teambus

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Skritta vadå skritta?!

Av Sara - 9 februari 2014 10:27

Jaha då har man blvit dålig i magen igen! Fattar inte varför men det är inte magsjuka det måste vara något annat så hon som aldrig vill gå till läkaren måste gå dit. Inte för att jag tror jag kommer få mycket till hjälp men jag vill ju inte vara dålig i magen hela tiden det är inte roligt alls. Kan vara allergi kan vara vad som helst så ja jag vet inte. Har även haft lite feber men tror det gick över igår jag vet inte. Men det var så pass lite och hostan har kommit tillbaka och lika förkylnigen men men det går väl över sen måste ju jobba och lika ta hand om hästarna. 


Igår red jag och Maria ut i det fina vädret. Jag har inte ridit Blomma nästan något alls nu på sista tiden har mest kört henne. Då är hon super het och ligger på som satan och tycker att hon ska små trava hela tiden. Men det är INGET mot vad hon gör när man rider. Jeusus amalia det började redan när vi gick av gården hon gick i sidled och ville trava hela tiden. Jag kunde inget annat än skratta åt henne när vi kom upp till byn och det blev barmark så Mio också kunde trava så började han små trava bredvid henne då blev hon slut sur och började fjanta sig på riktigt. Jag försökte få henne och skritta men hon gick bara i sidled och fortsatte steppa och hålla på. Till slut travade vi och då gick det jätte bra sen galopperade vi och hon var som skjuten ur en kanon kula. Gud vad kul det var hon tyckte det va skit kul. Och man tycker ju lite att efter en galopp så kanske hon kan lugna ner sig. haha jo visst du hon steppade vidare och då var hela ridturen. Hon var jätte svettig när vi kom hem så såg hon på mig som att du har kört slut på mig matte. Haha jo visst du lilla damen det var du som små travade hela tiden. Det gott folk är att rida en starthäst en het starthäst. Pigga hästar när ni går hem? Prova och rida en het busblomma så är ni gla över att ni har en häst som blir pigg på hemvägen. Men jag tycker det är kul att rida henne och dessutom så är jag väldigt glad över att hon hållit sig fräch så pass länge! Ska fixa så vi kan åka till banan!


Och sen tog vi ut Lilja för att hänga på henne och sen se om hon kanske bara skulle se på transporten se på rampen nosa på rampen lite. 

Vi började med att longera hon var pigg och brallade i båda varven sen ville hon in till syrran också. Hon tycker det är jätte jobbigt i höger varv men det gick bra efter en stund. Jag satte inte jätte många krav på henne men jag ska börja dressyr tömköra hade jag tänkt. Men i alla fall efter hon fått blivit longerad så tog vi bort stigbyglar och stigläder. Sen hängde Maria på henne men hon tyckte det var lite läskigt med att Maria tog henne på magen. Så hon gick ju iväg och blev lite rädd. Men vi provade flera gånger bland annat att hoppa bredvid henne och hålla på och ta på hennes mage. Efter ett tag gick det bra att hänga på henne. Men vi ska ta en morotsäck och lägga på hennes rygg så ska hon få bli longerad i det så hon vänjer sig vi tyngd när hon går. Som det är nu så kommer hon få panik av tyngden när hon går och Maria kommer flyga. Anlednigen till att inte jag sitter på henne första gången är för att jag känner att jag är för tung! Men jag kommer rida på henne sen men Maria får sitta upp på henne första gången! Men hon ska bli min ridhäst det ska hon bli. 

Men i alla fall så efter så tog vi av henne grejerna och sen gick vi till transporten Maria fällde ner rampen och hon tyckte det var lite läskigt till en början med. Men sen när jag gick till den och hoppade på den och gick in i transporten gick hon fram och nosade på rampen och tog två steg på rampen. Den nöjde jag mig hon var jätte duktig vi ska transport träna henne också men just nu känns det inte super viktigt. För vi vill ju åka och träna för tränare men just nu så är inte ens det i planerna nej absolut inte. Om allt går bra med hennes inridning så kanske i höst men det beror på. Hon ska få en vila också sen när hon är inriden i några veckor i sommar tror jag. Då ska jag ge henne lite semester så hon får vila huvudet. Jag är i alla fall super stolt över henne idag kan jag lova.


Sen har jag börjat kolla på Bones igen det är en super bra kriminalserie jag ser på de mesta serierna faktiskt. Jag fastnar lätt för serier. Jag har tröttnat på greys för det är för mycket drama drama. Har tröttnat på pretty little lairs också för mycket drama för min smak. Alla döda sen inte döda och A är någon och sen inte någon och sen nej jag vet inte jag tycker det bara blir för mycket. Dom borde veta när dom inte kan pumpa mera på serier dom pumpar aldeles för mycket. Jag kollar också på arrow det är as bra och lika sherlock älskar sherlock och docktor Who måste jag se klart på men när David Tennant försvinner så gör det lite ont i mitt hjärta för jag älskar hans om doctor who. Måste också se klart på SOA men har inte vågat för jag grät igenom nästan hela säsong fem hur kommer inte säsong sex vara då? Och lika game of thornes fast där dör alla i alla fall. Jag har läst böckerna tycker inte jätte mycket om böckerna men i alla fall.


I vilket fall som helst har jag missat en galopp film jag älskar galopp filmer. Eller häst filmer till viss del beror helt på. Jag älskar Seabiscut den är så himla bra gråter ALLTID till den filmen. Men jag hatar verkligen och då menar jag hatar jag Klara filmen dom FÖRSTÖR böckerna. Jag läste klara när jag var liten ÄLSKADE dom verkligen. Och sen såg jag trailern och det räckte med det kan jag lova jag började nästan gråta! Dom har förstört min barndom det var rakt in i barndommen där kan jag lova! bara det att hitta en häst i skogen hahahah! I boken så far Klara Star när hennes granne som blir stora syster star! men men åter till filmen jag ska se! secretariat det brukar alltid vara så bra budskap i såna där filmer. Så den ska jag se och jag kommer nog älska den lika mycket som Seabiscut.


Här är trailern jag kommer älska den!


  Det är mina flickor det<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 15 december 2014 14:33

Självklart är det inget illa mede att ha häst på foder! super bra alternativ till att prova på eller om man inte har råd att köpa en egen häst! Men man ska akta sig för vissa loopholes kallar jag dom. Vissa saker som fodervärd ska man akta sig för oc...

Av Sara - 4 november 2014 14:17

Har faktiskt tänkt på detta en del nu. Speciellt med Lilja nu när hon är fullt ridbar nej hon är inte helt utbildad med hon är ridbar i alla fall. Har funderat vad jag vill med henne och om jag vill tävla och så vidare. Ja vad tänker jag om det då? N...

Av Sara - 20 oktober 2014 13:59

Jag kan börja med att säga att det inte är enkelt att ha unghäst ibland. Man står ofta och tittar på dom och suckar men kul har man också det går verkligen upp och ner. Just nu är Lilja i en grymt jobbig trots period det där går i vågor med unghästar...

Av Sara - 11 oktober 2014 10:02

Ja nu har vi gjort om lite i Liljas foderstat hon ska få mer hö en kraft och bara få fiber ingen energi. Så igår var vi och köpte miniraler som hon äter och linfröolja och fiber foder från granngården. Och sen får hon mer hö än hon får foder också de...

Av Sara - 10 oktober 2014 12:43

Jag pluggar går praktiken och pluggar lite till och gå tar hand om hästarna. Japp det är vad jag göra just nu. Eller ja just nu är jag sjuk. Vakande med feber för någon dag sen huvudvärk från helvetet och ja det var inte alls kul. Har varit hemma nu ...

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards