teambus

Alla inlägg den 17 januari 2014

Av Sara - 17 januari 2014 20:40

Körde den där Busblomma för några dagar sen med Maria och Mio hade klockan med mig då. Ja vad ska man säga? Hon har rätt dåliga brodd så hon fick inge feste och hon behöver gå ner sig några sekunder för att klara kval men hon ska få nya skor snart så då kan hon nog gå ännu bättre när jag klockar henne. Hon var super pigg som vanligt och låg på som bara den på bettet hon ville springa fortare sa hon och låg på jag fick knappt stopp på henne. Det är kul att hon är så bra som hon är nu med tanke på hur mycket skador hon har haft genom åren. Ja i år ska hon då kvala i februari då ska hon kvala så är det bara! Det finns liksom inget annat! För så fin som hon är nu har hon aldrig varit och inte så frisk som hon är har hon inte heller varit. Funderar på om vi ska göra en årlig koll hos Lundin i alla fall för att kolla upp henne så att vi vet att hon är helt frisk ska diskutera det med Kattis och pappa se vad dom säger om det. Vill ju att hon ska hålla sig frisk nu med tanke på hur fin hon är! Den där busblomma hon kan hon bara hon vill visst kan hon tjura men när man kör är hon underbar den där busblomma.


Jobbar på med Lilja med våra övningar. Nu börjar hon på och lyssna på mig och göra som jag vill istället för att dansa runt och hålla på och dryga sig och inte lyssna. Nu vill hon istället göra rätt och hon har börjat lita på mig också. Det är lite att man måste skicka en ansökning till henne får jag göra detta? Fast nu har det börjat ändrats med henne för hon har börjat lita på mig och lyssna på mig. Så när jag stannar så stannar hon det räcker med att jag säger back så backar hon. Och när jag går till något som är läskigt så ställer hon sig inte på bakbenen och får panik utan hon går åh andra sidan väldigt nära mig och vill helst av allt gå på mig när något är läskigt. Sen tittar hon på mig som att jag är lite borta när vi går men sen när jag går fram och tar på grejen eller något liknade så går hon fram försiktigt och tittar. Så istället för att hon vill bestämma har jag blivit hennes ledare det är spännande att jobba med henne och visst får vi bakslag men det väger upp när man får minsta lilla framsteg med henne. Alla bakslag med båda mina flickor bus väger upp dom bra sakerna. 

Och både Lilja och Blomma har blivit svartsjuka när jag håller på med Lilja blir blomma avis och surar när jag håller på med henne. Och när jag håller på med Blomma så blir Lilja skit sur hon står och skrapar med hoven och är jätte arg på syrran. Det är som att båda säger det är min matte! 


Och idag har jag och Maria fotat lite slutade tidigt idag så då lekte vi fotograf och modell. Tog bara med Lilja denna gång dock har jätte många bilder på mig och Blomma men henne ska vi ta i morgon tänke vi. Älskar min kamera måste jag säga. Nu ska jag fixa Ph så fort som möjligt så jag kan lära mig att redigera.

  Dom är för fina Maria och Mio <3 Tycker om dom väldigt mycket <3  Min fina buslilja <3


"Du är din egen största kritiker" // Okänd

Presentation


Jag heter Sara och bor i Borlänge har bott här i hela mitt liv. Jag håller på med trav och ridning har två hästar Busblomma och Buslilja därav Teambus

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards