ju säga att det inte var så skönt. Ont gjorde det trots att hon är barfota. Tog på henne sadeln med stigbyglar och träns. Hon brydde sig inte så mycket tog ut henne och stannade henne och tog ner stigbyglarna. Hon stod där stilla och lät mig dra och hålla på med dom lite som jag ville. Hon fick backa några gånger för att jag skulle veta att hon lyssnade. Sen gick vi ut på åkern och longerade. Och gud vad hon brallade hon sprakade bakut stegrade och ville inte alls stanna i början och när jag skulle gå i närheten bockade hon eller stegrade. Hon var super pigg i går. Hon fick helt enkelt bralla och göra sig av med lite energi innan vi började jobba hon och jag. Efter en halvtimmes brallande så började hon lyssna riktigt fint på mig. Jag kunde dras och kasta med dom där stigbyglarna utan att hon brydde sig ett dugg. Och hon lyssnade både på halt och back jätte bra. Enegi knippe numer ett. Nu ska jag jobba med sadeln mycket och massor sånt snart så kan jag kasta upp Maria på henne. tänkte vänta lite till men hon är verkligen super duktig nu när vi jobbar med henne. 


Idag tog Maria mina tokhästar för jag slutade sent. Så det var skönt att slippa åka ut och mocka och krångla. Så nu ska jag äta mat ta det lugnt sen sova i morgon börjar jag ganska tidigt men slutar två så då ska jag åka in till stan sen ut till hästarna och köra Blomma och longera min tokiga Lilja. Med sadel och så för nu vill jag att hon ska lära sig det där. Och då ska jag också ha tyglar så ska vi träna lite tygeltag.


"From this day on, when I look back on the past.

I will smile and say to my self.

"I never thought i could do it, But i did.

I overcame all the people who tride to bring me down." //Okänd

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards